Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9104025802016 | Türkiye’nin Denizleri ve İçsuları Ekolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere grek denizel (Karadeniz, Boğazlar Marmara denizi Ege denizi ve Akdeniz) gerekse Tatlısu ortamlarındaki ekolojik bölgeler hakkında bilgi, vermek, Türkiye sucul ortamlarını jeomorfolojileri jeolojik oluşumları ortamların mevcut sorunları bu sorunların çözüm yolları hakkında ve sucul ortamların korunması sürdürülebilir kalkınması yönetimi ve koruma alanları ile bu alanların korunmasının gerekliliklerini kavratılması ve mevcut ulusal ve uluslar arası yasaların bu konuda durumları hakkında bilgi sahibi olabilmelerini sağlamaktır.
Prof.Dr. Okan ÖZAYDIN Doç.Dr. Seray YILDIZ
1 | Türkiye sularının ekolojik ve zoocoğrafik bölgelerinin öğrenilmesi |
2 | Dünya sularının ekolojik ve zoocoğrafik bölgelerinin öğrenilmesi |
3 | Türkiye sularının jeomorfolojisinin öğrenilmesi |
4 | Türkiye sularındaki belli türlerin zoocoğrafik dağılımı |
5 | -Türkiye sularının korunması ve sürdürülebilir kalkınma içinde değerlendirilmesi |
Yok
Yok
Denizel ve Tatlısu ortamlarında yeralan ekolojik ve zoocoğrafik bölgelerin tanımı ülkemiz deniz ve iç sularında yeralan zoocoğrafik bölgeler hakkında bilgi sahibi olabilme. Bu zoocoğrafik bölgeler için karakteristik ve veya baskın türlerin biyolojileri ekolojileri dağılımları hakkında bilgi sahibi olabilme bu bölgeleri tahdit eden faktörler ve bu bölgelerin sürdürülebilir kalkınma içinde korunması mevcut yasa ve kanunlar hakkında bilgilendirilme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Zoocoğrakik bölgeler ve dünya üzerinde yeralan denizel zoocoğrafik bölgelerin tanımlanması | ||
2 | Ekolojkik faktörler ve bu faktörlerin Türkiye sularındaki etkileri | ||
3 | Türkiye denizlerini zoocoğrafik bölgeleri ekomorfolojileri ve özelli,kleri: karakteristik canlı örnekleri:Karadeniz | ||
4 | Türkiye denizlerini zoocoğrafik bölgeleri ekomorfolojileri ve özelli,kleri: karakteristik canlı örnekleri:Türkiye boğazlar sistemi | ||
5 | Türkiye denizlerini zoocoğrafik bölgeleri ekomorfolojileri ve özelli,kleri: karakteristik canlı örnekleri:Marmara | ||
6 | Türkiye denizlerini zoocoğrafik bölgeleri ekomorfolojileri ve özelli,kleri: karakteristik canlı örnekleri:Ege denizi | ||
7 | Türkiye denizlerini zoocoğrafik bölgeleri ekomorfolojileri ve özelli,kleri: karakteristik canlı örnekleri:Akdeniz | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Türkiyedeki Tatlısu ekolojik bölgeleri, bu bölgelerin sınırları içindeki sucul ekosistemler ve bu sistemlerde yaşayan bentik omurgasız canlıların belirtilmesi 1. Trakya ekolojik bçlgesi 2. batı Anadolu ekolojik bölgesi | ||
10 | Türkiyedeki Tatlısu ekolojik bölgeleri, bu bölgelerin sınırları içindeki sucul ekosistemler ve bu sistemlerde yaşayan bentik omurgasız canlıların belirtilmesi 3. Kuzey Anadolu ekolojik bölgesi 4.Orta Anadolu ekolojik bölgesi | ||
11 | Türkiyedeki Tatlısu ekolojik bölgeleri, bu bölgelerin sınırları içindeki sucul ekosistemler ve bu sistemlerde yaşayan bentik omurgasız canlıların belirtilmesi 5. Güney Anadolu ekolojik bölgesi | ||
12 | Türkiyedeki Tatlısu ekolojik bölgeleri, bu bölgelerin sınırları içindeki sucul ekosistemler ve bu sistemlerde yaşayan bentik omurgasız canlıların belirtilmesi 6.Batı TransKafkasya ekolojik bölgesi 7. Kuzey-Güney Hazar Drenajları ekolojik bölgesi | ||
13 | Türkiyedeki Tatlısu ekolojik bölgeleri, bu bölgelerin sınırları içindeki sucul ekosistemler ve bu sistemlerde yaşayan bentik omurgasız canlıların belirtilmesi 8. Kıyı Levant ekolojik bölgesi 9. orontes ekolojik bölgesi | ||
14 | Türkiyedeki Tatlısu ekolojik bölgeleri, bu bölgelerin sınırları içindeki sucul ekosistemler ve bu sistemlerde yaşayan bentik omurgasız canlıların belirtilmesi 11. Aşağı Dicle-Fırat ekolojik bölgesi 12. Yukarı Dicle-Fırat ekolojik bölgesi | ||
15 | Türkiye ekolojik bölgelerinin korunması hakkında bilgilendirme küreselısınma ve Tatlısu ekolojik | ||
16 | FINAL SINAVI |
Abell,R. M.Thime, E. Dinerstein and Olson 2002. A Sourcebook for conducting biological assesments and developing biodiversity visions for ecoregion conservation. Vol:II Freshwater ecoregions. World wildlife fund. Washington DC.USA
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 2 | 25 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 165 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 5 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | ||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | ||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | |||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |