Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9104025141999 | Denizel Toksik Mikroalgler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, denizel pathojenic bakteri ve toksik mikro-alg’lerin sistematik, taksonomi ve ekolojisini hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
Doktor Öğretim Üyesi Levent YURGA
1 | Denizel toksik diyatomların toksinleri ve meydana getirdikleri hastalıklar. |
2 | Denizel toksik dinoflagellatları tür düzeyinde öğrenme, sistematik ve taksonomileri toksinleri ve meydana getirdikleri hastalıklar. |
3 | Denizel virüs, bakteri ve siyanobakteri ve eukaryot fitoplankton’un tanımları. |
4 | Paleantolojik kayıtlar ve fosil kayıtların incelenmesi. |
5 | Denizel toksik siyanobakterileri tür düzeyinde öğrenme, sistematik ve taksonomileri. |
6 | Denizel hastalık yapıcı bakteriler ve özellikleri, meydana getirdikleri hastalıklar ve semptomlarını öğrenme. |
7 | Denizel toksik siyanobakterilerin toksinleri ve meydana getirdikleri hastalıklar |
8 | Denizel toksik diyatomları tür düzeyinde öğrenme, sistematik ve taksonomileri |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Denizel patojenik bakteri ve toksik mikro-alg’lerin sistematik, taksonomi, ekolojisini, alınması gereken önlemleri kapsamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Bacterioplankton aşırı üreyen ve toksik türler | |||
2 | Cryptophyceae aşırı üreyen ve toksik türler | |||
3 | Dinophyceae aşırı üreyen ve toksik türler | |||
4 | Dinophyceae türlerince oluşturulan toksinler ve etki mekanizmaları | |||
5 | Prymnesiophyceae, Chrysophyceae ve Dictyochophyceae aşırı üreyen ve toksik türler | |||
6 | Bacillariophyceae aşırı üreyen ve toksik türler | |||
7 | Bacillariophyceae türlerince oluşturulan toksinler ve etki mekanizmaları | |||
8 | Chlorophyceae and Prasinophyceae aşırı üreyen ve toksik türler. | |||
9 | Arasınav | |||
10 | Euglenophyceae aşırı üreyen ve toksik türler | |||
11 | Aşırı üremelerin doğal çevrimleri ve transport mekanizmaları | |||
12 | Aşırı üremelere karşı mücadelede fiziksel ve kimyasal uygulamalar. | |||
13 | Aşırı üremelere karşı mücadelede ulusal ve uluslarası örgütlenme. | |||
14 | Mikro-algal toksinlerin su ürünleri çiftliklerine verdikleri hasarlar. | |||
15 | Dönem projesi sunumları | |||
16 | Final Sınavı |
Ders kitabı: UNESCO (2004): Manual on Harmful Marine Microalgae. 793 pp. Landsberg, J. H. (2002): The effects of harmful algal blooms on aquatic organisms. Rev. in Fish. Sci., 10(2):113-390. lla, GM Halegraeff, eds. (1998),The Physiological Ecology of Harmful Algal Blooms. Heidelberg: Springer-Verlag, Yardımcı Kitaplar: UNESCO (1978): Phytoplankton Manual. 337 p. Botana, L. M. (2000): Seafood and freshwater toxins: pharmacology, physiology, and detection Huisman; J., Hans C P., Matthijs; P M., Visser (2005): Harmful cyanobacteria. Koray, T. (2002): Denizel Fitoplankton.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 14 | 9 | 126 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 8 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |