Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9103015622019 | Öneri Sistemleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin; öneri sistemleri ile ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olmasını, öneri sistemlerinin türlerini karşılaştırabilmesini, öneri sistemlerinin uygulama alanlarını tanıyabilmesini, öneri sistemlerinin değerlendirilme yöntemlerini uygulamalı olarak kavrayabilmesini ve belirli bir uygulama alanında temel düzeyde bir öneri sistemi tasarlama ve gerçekleştirme yeteneğini kazanabilmesini sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Birol ÇİLOĞLUGİL
1 | Öneri sistemi türlerini kavrayabilme ve karşılaştırabilme. |
2 | Öneri sistemi türlerinin farklı uygulama alanlarındaki kullanımlarını tanıyabilme. |
3 | Öneri sistemlerinin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemleri kavrayabilme ve uygulayabilme. |
4 | Belirli bir uygulama alanında, seçilecek türde bir öneri sistemini, temel düzeyde tasarlayabilme ve gerçekleştirimini yapabilme. |
5 | Öneri sistemlerinin analizinden gerçekleştirimine kadar tüm aşamaları kapsayan ayrıntılı teknik rapor hazırlayabilme. |
6 | Öneri sistemleri konusunda literatür takip edebilecek düzeye gelebilme. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Öneri sistemlerinin tarihçesi ve temel özellikleri Öneri Sistemi Türleri: Kişiselleştirilmemiş (Non-Personalized), Demografik (Demographic), İşbirlikçi Filtreleme (Collaborative Filtering), İçerik Tabanlı (Content Based), Bilgi Tabanlı (Knowledge Based), Melez (Hybrid) Öneri Sistemlerinin Değerlendirilmesi: Değerlendirme yöntemleri ve örnekleri Öneri Sistemlerinin Uygulama Alanları Durum Çalışmaları ve Proje Geliştirilmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, önemi, kural ve gerekleri | ||
2 | Öneri Sistemleri: Öneri sistemlerinin tarihçesi, temel özellikleri ve uygulama alanları | ||
3 | Öneri Sistemi Türleri: Kişiselleştirilmemiş (Non-Personalized), Demografik (Demographic) | ||
4 | Öneri Sistemi Türleri: İşbirlikçi Filtreleme (Collaborative Filtering) | ||
5 | Öneri Sistemi Türleri: İçerik Tabanlı (Content Based) | ||
6 | Öneri Sistemi Türleri: Bilgi Tabanlı (Knowledge Based) | ||
7 | Öneri Sistemi Türleri: Melez (Hybrid) | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Öneri Sistemlerinin Değerlendirilmesi: Değerlendirme yöntemleri ve örnekleri | ||
10 | Öneri Sistemlerinin Uygulama Alanları: Filmler, çevrimiçi videolar, müzik, kitaplar, yazılımlar (uygulamalar), genel olarak ürünler, kişiler (arkadaş, partner), servisler (restoranlar, konaklama, …), araştırma makaleleri, … | ||
11 | Durum Çalışmaları: Proje gruplarının oluşturulması, proje konularının belirlenmesi ve proje konularıyla ilgili okunan yayınların tartışılması | ||
12 | Durum Çalışmaları: Proje konularıyla ilgili okunan yayınların tartışılması, projenin analiz aşaması | ||
13 | Durum Çalışmaları: Projelerin ilerleme durumunun tartışılması, projenin tasarım aşaması | ||
14 | Durum Çalışmaları: Projelerin ilerleme durumunun tartışılması, projenin gerçekleştirim aşaması | ||
15 | Proje Değerlendirmesi: Geliştirilen öneri sistemlerinin sunularak tartışılması | ||
16 | Final Sınavı |
1. Aggarwal, C. C. (2016). Recommender Systems: The Textbook. Cham: Springer International Publishing. 2. Ricci, F., Rokach, L., & Shapira, B. (2015). Recommender systems handbook. Springer, Boston, MA. 3. Jannach, D., Zanker, M., Felfernig, A., & Friedrich, G. (2010). Recommender systems: an introduction. Cambridge University Press. 4. Öğretim üyesinin önereceği bildiri ve makaleler.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 28 | 28 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 33 | 33 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 33 | 33 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | |||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 6 | 3 | 4 | 3 | 4 |