GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9103015482013 Programlama Paradigmaları Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Nesneye yönelik programlama paradigmasının güçlü ve zayıf yanlarını kavratmak ve sonrasında onu geliştiren veya alternatif oluşturan yazılım geliştirme yaklaşımlarının tanıtılması. Gelecekteki programlama paradigmalarının doğru yönde gelişebilmesi için gereken yol haritasının oluşturulması.


Dr. Ahmet EGESOY


1 Nesneye yönelik analiz ve tasarım yeteneğini kavramsal açıdan derinleştirmek.
2 Nesneye yönelik programlama paradigmasının güçlü ve zayıf yönleri hakkında farkındalık yaratmak.
3 Güncel programlama paradigmaları hakkında bilgi vermek.
4 Yazılım geliştirme konusunda geniş ve esnek bir bakış açısı sağlayarak bu alandaki bilimsel ilerlemeye esin kaynağı olmak.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Nesneye Yönelik Programlama, Mantıksal Programlama, Bileşenler, Üretimsel Yöntemler, Desenler, Aspect’ler, Model Güdümlü Yazılım Geliştirme, Daha az bilinen diğer paradigmalar


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş: Paradigma nedir. Programlama paradigmalarının kısa tarihçesi Sınıfta tartışma Okuma
2 Yazılım Krizi Sınıfta tartışma Okuma
3 Yazılım Krizi Sınıfta tartışma Okuma
4 Nesneye Yönelik Programlamaya Giriş Modüler programlama ve sarmalama Kalıtım ve yeniden kullanım. Çok-biçimlilik ve jenerik sınıflar. Nesneye yönelik geliştirme süreci ve sık yapılan hatalar Sınıfta tartışma Okuma
5 Nesneye Yönelik Programlamaya Giriş Modüler programlama ve sarmalama Kalıtım ve yeniden kullanım. Çok-biçimlilik ve jenerik sınıflar. Nesneye yönelik geliştirme süreci ve sık yapılan hatalar Sınıfta tartışma Okuma
6 Bileşenler Bileşenler ve nesneler Mimari yaklaşım ve birleştirme desenleri Bileşen modelleri ve teknolojileri Sınıfta tartışma Okuma
7 Üretimsel Yöntemlere Giriş Üretimsel programlama süreci Jenerik programlama Kalıp tabanlı programlama Sınıfta tartışma Okuma
8 Üretimsel Yöntemlere Giriş Üretimsel programlama süreci Jenerik programlama Kalıp tabanlı programlama Sınıfta tartışma Okuma
9 Arasınav
10 Desen nedir Alexander tarzı desen kavramı Desen dilleri Tasarım desenleri Değimler Sınıfta tartışma Okuma
11 Desen nedir Alexander tarzı desen kavramı Desen dilleri Tasarım desenleri Değimler Sınıfta tartışma Okuma
12 Aspect’ler ve ilişkili kavramlar Aspect’ler neden gereklidir Çapraz kesen kaygıları anlamak Aspect teknolojileri Sınıfta tartışma Okuma
13 Model Güdümlü Yazılım Geliştirmeye Giriş Motivasyon Modeller ve soyutlamanın doğası Model dönüşümü teknolojileri Mega-ilişkiler Modeller ve dil-bilim Sınıfta tartışma Okuma
14 Model Güdümlü Yazılım Geliştirmeye Giriş Motivasyon Modeller ve soyutlamanın doğası Model dönüşümü teknolojileri Mega-ilişkiler Modeller ve dil-bilim Sınıfta tartışma Okuma
15 Diğer Paradigmalar Olay güdümlü programlama Akış tabanlı (flow based) programlama Etmen Tabanlı Programlama Maksatlı (intentional) programlama Sınıfta tartışma Okuma
16 Final Sınavı

Weisfeld, M., The Object Oriented Thought Process, 3rd ed., Developer’s Library, Pearson Education & Addison Wesley, USA, 2009. West, D., Object Thinking, Microsoft Press, Washington, 2004. Gamma, E., Helm, R., Johnson, R., Vlissides, J., Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software, Addison Wesley, USA, 1994.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 55 55
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 50 50
Okuma 14 6 84
Toplam İş Yükü (saat) 235

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 4 4
ÖÇ 2 5 3 3
ÖÇ 3 4 4 5 5
ÖÇ 4 3 3 5 2 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek