Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9104035181998 | Yetiştiricilik ve Çevre | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Yetiştiriciliğin çevre ile olan ilişkilerini öğrenmek ve yorumlamak.
Prof.Dr.Yaşar DURMAZ
1 | Su kalite kriterleri ve yetiştiricilik yapılan bölgelerde su kalitesinde oluşan değişimleri öğrenebilme. |
2 | Sedimentasyon, akıntıların engellenmesi, hipernütrifikasyon, ötröfikasyon, atık deşarjlarının etkileri ve kirletici etkileri öğrenme ve yorumlayabilme |
3 | Yetiştiricilikte yer seçiminde kullanılacak temel verileri öğrenme ve yorumlayabilme. |
4 | Yetiştiriciliğin çevre etki değerlendirmesini yapabilme. |
5 | Sürdürülebilir yetiştiricilik prensiplerini öğrenme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sıcaklık, çözünmüş oksijen, tuzluluk, pH, ışık, sedimantasyon ve su akıntıları, gibi parametrelerin yetiştiricilik yapılan bölgelerdeki değişimlerini anlama, yorumlama. Yetiştiricilikte uygun yer seçiminin önemini ve yetiştiriciliğin çevresel etkilerini kavrama.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Su Kalite kriterleri ve Yetiştiriciliğin bu kriterler üzerinde yaptığı değişimler. | ||
2 | Yetiştiricilik çiftlikleri ve çevresel etkileri. | ||
3 | Sedimentasyon ve su akışının engellenmesi. | ||
4 | Hipernutrifikasyon ve eutrofikasyon. | ||
5 | Atık deşarjlarının etkisi. | ||
6 | Kimyasal Kalıntılar. | ||
7 | Kirletici etkilerin ölçülmesi. | ||
8 | Yetiştircilikte Atık Üretimi. | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Atık üretimi ölçüm metodları | ||
11 | Yer Seçiminin önemi ve yer seçiminde göz önüne alınacak temel verilerin değerlendirilmesi. | ||
12 | Yer Seçiminde kısıtlamalar. | ||
13 | Çevre etki değerlendirme | ||
14 | Yetiştiricilik ve Sürdürülebilir Ekonomi | ||
15 | Mevcut Durum ve Gelecek Beklentileri | ||
16 | Final Sınavı |
1.Holmer, M.; Black, K.; Duarte, C.M.; Marbà, N.; Karakassis, I. (Eds.). 2008. Aquaculture in the Ecosystem, Springer Science, 330pp. 2.Pillay TVR (2004). Aquaculture and the environment. Blackwell, Oxford, UK, 208 pp
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözümü | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 234 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 4 | 4 | 2 | 3 | ||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 |