GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9103075772018 Enerji Etkileşimli Tekstiller Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı enerji dönüşümü ya da enerji depolama özelliklerine sahip tekstil malzemelerini ve üretim yöntemlerini tanıtmaktır.


Doç. Dr. Ahmet Çay


1 Enerji etkileşimli tekstil kavramını öğrenebilme
2 Tekstil malzemeleri ile enerji toplama ve depolama yöntemlerini öğrenebilme
3 Fonksiyonel tekstil malzemelerini tekstil-enerji ilişkisi açısından irdeleyebilme
4 Enerji etkileşimli tekstil sınıflarından birisini araştırabilme ve sunabilme

Birinci Öğretim


-


-


Enerjinin temel kavramları ve teknik terimler, fonksiyonel tekstil malzemeleri, enerji toplama ve depolama özelliğine sahip tekstiller, giyilebilir elektronikler, fotovoltaik tekstiller, yakıt hücreleri ve tekstil esaslı proton iletim membranları, yalıtım tekstilleri, enerji kaynağı olarak tekstiller


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Enerjinin temel kavramları, teknik terimler
2 Enerji depolama, dönüşümü ve yönetimi
3 Nanolifler ve enerji uygulamaları
4 Enerji depolayan tekstil malzemeleri – ısı depolama ve sıcaklık düzenlemesi, hidrojen depolama
5 Enerji toplama – fotovoltaik tekstiller
6 Enerji toplama – fotovoltaik tekstiller
7 E-tekstiller ve giyilebilir elektronikler
8 Yakıt hücreleri ve bataryalarda kullanılan tekstiller
9 Yakıt hücreleri ve bataryalarda kullanılan tekstiller
10 Arasınav
11 Uzak kızılötesi ışın yayan tekstiller
12 Enerji kaynağı olarak tekstil atıkları
13 Rapor sunumları
14 Rapor sunumları
15 Rapor sunumları
16 Final sınavı

Kim Y.K., Lewis A.F., Concepts for energy interactive textiles, MRS Bulletin, 2003, 592-596. Thavasi V., Singh G., Ramakrishna S., Electrospun nanofibers in energy and environmental applications, Energy & Environmental Science, 2008, 1, 205–221. Ramakrishna S., Fujihara K., Teo W.-E., Yong T., Ma Z., Ramaseshan R., Electrospun nanofibers: solving global issues, Materials Today, 2006, 9(3), 40-50. Zizhou R.E., Nafion esaslı nanoliflerin geliştirilmesi, Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksel Lisans Tezi, 2007.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 15 15
Makale Kritik Etme 14 5 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 229

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek