Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9104035382003 | Türkiye Lagünleri ve Sürdürülebilir Akuakültür | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu derste öğrencilere Türkiye Lagünleri ve Sürdürülebilir Akuakültür konularında, temel bilgiler verilerek sektörün geleceğine konu olacak alanlarda girişim yeteneği kazandırmaktır.
Prof.Dr. Osman ÖZDEN
1 | Dalyan balıkçılığı, Dalyan çeşitleri ve çalışma prensipleri, |
2 | Türkiye’deki dalyanlar ve özellikleri, |
3 | Uygun ders planları geliştirebilecektir. |
4 | Dalyanlarda yetiştiricilik, |
5 | Bu konularla ilgili olarak karşılaşılabileceği problemlere çözüm önerileri üretebilecek |
6 | Dalyan sahası içinden av gereçleri ile balık hasadı konularında bilgi ve becerilerini geliştirecek, |
Yok
Yok
Bu derste öğrencilere Türkiye Lagünleri ve Sürdürülebilir Akuakültür konularında bilgi verilecektir. İlk bölümde lagünlerin yetiştiricilik yönünden önemi, geleneksel üretim sistemleri ve dağılımı, vallikültür yöntemi, ıslah ve modern tekniklerin uygulanması incelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Lagün nedir? tanımı | |||
2 | Lagün dizaynı, kurulumu | |||
3 | Lagün çeşitleri ve çalışma prensipleri | |||
4 | Türkiye’deki lagünler ve özellikleri | |||
5 | Lagünlerde balık hasat yöntemleri | |||
6 | Vallikültür yöntemi | |||
7 | Lagünlerde ıslah yöntemleri | |||
8 | Ara sınav | |||
9 | Sürdürülebilirlik tanımı | |||
10 | Sürdürülebilirlik esasları | |||
11 | Sürdürülebilirlikte standartlar | |||
12 | Uygulama şekilleri | |||
13 | Balık yetiştiriciliğinde Sürdürülebilirlik | |||
14 | Diğer su ürünleri yetiştiriciliğinde Sürdürülebilirlik | |||
15 | Dönem projesi sunumları | Dönem projesi sunumu | ||
16 | Final Sınavı |
Ders kitabı: Yok Miller, JM ; Pietrafesa, LJ ; Smith, NP Principles. of hydraulic management of coastal lagoons for aquaculture and fisheries. FAQ Fisheries Technical Paper. No . 314. Rome, FAO. 1990. 88p. The management of the Medlterranean lagoon environment.] L' amenagement des mllieux lagunaires medlterraneans. Chauvet, C. (Lab. Biol. Mar., Univ. Per- plgnan, 66025 Perplgnan Cedex, France Management of coastal lagoon fisheries and aquaculture in Italy. G. D. Ardizzone, S. Cataudella, R. Rossi
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Proje Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Bireysel Çalışma | 14 | 9 | 126 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 237 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 0 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |