GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9104015512009 Balıkçılıkta Hedef Dışı Av Sorunu Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Hedef dışı av gerek küçük boylu balıkların gerekse hedeflenmeyen türlerin yakalanması bakımından deniz balıkçılığının en önemli sorunlarındandır. Bu dersin amacı balıkçılık takımlarında hedef, hedef dışı av ve ıskarta terimlerini ve genel özelliklerini öğretmek ve av aracına göre hedef dışı av ve ıskartanın azaltılması için neler yapılabileceğini göstermektir.


Assist. Prof. Dr. M. Hakan KAYKAÇ


1 Türkiye ve dünya balıkçılığı açısından sorunun boyutlarını kavrayabilme.
2 Hedef türe özgü av aracı geliştirebilme.
3 Balıkçılıkta hedef, hedef dışı av ve ıskarta terimlerini anlayabilme.
4 Hedef dışı av ve ıskarta sorununa karşı çözümler üretebilme.
5 Av aracına göre hedef dışı avı azaltmak için seçici tasarımlar uygulayabilme.


Yok


Yok


Hedef, hedef dışı ve ıskarta terimlerinin tanımlanması ve genel özellikleri. Türkiye ve dünya balıkçılığında sorunun boyutları. Hedef dışı avın azaltılmasına yönelik, özellikle trol ağlarında kullanılan, ızgara ve kaçış penceresi sistemleri, materyal ve donanıma yönelik değişiklikler ve yeni seçici tasarımların ticari balıkçılığa uyarlaması.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş. Tanışma ve ders planının incelenmesi
2 Balıkçılık takımlarının tanıtılması. Alan çalışması
3 Hedef, hedef dışı ve ıskarta terimlerinin tanımlanması. Önceki kaynakların taranması
4 Türkiye ve Dünya balıkçılığında sorunun boyutları. Rapor Hazırlama
5 Hedef dışı av ve tehlike altındaki türler. Rapor Sunma
6 Trol balıkçılığında hedef ve hedef dışı av. Alan Çalışması
7 Gırgır balıkçılığında hedef ve hedef dışı av. Alan çalışması
8 Ara sınav.
9 Küçük ölçekli balıkçılık takımlarında hedef ve hedef dışı av. Alan çalışması
10 Hedef dışı avı azaltıcı uygulamalar. Örnek olay incelemesi
11 Balıkçılık takımlarında seçicilik çalışmaları . Örnek olay incelemesi
12 Türe özgü av aracı uygulamaları Rapor Hazırlama
13 Balıkçılık yönetiminin önemi. Rapor Sunma
14 Dönem projesi sunumları. Dönem projesi sunumu
15 Dönem projesi sunumları. Dönem projesi sunumu
16 Final Sınavı.

Ders kitabı: Yok Yardımcı Kitaplar: Kennelly, S.J., 2007. By-catch Reduction in the World's Fisheries (Reviews: Methods and Technologies in Fish Biology and Fisheries). P.O. Box 17, 3300 AA Dordrecht, The Netherlands. 290p. FAO (2005) Discards in the world’s marine fisheries: an update (by Kelleher K). FAO Fisheries Technical Paper N o. 470, Rome. 134 pp Kendall, D. 1990. Shrimp separating panels in shrimp trawls: status of the implementation in the commercial fleet and ongoing research projects. Working Group Meeting, Ostende, May 18–22, 1990. ICES, Copenhagen, Denmark Melvin E.F. and Parrish, J.K. (Eds.) 2001. Proceedings of the Symposium Seabird Bycatch: Trends, Roadblocks and Solutions, February 26-27, 1999, Blaine Washington, Annual Meeting of the Pacific Seabird Group. University of Alaska Sea Grant, AK-SG-01-01. 206 pp.,


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Alan Çalışması 3 10 30
Rapor Hazırlama 2 15 30
Rapor Sunma 2 2 4
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 202

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 3 4 4 3 4 4 5
ÖÇ 2 3 3 4 4 5 3 4
ÖÇ 3 4 4 5 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 5 4 4 4 5 4
ÖÇ 5 5 4 5 4 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek