| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9103015322001 | Çokluortam Sistemleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencileri çokluortam veri türleri, veri sıkıştırma, çokluortam iletişimi ve standartlarını tanımasıdır.
Department Lecturers
| 1 | Literatür tarama alışkanlığı edinebilme. |
| 2 | Bilgileri yazılı olarak ifade edebilme. |
| 3 | Konu ile ilgili gelişmeleri izlemenin öneminin farkındalığını kazanabilme. |
| 4 | Sayısallaştırma işlemini açıklayabilme. |
| 5 | Farklı veri türleri için kullanılabilecek sıkıştırma yaklaşımlarını açıklayabilme |
| 6 | Yüksek hızlı Internet erişim teknolojilerini tanımlayabilme. |
| 7 | Uzman bir topluluğa bilgileri sözle ifade edebilme. |
| 8 | Mantık yürüterek analiz ve problem çözümü yapabilme. |
| 9 | Farklı iletim protokollerini karşılaştırabilme. |
| 10 | Çokluortam ağları ve uygulamaları ile ilgili terminolojiyi tanımlayabilme. |
| 11 | Farklı uygulama türleri ve iletişim ortamları ile ilgili standartları karşılaştırabilme. |
| 12 | Mevcut bilgilerle çıkarım yapabilme. |
| 13 | Gerçek zamanlı ses ve video iletimi yaklaşımlarını açıklayabilme. |
Yok
Yok
Giriş, Çokluortam veri türleri: Sayısallaştırma. Metin ve Görüntü Sıkıştırma, Ses ve Video Sıkıştırma, Çokluortam İletişim Standartları, Eğlence ağları ve Yüksek Hızlı Modemler, Internet uygulamaları.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş: Çokluortam veri gösterimi, Çokluortam Ağları, Çokluortam Uygulamaları | ||
| 2 | Çokluortam Veri Gösterimi: Sayısallaştırma, Metin verileri, Görüntü verileri. | ||
| 3 | Çokluortam Veri Gösterimi: Audio and video data. | ||
| 4 | Metin ve Görüntü Sıkıştırma: Sıkıştırma ilkeleri, Metin sıkıştırma. | ||
| 5 | Metin ve Görüntü Sıkıştırma: Görüntü sıkıştırma | ||
| 6 | Ses ve Video Sıkıştırma | ||
| 7 | Ses ve Video Sıkıştırma: Video Sıkıştırma | ||
| 8 | Arasınav | ||
| 9 | Çokluortam İletişim Standartları: Kişilerarası, Etkileşimli, Eğlence uygulamaları standartları | ||
| 10 | Eğlence Ağları ve Yüksek Hızlı Modemler: Kablo TV, Uydu TV, Karasal TV, Yüksek Hızlı PSTN erişim teknolojileri | ||
| 11 | İletim Protokolleri: UDP, TCP, RTP/RTCP | ||
| 12 | İnternet Uygulamaları: Internet telefonu, Ses ve Video Akışlandırma Uygulamaları | ||
| 13 | Genel Tekrar | ||
| 14 | Güncel konularda öğrenci sunumları | ||
| 15 | Güncel konularda öğrenci sunumları | ||
| 16 | Final sınavı |
-F. Halsall, Multimedia Communications: Applications, Networks, Protocols and Standards, Addison-Wesley,2001. - Güncel konularla ilgili makaleler
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 80 |
| Quiz | 1 | 10 |
| Proje Sunma | 1 | 10 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Quiz | 5 | 1 | 5 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
| Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
| Makale Kritik Etme | 1 | 20 | 20 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 230 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | |||||
| ÖÇ 2 | 5 | ||||||
| ÖÇ 3 | 4 | ||||||
| ÖÇ 4 | 5 | ||||||
| ÖÇ 5 | 5 | ||||||
| ÖÇ 6 | 5 | ||||||
| ÖÇ 7 | 5 | ||||||
| ÖÇ 8 | 3 | 3 | |||||
| ÖÇ 9 | 5 | ||||||
| ÖÇ 10 | 5 | ||||||
| ÖÇ 11 | 5 | ||||||
| ÖÇ 12 | 3 | ||||||
| ÖÇ 13 | 5 |