GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9104025592005 Türkiye Denizleri Pelajik Kopepodları Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencilerin çeşitli kopepod türlerini tayin edebilme ve besin ağındaki rollerini açıklayabilmesi


Doç.Dr. Tuncay Murat Sever


1 Besin ağında ve balıkçılıktaki rolünü yorumlayabilme
2 3. Pelajik kopepodların kalitatif-kantitatif dağılışlarını açıklayabilme
3 Kopepod kısımlarını mikroskop kullanarak ayırt edebilme
4 Pelajik kopepod türlerini tayin edebilme


Yok


Yok


Kopepodların genel özellikleri; Türkiye denizlerinde bulunan türlerin sistematiği, ve kalitatif-kantitatif dağılışları; pelajik kopepodların balıkçılıktaki önemi ve etkileri.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kopepod morfolojisi
2 Kopepod morfolojisi
3 Kopepodlarda üreme
4 Göç hareketleri, interspesifik ilişkileri, kalitatif-kantitatif dağılışları
5 Pelajik kopepodların balıkçılıktaki önemi
6 Pelajik kopepodların balıkçılıktaki önemi
7 ARA SINAV
8 Türkiye denizlerinde bulunan türlerin sistematiği
9 Karadeniz’de bulunan kopepodlar
10 Ege Denizi’nde bulunan kopepodlar
11 Doğu Akdeniz’de bulunan kopepodlar
12 Karadeniz, Ege Denizi ve Doğu Akdeniz zooplanktonunda tür farklılığının nedenleri
13 Literatür ve internet Araştırması, Okuma
14 Dönem ödevi sunumları
15 FİNAL SINAVI

Özel,İ. 2005. Planktonoloj II. Denizel Zooplankton.Ege Üniv.Su Ürün. Fak. Yay.No.49, 269 s Newell, G.E.,Newell, R.C., 1963. Marine Plankton.Hotchinson Educational, London,244 pp. Rose,M. 1970. Copépodes pélagiques. Faune de France. 374 pp. Todd,C.D., Laverack,M.S., Boxshaii,G.A. 1996. Coastal Marine Zooplankton. A practical Manual for students. 2nd.ed. 106 pp. Trégouboff, G., Rose, M. 1957. Manuel de planctonologie Méditerranéenne. Tome 1-2. 587 pp., 207 pl. Wickstead, J.H. 1976. Marine Zooplankton. Edward Arnold, London.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Rapor Hazırlama 14 1 14
Bireysel Çalışma 5 2 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 7 98
Toplam İş Yükü (saat) 208

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 5 4
ÖÇ 2 4 5
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek