GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102115231998 Yem Konserve Tekniği Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Kaba yemlere uygulanan kurutma ve silolama gibi konserve tekniklerini ve konserve yemlerin hayvan beslemede kullanımını öğretmektir


Prof. Dr. Ahmet ALÇİÇEK


1 Yem konservasyonu esnasında oluşan besin madde kayıp düzeylerini bilir
2 Yem konservasyonunda kurutma yöntemini bilir
3 Konserve yemlerin yem değerini ve hayvan bslemede kullanımını bilir
4 Yem konserve tekniklerinden silolamayı bilir
5 Yem konserve yöntemlerinin amaç ve temellerini bilir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Konserve tekniklerinin tarihçesi, yem konservasyon teknikleri, silolama ve kurutma esnasında meydana gelen besin madde kayıpları, kurutma yöntemleri, Türkiye'de kuru ot üretimi ve yeterlilik düzeyi, kurutma yönteminin yem değerine etkisi, kuru kaba yemlerin hayvan beslemede önemi, silolama yöntemleri, Türkiye'de silo yemi üretimi ve yeterlilik düzeyi silolamada meydana gelen biyokimyasal olaylar, silolamada karşılaşılan sorunlar, silolama yönteminin yem değerine etkisi silo yemlerinde mikotoksin gelişimi ve etkileri, silo yemlerinin hayvan beslemede kullanımı ve ürüne olan etkileri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yem konserve tekniklerinin tarihsel gelişimi
2 Yem konservasyon teknikleri
3 Silolama ve kurutma esnasında meydana gelen besin madde kayıpları
4 Yem kurutma yöntemleri
5 Türkiye'de kuru ot üretimi ve yeterlilik düzeyi
6 Kurutma yönteminin yem değerine etkisi
7 Kuru kaba yemlerin hayvan beslemede önemi
8 ARA SINAVI
9 Suca zengin yemlerin silolanma yöntemleri
10 Silolama tekniğinin yem değerine etkisi
11 Silolamada meydana gelen biyokimyasal olaylar
12 Türkiye'de silo yemi üretimi ve yeterlilik düzeyi
13 Silolamada karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
14 Silo yemlerinde mikotoksin gelişimi ve etkileri
15 Silo yemlerinin hayvan beslemede kullanımı ve ürüne olan etkileri
16 YIL SONU SINAVI

Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu Elektronik ortama aktarılmış sunu Yardımcı Kaynaklar: Cheeke, P.R. ‘Applied animal nutrition. Feeds and feeding’. Prentice-Hall, Inc., UK, ISBN 0-02-322115-1, (1991) Forbes, J. M. ‘Voluntary food intake and diet selection in farm animals’. CAB International. ISBN 0-85198-9087-X, (1995) Kirchgessner, M. ’Tierernaehrung’. DLG-Verlag, Frankfurt, ISBN 3-7690-0549-X, (1997) Kellems, R.O.; and Church, D.C. ‘Livestock feeds and feeding. Prentice-Hall, Inc., UK, ISBN 0-13-241795-2, (1998) Alçiçek, A. (1995): Silo yemi; önemi ve kalitesini etkileyen faktörler. E.Ü.Z.F. Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayını No. 22, İzmir. Alçiçek, A., Özdoğan, M. (1997): Çiftçi Koşullarında Yapılan Mısır ve Silo Yemlerinde Silaj Kalitesinin Saptanması Üzerine Bir Araştırma. Hayvansal Üretim, 37 : 94-102. Alçiçek, A., Tarhan, F., Özkan, K., Adışen, F.(1999): İzmir İli ve Civarında Bazı Süt Sığırcılığı İşletmelerinde Yapılan Silo Yemlerinin Besin Madde İçeriği ve Silaj Kalitesinin Saptanması Üzerine Bir Araştırma. Hayvansal Üretim, 39-40 : 54-63. Alçiçek, A. (2001): Süt İneklerinin Yemlenmesinde Yeni Teknikler. Ege Tarımsal Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü Yayınları, No: 100. Alçiçek, A., Karaayvaz, K.(2002): Çiftçi Koşullarında Silo Yemi Yapımında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Ege Tarımsal Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü Yayınları, No:106, Sayfa: 136-146. Alçiçek, A. (2002). Süt Sığırı Rasyonu Yapımında Temel İlkeler. Ege Tarımsal Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü Yayınları, No: 106, Sayfa: 124-135 Alçiçek, A. (2007): Sığır Besisinde Silo Yemi Kullanımı İle Et Kalitesi Arası İlişkiler. Ege Tarımsal Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü Yayınları, No:128, Sayfa:132-142.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final Sınavı 1 30 30
Rapor Hazırlama 1 25 25
Seminer 1 30 30
Bireysel Çalışma 14 9 126
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 251

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2 4 4 4 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek