GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9104025141999 Denizel Toksik Mikroalgler Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, denizel pathojenic bakteri ve toksik mikro-alg’lerin sistematik, taksonomi ve ekolojisini hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.


Doktor Öğretim Üyesi Levent YURGA


1 Denizel toksik diyatomların toksinleri ve meydana getirdikleri hastalıklar.
2 Denizel toksik dinoflagellatları tür düzeyinde öğrenme, sistematik ve taksonomileri toksinleri ve meydana getirdikleri hastalıklar.
3 Denizel virüs, bakteri ve siyanobakteri ve eukaryot fitoplankton’un tanımları.
4 Paleantolojik kayıtlar ve fosil kayıtların incelenmesi.
5 Denizel toksik siyanobakterileri tür düzeyinde öğrenme, sistematik ve taksonomileri.
6 Denizel hastalık yapıcı bakteriler ve özellikleri, meydana getirdikleri hastalıklar ve semptomlarını öğrenme.
7 Denizel toksik siyanobakterilerin toksinleri ve meydana getirdikleri hastalıklar
8 Denizel toksik diyatomları tür düzeyinde öğrenme, sistematik ve taksonomileri

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Denizel patojenik bakteri ve toksik mikro-alg’lerin sistematik, taksonomi, ekolojisini, alınması gereken önlemleri kapsamaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bacterioplankton aşırı üreyen ve toksik türler
2 Cryptophyceae aşırı üreyen ve toksik türler
3 Dinophyceae aşırı üreyen ve toksik türler
4 Dinophyceae türlerince oluşturulan toksinler ve etki mekanizmaları
5 Prymnesiophyceae, Chrysophyceae ve Dictyochophyceae aşırı üreyen ve toksik türler
6 Bacillariophyceae aşırı üreyen ve toksik türler
7 Bacillariophyceae türlerince oluşturulan toksinler ve etki mekanizmaları
8 Chlorophyceae and Prasinophyceae aşırı üreyen ve toksik türler.
9 Arasınav
10 Euglenophyceae aşırı üreyen ve toksik türler
11 Aşırı üremelerin doğal çevrimleri ve transport mekanizmaları
12 Aşırı üremelere karşı mücadelede fiziksel ve kimyasal uygulamalar.
13 Aşırı üremelere karşı mücadelede ulusal ve uluslarası örgütlenme.
14 Mikro-algal toksinlerin su ürünleri çiftliklerine verdikleri hasarlar.
15 Dönem projesi sunumları
16 Final Sınavı

Ders kitabı: UNESCO (2004): Manual on Harmful Marine Microalgae. 793 pp. Landsberg, J. H. (2002): The effects of harmful algal blooms on aquatic organisms. Rev. in Fish. Sci., 10(2):113-390. lla, GM Halegraeff, eds. (1998),The Physiological Ecology of Harmful Algal Blooms. Heidelberg: Springer-Verlag, Yardımcı Kitaplar: UNESCO (1978): Phytoplankton Manual. 337 p. Botana, L. M. (2000): Seafood and freshwater toxins: pharmacology, physiology, and detection Huisman; J., Hans C P., Matthijs; P M., Visser (2005): Harmful cyanobacteria. Koray, T. (2002): Denizel Fitoplankton.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Proje Hazırlama 1 20 20
Bireysel Çalışma 5 2 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Okuma 14 9 126
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 5 4 5 5 4 5 4
ÖÇ 3 4 4 4 3 3 4 4
ÖÇ 4 3 3 3 2 2 3 3
ÖÇ 5 5 4 5 4 4 5 4
ÖÇ 6 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 7 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 8 5 4 4 4 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek