Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9103105102016 | İleri Moleküler Genetik | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 9,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Moleküler Genetikteki son gelişmeleri öğrencilere aktarmaktır
Prof.Dr.Bahattin TANYOLAÇ
1 | Moleküler araçların öğrenilmesi |
2 | DNA markörleri |
3 | Genlerin izolasyonu |
4 | Genom haritalama |
5 | Biyoinformatik |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Moleküler genetikte kullanılan enzimler, PCR uygulamaları, DNA markörleri, genom haritalamaları, DNA sekanslama, genom kütüphaneleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | DNA modifiye eden enzimleri | ||
2 | PCR uygulamaları | ||
3 | DNA markörleri | ||
4 | GEnom haritalama. | ||
5 | Fiziksel haritalama | ||
6 | MAS ile Gen transformasyon | ||
7 | Genome kütüphanelerinin oluşturulması. | ||
8 | Arasınav | ||
9 | cDNA kütüphaneleri ve EST ler. | ||
10 | Genom sekanslama | ||
11 | SNP ler. | ||
12 | Biyoinformatik | ||
13 | Biyoinformatik | ||
14 | Biyoinformatik | ||
15 | Biyoinformatik | ||
16 | Final sınavı |
NIH website 1-Nichol, 2002. An Introduction to Genetic Engineering. Cambridge press 2-Dale and vonSchwantz 2002. From genes to genomes. Wiley press
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 37 | 37 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 52 | 52 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 64 | 64 |
Toplam İş Yükü (saat) | 270 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |