GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9104035382003 Türkiye Lagünleri ve Sürdürülebilir Akuakültür Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu derste öğrencilere Türkiye Lagünleri ve Sürdürülebilir Akuakültür konularında, temel bilgiler verilerek sektörün geleceğine konu olacak alanlarda girişim yeteneği kazandırmaktır.


Prof.Dr. Osman ÖZDEN


1 Dalyan balıkçılığı, Dalyan çeşitleri ve çalışma prensipleri,
2 Türkiye’deki dalyanlar ve özellikleri,
3 Uygun ders planları geliştirebilecektir.
4 Dalyanlarda yetiştiricilik,
5 Bu konularla ilgili olarak karşılaşılabileceği problemlere çözüm önerileri üretebilecek
6 Dalyan sahası içinden av gereçleri ile balık hasadı konularında bilgi ve becerilerini geliştirecek,


Yok


Yok


Bu derste öğrencilere Türkiye Lagünleri ve Sürdürülebilir Akuakültür konularında bilgi verilecektir. İlk bölümde lagünlerin yetiştiricilik yönünden önemi, geleneksel üretim sistemleri ve dağılımı, vallikültür yöntemi, ıslah ve modern tekniklerin uygulanması incelenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Lagün nedir? tanımı
2 Lagün dizaynı, kurulumu
3 Lagün çeşitleri ve çalışma prensipleri
4 Türkiye’deki lagünler ve özellikleri
5 Lagünlerde balık hasat yöntemleri
6 Vallikültür yöntemi
7 Lagünlerde ıslah yöntemleri
8 Ara sınav
9 Sürdürülebilirlik tanımı
10 Sürdürülebilirlik esasları
11 Sürdürülebilirlikte standartlar
12 Uygulama şekilleri
13 Balık yetiştiriciliğinde Sürdürülebilirlik
14 Diğer su ürünleri yetiştiriciliğinde Sürdürülebilirlik
15 Dönem projesi sunumları Dönem projesi sunumu
16 Final Sınavı

Ders kitabı: Yok Miller, JM ; Pietrafesa, LJ ; Smith, NP Principles. of hydraulic management of coastal lagoons for aquaculture and fisheries. FAQ Fisheries Technical Paper. No . 314. Rome, FAO. 1990. 88p. The management of the Medlterranean lagoon environment.] L' amenagement des mllieux lagunaires medlterraneans. Chauvet, C. (Lab. Biol. Mar., Univ. Per- plgnan, 66025 Perplgnan Cedex, France Management of coastal lagoon fisheries and aquaculture in Italy. G. D. Ardizzone, S. Cataudella, R. Rossi


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 1 14
Takım/Grup Çalışması 14 1 14
Rapor Hazırlama 1 6 6
Proje Hazırlama 1 12 12
Bireysel Çalışma 14 9 126
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 237

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 0 5 5 4 4 4
ÖÇ 1 5 5 4 5 3
ÖÇ 2 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 3 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek