Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9104035322002 | Su Ürünleri Yetiştiriciliğinde Kullanılan Karma Yemlerin Çevre ile İlişkisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Gelişen su ürünleri yetiştiriciliğinin sürdürülebilirliği için, işletmelerin olduğu kadar kullanılan yemlerin de ortam üzerine olan etkileri ve bunların önlenmesi yönünde çalışmaların ele alınması ve incelenmesi.
Asso Prof. Dr. Ali Yıldırım KORKUT
1 | Su ürünleri yetiştiriciliğinin sürdürülebilirliği için gerekli olan tüm parametrelerin ve verilerin değerlendirilmesinin öğrenilmesi, sonuçta bunların yorumlanabilmesi ile çözüm üretebilme yeteneklerinin kazandırılması. |
2 | Ortam koşulları içinde, kirlenmeyi ya da çevresel etki değerlerinin izleme yöntemlerinin ele alınması, ilgili formül ve indexlerin öğrenilmesi ve yorumlanmasının ele alınması |
3 | Balık yemlerinden kaynaklanabilecek atıkların ve bunların ortam koşulları üzerine etkileri ile çözümlerinin ele alınması. İzleme yöntemlerinin geliştirilmesini öğrenme |
4 | Balık türlerine göre alternatif (yeni) yem hammaddelerinin yemlerde kullanılması ve bunların çevre üzerine etkileri ilgili literatür çalışması yapabilme ve sonuçları tartışabilme |
5 | Su ürünleri işletmelerinde kullanılan yemlerin kullanım şekilleri ve bunların izlenmesi hakkında bilgilenme |
6 | Su ürünleri yetiştiriciliğinde kullanılan karma yemlerin ve bu yemlerde kullanılan bitkisel ve hayvansal kökenli protein kaynaklarını yani yem hammaddelerini tanıyabilme |
7 | Balık yemlerinde yaygın olarak kullanılan bitkisel ve hayvansal kökenli yem hammaddelerinin besin madde özelliklerini, içeriklerini ve nitrojensiz öz maddelerin özelliklerini öğrenebilme |
Yem ve Yem Yapım Teknolojisi, Besleme Teknikleri ve Çevre derslerinden başarılı olunması tavsiye edilir.
Yok
Bu ders kapsamında, su ürünleri işletmelerinin potansiyel yapıları, ortam üzerine etkileri, su ürünlerinde kullanılan yemler ve bunlarda kullanılan hammaddeler, besinsel içerikleri ve bunların ortam üzerindeki etkileri, izleme yöntemleri ve çözümlerinin belirlenmesi sağlanacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı; kapsamı, amacı, uygulanacak yöntemler | Tanışma | ||
2 | Su ürünleri yetiştiriciliği ve kullanılan karma yemlerin tanıtımı, yemlerde kullanılan yem hammaddeleri hakkında bilgilendirme, | Labrotuarda kullanılan yemlerin ve ham maddelerin ele alınması | ||
3 | Su ürünleri yetiştiricilik alanları, sistemler (iç su, deniz, lagüner alanlar vb.) kullanılan yemlerin verilme şekilleri ve ekosistem hakkında bilgilendirme, | Literatür tarama (Çevre, su ürünleri üretim yöntemleri, yem içerikleri) | ||
4 | Ortam koşullarının özellikleri, su ürünlerinden kaynaklanabilecek çevresel etkiler, Azot ve Fosfor bileşenlerinin tanımlanması, bunların döngüleri, etkileri hakkında bilgilendirme ve özelliklerinin incelenmesi, | Literatür tarama (Çevresel etki, Azot ve Fosfor kaynakları ) | ||
5 | Su ürünleri işletmelerinin çevresel etki değerlerinin izlenme yöntemleri, algılama ve yöntemlerinin anlatılması. Bunların değerlendirilmesi ve incelenmesi, | Literatür tarama | ||
6 | İzleme ve algılama yöntemleri ile veri toplama, hesaplama ve değerlendirme yöntemleri devamı, geliştirilmesi, | Literatür tarama | ||
7 | Literatür çalışması sonucunda elde edilen verilerin tartışılması | Literatür çalışması sonuçlarına bağlı rapor hazırlama | ||
8 | Arasınav | Değerlendirme | ||
9 | Su ürünleri yetiştiriciliği yapılan türlerin besinlerden yararlanma ve bunları kullanımları ile ortama verilen besin madde yüklerinin nedenleri, döngüleri ve bunların etkilerinin ele alınması, | İşletmelerin ziyareti (kuluçkahane), su ve örnek alınması, Laboratuarda analizlerinin yapılması | ||
10 | Su ürünleri yetiştiriciliği dışında kalan ve su ekosistemini paylaşan diğer sektör ve yapıların ortama etkileri ve bunların değerlendirilmesi, | İşletmelerin ziyareti (ağ kafes ve toprak havuzlar), su ve örnek alınması, | ||
11 | Yapılan önceki çalışmaların tartışılması | Alınan örneklerin analizlerinin tamamlanması | ||
12 | Çalışmaların değerlendirilmesi, yorumlanması ve tartışılması, | Rapor sunumu | ||
13 | Genel değerlendirme ve tartışma, | Rehberli problem çözümü | ||
14 | Dönem projesi sunumları | Dönem projesi sunumları | ||
15 | Dönem projesi sunumları | Dönem projesi sunumları | ||
16 | Final Sınavı |
Ders kitabı: 1.Korkut,A.Y., Hoşsu,B., Fırat,A.,2004. Balık Besleme ve Yem Teknolojisi II ( Laboratuvar Uygulamaları ve Yem Yapım Teknolojisi) IV.Baskı. E.Ü. Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:54, Ders Kitabı No: 23. İzmir 2.Hoşsu,B., Korkut,A.Y.,Fırat,A.,2008. Balık Besleme ve Yem Teknolojisi I ( Laboratuvar Uygulamaları ve Yem Yapım Teknolojisi) VI.Baskı. E.Ü. Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:50, Ders Kitabı No: 19. İzmir 3.Kocataş,A., 2002. Ekoloji, Çevre Biyolojisi. IV. Baskı.E.Ü. Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:51, Ders Kitabı No: 20. İzmir Yardımcı Kitaplar: 1) New,B.,1987. Feed and Feeding of Fish and Shrimps. Aquaculture Development and Coordination Programme, ADCP/ REP/ 87/26, FAO,Rome 2) Cowey,C.B., Mackie,A.M.,Bell,J.G.,1985. Nutrition and Feeding in Fish.Academic Press. 3) Egemen,Ö., 2006. Su Kalitesi. VI. Baskı. E.Ü. Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:14, İzmir
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Rapor Sunma | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 90 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözümü | 2 | 2 | 4 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Proje Sunma | 2 | 3 | 6 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 248 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 7 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |