GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9104015012013 Balıkçılık Tekniği I Ders 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Avlama Teknolojisi kapsamındaki avlama ekipman, donanım ve bunların avcılık yöntem ve özelliklerinin öğretilmesi. Sürdürülebilir ve ekosistem yaklaşımlı balıkçılık konularının öğretilmesi.


Prof. Dr. Okan AKYOL


1 Sorumlu balıkçılık ilkeleri hakkında bilgi sahibi olma
2 Balık avcılığında kullanılan ekipman ve teknikler hakkında detaylı bilgi sahibi olma.
3 Sürdürülebilir ve ekosistem yaklaşımlı balıkçılık uygulamalarının öğrenilmesi.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Av araç, gereç ve yöntemleri, güverte üstü donanımlar. Av araçlarına ait yasal düzenlemeler. Sürdürülebilir, sorumlu ve ekosistem yaklaşımlı balıkçılık.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sorumlu balıkçılık ilkeleri
2 Balıkçılığı etkileyen abiyotik ve biyotik çevresel faktörler
3 Av araçlarının sınıflandırılması
4 Pasif avcılık
5 Aktif avcılık
6 Sürütme avcılığı
7 Ara Sınav
8 Çevirme avcılığı
9 Güverte üstü donanımlar
10 Avcılık yolu ile su ürünleri üretimi
11 Sürdürülebilir balıkçılık
12 Balıkçılık çalışmalarında güvenlik
13 Ekosistem yaklaşımlı balıkçılık
14 Dönem projesi sunumları
15 Dönem projesi sunumları
16 Final Sınavı

FAO, 2003. The ecosystem approach to fisheries. FAO Technical Guidelines for Responsible Fisheries. No. 4, Suppl. 2, Rome, 112 p. Gabriel, O., Lange, K., Dahm, E., Wendt, T., 2005. Fish Catching Methods of the World, 4th edition. Blackwell publication, 523 p. Murphy, B.R., Willis, D.W., 1996. Fisheries Techniques, 2nd edition. American Fisheries Society, Bethesda, Maryland, USA, 731 p. Nédélec, C. and Prado, J., 1990. Definition and Classification of Fishing Gear Categories. FAO, Fisheries Technical Paper 222, Rev. 1, Rome, 92 p. FAO. (1995). Code of Conduct for Responsible Fisheries Rome, FAO. 1995. 41 p. Nomura, M. (1981). Fishing Techniques 2. Tokyo: Japan International Cooperation Agency. Winter, G., (Ed) 2009. Towards Sustainable Fisheries Law. A Comparative Analysis. IUCN, Gland, Switzerland. xiv + 340 p.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Alan Çalışması 4 8 32
Rapor Hazırlama 3 12 36
Rapor Sunma 3 3 9
Proje Hazırlama 2 15 30
Proje Tasarımı /Yönetimi 2 10 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 18 18
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Okuma 3 10 30
Performans 3 4 12
Toplam İş Yükü (saat) 251

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 2 3 3 4
ÖÇ 2 3 2 3 5
ÖÇ 3 5 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek