Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9103075332018 | Tekstilde Yenilikçi Tasarımlar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilere mühendislik tasarımı ve tekstil tasarımı konusunda genel kavram ve yaklaşımları tanıtmak, tasarım sürecindeki adımları anlamalarını sağlamak, TRIZ problem çözme yöntemi hakkında bilgi vermek
Prof. Dr. Güldemet Başal Bayraktar
1 | Mühendislik tasarımı konusundaki genel kavram ve yaklaşımları kavrayabilme |
2 | Tasarım sürecindeki adımları kavarabilme |
3 | TRIZ problem çözme yöntemini ve kullanımını kavrabilme |
4 | Gerçekçi koşullar altında bir ürün tasarlama yeteneğini kazanma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tasarım süreci, mühendislik tasarımı, tasarım sürecinde izlenecek adımlar, TRIZ problem çözme yöntemi, gerçekçi koşullar altında bir ürün tasarımı içeren bir proje çalışması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik tasarımına genel bakış | ||
2 | Mühendislik tasarımında izlenecek adımlar | ||
3 | Mühendislik tasarımında izlenecek adımlar | ||
4 | Mühendislik tasarımında izlenecek adımlar | ||
5 | Proje konusu seçimi ve öğrencilerin proje konularını sınıf içinde tartışma | ||
6 | TRIZ problem çözme tekniği | ||
7 | Arasınav | ||
8 | TRIZ problem çözme tekniği | ||
9 | TRIZ problem çözme tekniği | ||
10 | TRIZ problem çözme tekniği | ||
11 | TRIZ problem çözme tekniği | ||
12 | TRIZ problem çözme tekniği | ||
13 | Öğrencilerin projede gösterdikleri aşamaları sınıf içinde tartışma | ||
14 | Öğrencilerin projede gösterdikleri aşamaları sınıf içinde tartışma |
G.E.Dieter, Engineering Design, McGrawHill Book C. ISBN 0-07-016896-2 Powell, N.B.; Cassill, N.L., 2006; New textile product development: Processes, practices and products, J. of Textile Institute, Vol:97, 2, P.155-166 G.Altshuller: 1984, Creatıvıty As An Exact Scıence: The Theory of the Solution of Inventive Problems. Translated by Anthony Williams. Gordon and Breach Science Publishers. Y.Salamatov: 1999, TRIZ: The Rıght Solutıon At The Rıght Tıme. Insytec B.V. 256 pages. ISBN 90-804680-1-0
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 90 | 90 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü (saat) | 212 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 |