Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9103015482013 | Programlama Paradigmaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Nesneye yönelik programlama paradigmasının güçlü ve zayıf yanlarını kavratmak ve sonrasında onu geliştiren veya alternatif oluşturan yazılım geliştirme yaklaşımlarının tanıtılması. Gelecekteki programlama paradigmalarının doğru yönde gelişebilmesi için gereken yol haritasının oluşturulması.
Dr. Ahmet EGESOY
1 | Nesneye yönelik analiz ve tasarım yeteneğini kavramsal açıdan derinleştirmek. |
2 | Nesneye yönelik programlama paradigmasının güçlü ve zayıf yönleri hakkında farkındalık yaratmak. |
3 | Güncel programlama paradigmaları hakkında bilgi vermek. |
4 | Yazılım geliştirme konusunda geniş ve esnek bir bakış açısı sağlayarak bu alandaki bilimsel ilerlemeye esin kaynağı olmak. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Nesneye Yönelik Programlama, Mantıksal Programlama, Bileşenler, Üretimsel Yöntemler, Desenler, Aspect’ler, Model Güdümlü Yazılım Geliştirme, Daha az bilinen diğer paradigmalar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Paradigma nedir. Programlama paradigmalarının kısa tarihçesi | ||
2 | Yazılım Krizi | ||
3 | Yazılım Krizi | ||
4 | Nesneye Yönelik Programlamaya Giriş Modüler programlama ve sarmalama Kalıtım ve yeniden kullanım. Çok-biçimlilik ve jenerik sınıflar. Nesneye yönelik geliştirme süreci ve sık yapılan hatalar | ||
5 | Nesneye Yönelik Programlamaya Giriş Modüler programlama ve sarmalama Kalıtım ve yeniden kullanım. Çok-biçimlilik ve jenerik sınıflar. Nesneye yönelik geliştirme süreci ve sık yapılan hatalar | ||
6 | Bileşenler Bileşenler ve nesneler Mimari yaklaşım ve birleştirme desenleri Bileşen modelleri ve teknolojileri | ||
7 | Üretimsel Yöntemlere Giriş Üretimsel programlama süreci Jenerik programlama Kalıp tabanlı programlama | ||
8 | Üretimsel Yöntemlere Giriş Üretimsel programlama süreci Jenerik programlama Kalıp tabanlı programlama | ||
9 | Arasınav | ||
10 | Desen nedir Alexander tarzı desen kavramı Desen dilleri Tasarım desenleri Değimler | ||
11 | Desen nedir Alexander tarzı desen kavramı Desen dilleri Tasarım desenleri Değimler | ||
12 | Aspect’ler ve ilişkili kavramlar Aspect’ler neden gereklidir Çapraz kesen kaygıları anlamak Aspect teknolojileri | ||
13 | Model Güdümlü Yazılım Geliştirmeye Giriş Motivasyon Modeller ve soyutlamanın doğası Model dönüşümü teknolojileri Mega-ilişkiler Modeller ve dil-bilim | ||
14 | Model Güdümlü Yazılım Geliştirmeye Giriş Motivasyon Modeller ve soyutlamanın doğası Model dönüşümü teknolojileri Mega-ilişkiler Modeller ve dil-bilim | ||
15 | Diğer Paradigmalar Olay güdümlü programlama Akış tabanlı (flow based) programlama Etmen Tabanlı Programlama Maksatlı (intentional) programlama | ||
16 | Final Sınavı |
Weisfeld, M., The Object Oriented Thought Process, 3rd ed., Developer’s Library, Pearson Education & Addison Wesley, USA, 2009. West, D., Object Thinking, Microsoft Press, Washington, 2004. Gamma, E., Helm, R., Johnson, R., Vlissides, J., Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software, Addison Wesley, USA, 1994.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 55 | 55 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Okuma | 14 | 6 | 84 |
Toplam İş Yükü (saat) | 235 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 |