Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9104015302004 | Aletli Dalma Teorisi ve Uygulamaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dalış teorisini kavramak ve uygulamak, ileri dalış eğitimini kavramak ve yorumlamak, dalış hesaplarını yapabilmek ve yorumlayabilmek, dalış kategorilerini tanımak, bilimsel dalma konusunda bilgi almak.
Prof.Dr. F.Ozan Düzbastılar
1 | Açık devre scuba cihazının dışında diğer scuba sistemlerini tanıyabilecektir. |
2 | Öğrenci temel dalış eğitiminin dışında ileri dalış tekniklerini tanıyacak ve uygulayabilecektir. |
3 | Dalış teorisini kavrayacak ve dalışla ilgili teorik ve pratik hesaplamaları yapabilecektir. |
4 | Farklı dalış kategorileri ve dalış ortamlarıyla ilgili yorumlar yapabilecektir. |
5 | Bilimsel dalma bilgisini kullanacak ve uygulayabilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sualtı Çalışmaları Tarihçesi, Dalışla İlgili Anatomi ve Fizyoloji, Dekompresyon ve Dalış Tabloları, Yüzeyden Basınçlı Hava İkmalli Dalış, Sualtı Navigasyonu, Arama Yöntemleri, Aletli Dalma Kategorileri ve Uygulamaları, Bilimsel Dalma
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Sualtı Çalışmaları Tarihçesi–1 | Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | ||
2 | Sualtı Çalışmaları Tarihçesi–2 | Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | ||
3 | Dalışla İlgili Anatomi ve Fizyoloji–1 | Örnek Olay İncelemesi | ||
4 | Dalışla İlgili Anatomi ve Fizyoloji–2 | Örnek Olay İncelemesi | ||
5 | Dekompresyon ve Dalış Tabloları–1 | Uygulama-Alıştırma | ||
6 | Ara sınav | |||
7 | Dekompresyon ve Dalış Tabloları–2 | Uygulama-Alıştırma | ||
8 | Yüzeyden Basınçlı Hava İkmalli Dalış | Projeksiyon cihazı gösterimi | ||
9 | Sualtı Navigasyonu | Uygulama-Alıştırma | ||
10 | Arama Yöntemleri | Uygulama-Alıştırma | ||
11 | Aletli Dalma Kategorileri ve Uygulamaları–1 | Projeksiyon cihazı gösterimi | ||
12 | Aletli Dalma Kategorileri ve Uygulamaları–2 | Projeksiyon cihazı gösterimi | ||
13 | Aletli Dalma Kategorileri ve Uygulamaları–3 | Projeksiyon cihazı gösterimi | ||
14 | Bilimsel Dalma–1 | Uygulama-Alıştırma | ||
15 | Bilimsel Dalma–2 | Uygulama-Alıştırma | ||
16 | Final Sınavı |
Ders kitabı: Düzbastılar, M.K., Düzbastılar, F.O., 2007. Dalma Tekniği, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir. Yardımcı Kitaplar: U.S. Navy SCUBA Diving Manual, 2001. History of Diving. Vol. 1, Chap. 1, 31. U.S. Navy SCUBA Diving Manual, 2001. Underwater Physiology. Vol. 1, Chap. 3, 53. U.S. Navy SCUBA Diving Manual, 2001. Dive Systems. Vol. 1, Chap. 4, 4-13. U.S. Navy SCUBA Diving Manual, 2001. Operational Planning. Vol. 2, Chap. 6, 54. U.S. Navy SCUBA Diving Manual, 2001. Scuba Air Diving Operations. Vol. 2, Chap. 7, 41. U.S. Navy SCUBA Diving Manual, 2001. Surface-Supplied Air Diving Operations. Vol. 2, Chap. 8, 34. U.S. Navy SCUBA Diving Manual, 2001. Air Decompression. Vol. 2, Chap. 9, 70. U.S. Navy SCUBA Diving Manual, 2001. Ice and Cold Water Diving Operations. Vol. 2
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 2 | 1 | 2 |
Soru-Yanıt | 2 | 1 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Alan Gezisi | 2 | 3 | 6 |
Alan Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 228 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 0 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |