Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9104025272002 | Balıklarda Beslenme Dinamiği | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Ekosistem içinde enerji akışının temelini oluşturan besin zinciri, besin ağı ve balık türlerinde beslenme ekolojisini öğrenebilmesini, balık populasyonlarında beslenme özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan metot ve indekslerin öğrenilmesini ve uygulanmasını, balıkların besinini oluşturan organizmaların üst takson gruplarının öğrenilmesini, balıkların beslenme tipleri ile davranışlarında zamana ve mekana bağlı değişimlerin incelenerek ortaya konmasını, balık mide analizi çalışmalarında yapılması gereken konuların neler olduğunun öğrenilmesi, belletilmesi ve uygulanmasını, Balıklarda mide analizleri ile saptanan mide içerileri balık habitatları arasındaki mevcut ilişkinin değerlendirilmesi, Mide analizi çalışmalarında kullanılacak balık örneklemesi ile ilgili bir arazi çalışmalarının planlanması, yürütülmesi ve pratik mide içeriğinin analizini yapmasını sağlamaktır.
Prof. Dr. Okan ÖZAYDIN
1 | Balıkların besinini oluşturan organizmaların üst takson gruplarının öğrenilmesi. |
2 | Balıkların beslenme tipleri ile davranışlarında zamana ve mekana bağlı değişimlerin incelenerek ortaya konması. |
3 | Balık mide analizi çalışmalarında yapılması gereken konuların neler olduğunun öğrenilmesi, belletilmesi ve uygulanması. |
4 | Denizlerdeki besin zinciri, besin ağı, trofik düzey modellerini ve balık türlerinde beslenme ekolojisini öğrenebilme. |
5 | Balık populasyonlarında beslenme özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan metot ve indekslerin öğrenilmesi ve uygulanması. |
6 | Balıklarda mide analizleri ile saptanan mide içerileri balık habitatları arasındaki mevcut ilişkinin değerlendirilmesi. |
7 | Mide analizi çalışmalarında kullanılacak balık örneklemesi ile ilgili bir arazi çalışmalarının planlanması, yürütülmesi ve pratik mide içeriğinin analizini yapmak. |
Yok
Yok
Çeşitli denizlerdeki enerji akışının temelini oluşturan besin zinciri, besin ağı ve balık türlerinde beslenme ekolojisininin öğrenebilmesi, balık populasyonlarında beslenme özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan metot ve indekslerin öğrenilmesi ve uygulanması, balıkların besinini oluşturan organizmaların üst takson gruplarının öğrenilmesi, balıkların beslenme tipleri ile davranışlarında zamana ve mekana bağlı değişimlerin incelenerek ortaya konması, balık mide analizi çalışmalarında yapılması gereken konuların neler olduğunun öğrenilme, belletilmesi ve uygulanması, Balıklarda mide analizleri ile saptanan mide içerileri balık habitatları arasındaki mevcut ilişkinin değerlendirilme, mide analizi çalışmalarında kullanılacak balık örneklemesi ile ilgili bir arazi çalışmalarının planlanması, yürütülmesi ve pratik mide içeriğinin analizini yapmasını sağlamaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi ve gerekleri | ||
2 | Termodinamiğin 1. ve 2. kanunlarının beslenme ile olan ilişkileri, besin ağı ve zincirine yönelik denizlere ait örnekler, balıklarda beslenmeye bağlı çeşitli vücut uyarlanmaları | ||
3 | Balıkların besinini oluşturan organizmaların üst takson gruplarının tanımlanması | ||
4 | Balıklarca tüketilen besin miktarının hesaplanmasında kullanılan kalitatif ve kantitatif yöntemler ve çeşitli beslenme indeksleri | ||
5 | Balıklarda görülen beslenme çeşitliliği | ||
6 | Herbivor beslenen balıklar ve özellikleri | ||
7 | Detritivor balıklar ve özellikleri, besin ağındaki önemleri, beslenme stratejileri | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Planktivor balıklar ve özellikleri | ||
10 | Süzelerek beslenen balıklar ve özellikleri, larval beslenme | ||
11 | Bentik balıkların beslenme stratejileri, | ||
12 | Bentik kommunitelerde balık predasyonunun etkileri | ||
13 | Pelajik balıklarda beslenme ve beslenme stratejileri | ||
14 | Niş değişimi ve predator riski | ||
15 | Dönem projesi sunumları | ||
16 | Final Sınavı |
Gerking, S. D. (1994). Feeding Ecology of Fish. Academic Pres. Inc. 415 pp. Halver, J. E., Hardy, J. E., (2002). Fish Nutrition. 3.rd Edt. Academics Pres. 839 pp. Allen, L. G., Pondella, D. J., Horn, M. H. (2006). The Ecology of Marine Fishes Universıty of California Press. 660 pp.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 211 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 0 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |