Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102095262007 | Yem Bitkileri Ayırım Anahtarı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin mera durumunun klimaksa göre sınıflandırılmasında değişik familya üyelerinden yem bitkisi olarak değerlendirilen pek çok bitkinin doğru şekilde tanımlanmasını ve temel ayrım kriterlerini öğrenmesini sağlamaktır.
Doç. Dr. Yaşar Tuncer Kavut
1 | 1. Giriş, genel yem bitkileri taksonomisi hakkında bilgi edinebilme, herbaryum yapabilme |
2 | 3. Buğdaygil yem bitkileri teşhis kriterlerini kavrayabilme |
3 | 2. Baklagil yem bitkileri teşhis kriterlerini kavrayabilme |
4 | 4. Diğer familya yem bitkilerini teşhis kriterleri kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Botanik (Tavsiye)
Yok
Giriş, taksonomi kavramı, Herbaryum kullanımı ve yapımı, Medicago sp., Trifolium sp., Lotus sp., Onobrychis sp., Vicia sp., Pisum sp., Lolium sp., Dactylis sp., Bromus sp., Poa sp., Festuca sp., Agropyron sp., Cynodon sp., Sorghum sp., Beta sp., Brassica sp., Poterium sp., vb genusların ayrım kriterleri
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi | Tanışma | ||
2 | Bitki taksonomisi kavramı | İnternet tarama | ||
3 | Herbaryum kullanımı ve yapımı | Dönem projesi | ||
4 | Medicago sp., Trifolium sp., Lotus sp., vb genusların ayrım kriterleri | Grup çalışması | ||
5 | Onobrychis sp., Vicia sp., Pisum sp., vb genusların ayrım kriterleri | Literatüre dayalı rapor hazırlama | ||
6 | Lolium sp., Dactylis sp., Bromus sp., vb genusların ayrım kriterleri | Kaynak tarama | ||
7 | Poa sp., Festuca sp., Agropyron sp., vb genusların ayrım kriterleri | Dönem projesi | ||
8 | Arasınav | |||
9 | Cynodon sp., Sorghum sp., vb genusların ayrım kriterleri | Arazi uygulaması | ||
10 | Beta sp., Brassica sp., Poterium sp., vb genusların ayrım kriterleri | Literatüre dayalı rapor hazırlama | ||
11 | Amaranthacea, Umbellifera familyası üyesi yem bitkileri ayrım kriterleri | Literatüre dayalı rapor hazırlama | ||
12 | Compositae, Crucifera, Cucurbitacea familyası üyesi yem bitkileri ayrım kriterleri | Literatüre dayalı rapor hazırlama | ||
13 | Malvacea, Plantaginacea, Liliacea familyası üyesi yem bitkileri ayrım kriterleri | Literatüre dayalı rapor hazırlama | ||
14 | Botanik bahçesi ziyareti | Proje sunumu | ||
15 | Dönem projesi sunumları | Proje sunumu | ||
16 | Final Sınavı |
1 Avcıoğlu,R., H.Soya, Y.Gemici ve H.Geren, “Türkiye'nin Çayır ve Mera Bitkileri (Ege Bölgesi)”, TC Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, TÜGEM, 468s, Ankara, (2008). 2. Serin,Y., H.Zengin, M.Tan, A.Koç, H.İ.Erkovan, R.Avcıoğlu, H.Soya, H.Geren, Y.Gemici, H.Kendir, C.Sancak, A.Ö.Parlak ve M.Öztekin, “Çayır ve Mera Bitkileri Klavuzu, TC. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, TÜGEM, Ankara, 317s. (2005).
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 6 | 18 |
Alan Çalışması | 10 | 7 | 70 |
Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 235 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 0 | 5 | 1 | |||||
ÖÇ 1 | 1 | 1 | |||||
ÖÇ 2 | 1 | 1 | |||||
ÖÇ 3 | 1 |