GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9104035191998 Su Ürünlerinde Pazar Araştırması Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersde öğrencilere pazarlamanın önemini kavratmak, ulusal ve uluslar arası piyasayı izleyip anlayabilme yetisi kazandırmak, mesleklerinde başarılı olabilmeleri için anahtar bilgiler vermek, masabaşı ve saha çalışmaları hakkında bilgilendirmek, su ürünleri işletmecileri ile ilişkilendirerek sektörü tanımalarını sağlamak ve pazarlama sorunlarını yerinde görerek anlamalarını sağlamak amaçlanmıştır. Ayrıca pazarlama analizleri konusunda da bilgi sahibi olmaları hedeflenmiştir.


Prof. Dr. DİLEK İŞGÖREN-EMİROĞLU


1 Pazarlama kavramları, Pazar tanımları ve çeşitleri, pazarlama kavram ve anlayışındaki gelişmeler, pazarlama çeşitleri hakkında bilgi sahibi olma ve değerlendirebilme
2 Pazarlama fonksiyonları, pazarlamanın alt işlevleri, pazarlama sistemi ve çevresi konusunda bilgilenme, teori ve uygulamayı birleştirebilme
3 Pazarlama fonksiyonları, pazarlamanın alt işlevleri, pazarlama sistemi ve çevresi hakkında edindikleri bilgileri, su ürünleri sektörü, su ürünleri sektöründe pazarlama sistemi ve pazarlama çevresi ile ilişkilendirebilme ve yeni bilgi üretebilme
4 Su ürünleri sektöründe Pazarlama kanalları ve marj hesaplamalarının öğrenilmesi, yorumlanması
5 İşletme genişletme ve pazarlama planlamalarında gereksinim duyulan Pazar araştırmalarını gerçekleştirebilme, sorunların değerlendirilmesinde neden-sonuç ilişkisi kurabilmeve çözümleyebilme
6 Pazarlamanın değişkenleri ve su ürünleri pazarlanmasına uyarlanması, pazarlama karması, Pazar araştırmasının önemi ve türleri hakkında bilgilenme, teori ile uygulama arasında ilişki kurabilme ve değerlendirebilme
7 Uluslar arası pazarlama, Su ürünleri sektöründe önemli olan ülkelerde su ürünleri pazarının durumu, Sektörde önemli olan ülkelerin dış satım, dış alım, tüketim ve kimi ürün fiyatları hakkında bilgilenme, analiz etme, yorumlayabilme
8 Su ürünlerinde pazarlama politikaları ve pazarlama politikasının araçları konusunda bilgi sahibi olma, grup çalışmalarıyla tartışma ve yorumlama yeteneklerini geliştirme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders kapsamında, Pazarlama kavramları, pazar tanımları ve çeşitleri, pazarlama kavram ve anlayışındaki gelişmeler, pazarlama çeşitleri, pazarlama fonksiyonları, pazarlamanın alt işlevleri, pazarlama sistemi ve çevresi, su ürünleri sektörü, su ürünleri sektöründe pazarlama sistemi ve pazarlama çevresi , pazarlamanın değişkenleri ve su ürünleri pazarlanmasına uyarlanması, pazarlama karması, pazar araştırmasının önemi ve türleri, pazar araştırma araçları, Su ürünleri sektöründe pazarlama kanalları ve marj hesaplamaları, uluslar arası pazarlama, Su ürünleri sektöründe önemli olan ülkelerde su ürünleri pazarının durumu, Sektörde önemli olan ülkelerin dış satım, dış alım, tüketim ve kimi ürün fiyatları, Su ürünlerinde ticaret politikaları ve ticaret politikasının araçları anlatılacaktır. Dijital pazarlama ve su ürünlerinin dijital pazarda yeri konuları irdelenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı; kapsamı, amacı, uygulanacak yöntemler Tanışma
2 Pazarlama kavramları, Pazar tanımları ve çeşitleri, pazarlama kavram ve anlayışındaki gelişmeler, pazarlama çeşitleri Literatür tarama
3 Pazarlama fonksiyonları, pazarlamanın alt işlevleri, pazarlama sistemi ve çevresi Literatür tarama Ödev (su ürünleri sektöründe pazarlama çevresi)
4 Su ürünleri sektörü, su ürünleri sektöründe pazarlama sistemi ve pazarlama çevresi Hazırlanan ödevlerden su ürünleri alt sektörlerinde pazarlama çevresinin tartışılması
5 Pazarlamanın değişkenleri ve su ürünleri pazarlanmasına uyarlanması, pazarlama karması Grup çalışması halinde su ürünleri pazarlanmasında pazarlama karması oluşturulması
6 Pazar araştırmasının önemi ve türleri Grup çalışması halinde anket formu oluşturma
7 Pazar Araştırma araçları Ödev olarak hazırlanan su rünleri pazarlamasına yönelik oluşturulan soru formlarının tartışılması
8 Arasınav
9 Su ürünleri sektöründe Pazarlama kanalları ve marj hesaplamaları Rehberli problem çözümü
10 Uluslar arası pazarlama, Su ürünleri sektöründe önemli olan ülkelerde su ürünleri pazarının durumu Ödev problemlerin tartışılması
11 Gezi Gezi
12 Sektörde önemli olan ülkelerin dış satım, dış alım, tüketim ve kimi ürün fiyatları arasında karşılaştırma Ödev olarak hazırlanan su ürünleri işletmelerinde pazarlama sorunlarının tartışılması
13 Su ürünlerinde ticaret politikaları ve Ticaret politikasının araçları Su ürünleri dış pazarında önem taşıyan uluslar arası anlaşmaların tartışılması
14 Gezi Gezi
15 Dönem projesi sunumu Dönem projesi sunumu
16 FİNAL

1) Chisnall, P., 2002. Marketing Research 6 th ed McGraw-Hill 2) Kotler, P., 2001. Marketing Management: analysis, planning, implementation and control. 10 th ed PHI 3) Wohlgenant, M. K., 2001. Marketing Margings, Handbook of Agricultural Economics, Amsterdam. 4)Carole R., Engle, Kwamena Q., 2006. Aquaculture Marketing Handbook, Blackwell Publishing. 5) Elbek A.G., 1995. Pazar Araştırması, E.Ü. Basımevi, İzmir. 6) Kotler,P., Armstrong, G., Wong,V., Saunders, J.,A.,2008., Principles of marketing. Pearson Education, Prentice Hall. ISBN: 0273711563, 9780273711568 7)Civaner,E.Ç.,2004. Su Ürünleri Dış Pazar Araştırması: Ders Kitabı. İGEME yayınları. Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 4 56
Tartışma 3 1 3
Soru-Yanıt 4 1 4
Takım/Grup Çalışması 4 1 4
Alan Gezisi 2 4 8
Alan Çalışması 5 1 5
Beyin Fırtınası 5 1 5
Rapor Hazırlama 3 1 3
Proje Hazırlama 1 5 5
Proje Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 6 84
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 220

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 2 3 4 5 3 2
ÖÇ 2 5 1 4 4 5 3 3
ÖÇ 3 5 5 4 5 5 3 3
ÖÇ 4 5 4 3 3 4 4 4
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 4 5
ÖÇ 6 5 4 5 4 5 4 4
ÖÇ 7 5 5 5 4 5 4 4
ÖÇ 8 5 4 4 5 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek