GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102115281998 Hayvan Beslemede Optimizasyon Teknikleri Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı rasyon oluşturmak için yazılmış olan bilgisayar programları yardımıyla ileri düzeyde rasyon oluşturmayı öğretmektir.


Prof.Dr.Ahmet ALÇİÇEK


1 1. Teknolojik olanaklardan yararlanabilme.
2 Çitlik hayvanlarının besleme maliyetini azaltabilme.
3 Yasa ve yönetmeliklere ve çiftlik hayvanlarının gereksinimlerine uygun rasyon hazırlayabilme.
4 Yem kaynaklarını etkin kullanabilme.


Yok


Yok


Rasyon oluşturmanın temel ilkeleri. yem kanunu ve yönetmeliği. Rasyonlarda maliyet oluşumu ve minimum maliyetli rasyon oluşturmanın önemi. En ucuz yem kaynaklarını belirleme yöntemleri. Çiftlik hayvanları için bilgisayar yazılımları yardımıyla ileri düzeyde karma yem ve rasyon oluşturma.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma. Yem kanunu ve yönetmeliği.
2 Rasyon oluşturmanın temel ilkeleri.
3 Rasyonlarda maliyet oluşumu ve minimum maliyetli rasyon oluşturmanın önemi.
4 En ucuz yem kaynaklarını belirleme yöntemleri.
5 Rasyon programının tanıtılması.
6 Rasyon programı ile kanatlılar için karama yem oluşturma.
7 Rasyon programı ile ruminantlar için karma yem oluşturma.
8 Rasyon programı ile süt inekleri için TMR oluşturma.
9 Arasınav
10 Doğrusal programlama ile karma yem ve rasyon oluşturma olanakları.
11 Doğrusal programlama ile karma yem oluşturma tekniği.
12 Doğrusal programlama ile karma yem oluşturma tekniği.
13 Doğrusal programlama ile rasyon oluşturma tekniği.
14 Doğrusal programlama ile süt inekleri için rasyon oluşturma tekniği.
15 Doğrusal programlama ile besi sığırları için rasyon oluşturma tekniği.
16 Final Sınavı.

Çakır, C. (1978 ). Doğrusal Programlama Yöntemiyle En Düşük Maliyetli Yem Formüllerinin Saptanması Üzerine Bir Araştırma. EÜZF Tarım Ekonomisi ve İşletmeciliği Bölümü, Bornova-İZMİR. Churc, D. C. ( 1984 ). Livestock Feeds and Feeding. O and B Boks, İnc. USA. Ensminger, M. E., Oldfield, J. E. and Heinemann, W. W. ( 1990 ). feeds and nutrition. The Ensminger Publishing Company, Clovis-California USA. Ders Araçları: Rasyon ve Doğrusal Programlama Yazılımları.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Problem Çözümü 5 3 15
Takım/Grup Çalışması 5 3 15
Rapor Hazırlama 2 10 20
Bireysel Çalışma 5 3 15
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 5 25
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 40 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 50 50
Toplam İş Yükü (saat) 226

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 3 3
ÖÇ 2 5 4 3
ÖÇ 3 3 4
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek