GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9103075332018 Tekstilde Yenilikçi Tasarımlar Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencilere mühendislik tasarımı ve tekstil tasarımı konusunda genel kavram ve yaklaşımları tanıtmak, tasarım sürecindeki adımları anlamalarını sağlamak, TRIZ problem çözme yöntemi hakkında bilgi vermek


Prof. Dr. Güldemet Başal Bayraktar


1 Mühendislik tasarımı konusundaki genel kavram ve yaklaşımları kavrayabilme
2 Tasarım sürecindeki adımları kavarabilme
3 TRIZ problem çözme yöntemini ve kullanımını kavrabilme
4 Gerçekçi koşullar altında bir ürün tasarlama yeteneğini kazanma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Tasarım süreci, mühendislik tasarımı, tasarım sürecinde izlenecek adımlar, TRIZ problem çözme yöntemi, gerçekçi koşullar altında bir ürün tasarımı içeren bir proje çalışması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Mühendislik tasarımına genel bakış
2 Mühendislik tasarımında izlenecek adımlar
3 Mühendislik tasarımında izlenecek adımlar
4 Mühendislik tasarımında izlenecek adımlar
5 Proje konusu seçimi ve öğrencilerin proje konularını sınıf içinde tartışma
6 TRIZ problem çözme tekniği
7 Arasınav
8 TRIZ problem çözme tekniği
9 TRIZ problem çözme tekniği
10 TRIZ problem çözme tekniği
11 TRIZ problem çözme tekniği
12 TRIZ problem çözme tekniği
13 Öğrencilerin projede gösterdikleri aşamaları sınıf içinde tartışma
14 Öğrencilerin projede gösterdikleri aşamaları sınıf içinde tartışma

 G.E.Dieter, Engineering Design, McGrawHill Book C. ISBN 0-07-016896-2  Powell, N.B.; Cassill, N.L., 2006; New textile product development: Processes, practices and products, J. of Textile Institute, Vol:97, 2, P.155-166  G.Altshuller: 1984, Creatıvıty As An Exact Scıence: The Theory of the Solution of Inventive Problems. Translated by Anthony Williams. Gordon and Breach Science Publishers.  Y.Salamatov: 1999, TRIZ: The Rıght Solutıon At The Rıght Tıme. Insytec B.V. 256 pages. ISBN 90-804680-1-0


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 90 90
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 90 90
Toplam İş Yükü (saat) 212

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek