GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9104035282017 Balık Yemlerinde Alternatif Protein Kaynaklarının Kullanımı Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Balık yemlerinde günümüzde kullanılan ve alternatif olarak ileride kullanılabilecek bitkisel ve hayvansal kökenli yem ham maddelerinin veya protein kaynaklarının tanıtılması


Prof.Dr.Aysun KOP


1 1.Balık yemlerinde kullanılan bitkisel ve hayvansal kökenli protein kaynaklarını yani yem ham maddelerini tanıyabilme
2 2. Balık yemlerinde yaygın olarak kullanılan bitkisel ve hayvansal kökenli yem ham maddelerinin besin madde özelliklerini ve anti nutritif madde özelliklerini öğrenebilme
3 3. Balık yemlerinde kullanılabilecek alternatif (yeni) yem ham maddelerini tanıyabilme (besin içeriklerinin ve anti nutritif özelliklerinin uygunluğunun belirlenmesi)
4 4. Balık yemlerinde kullanılabilecek alternatif (yeni) yem ham maddelerinin besin içeriklerinin ve anti nutritif özelliklerini öğrenebilme
5 5. Balık türlerine göre alternatif (yeni) yem hammaddelerinin yemlerde kullanılması ile ilgili literatür çalışması yapabilme ve sonuçları tartışabilme
6 6. Balık yemi hazırlamada dikkat edilecek hususları ve formülasyon yöntemlerini öğrenebilme
7 7. Alternatif yem hammaddeleri ile yem hazırlamayı öğrenebilme

Birinci Öğretim



yok


Bu ders kapsamında, balık yemlerinde kullanılan ham maddelerin sınıflandırılması, besinsel içerikleri ve anti nutritif özellikleri öğrenilecek, ileride kullanılabilecek alternatif bitkisel ve hayvansal kökenli yem ham maddelerin belirlenmesi sağlanacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı; kapsamı, amacı, uygulanacak yöntemler Tanışma
2 Balık yemlerinde kullanılan bitkisel ve hayvansal kökenli protein kaynaklarının (yem ham maddelerinin) tanıtımı
3 Balık yemlerinde yaygın olarak kullanılan bitkisel ve hayvansal kökenli yem ham maddelerinin besin madde özelliklerinin incelenmesi, Literatür tarama (besin madde özellikleri)
4 Balık yemlerinde yaygın olarak kullanılan bitkisel kökenli yem hammaddelerinin anti nutritif madde özelliklerinin incelenmesi Literatür tarama (anti nutritif madde özellikleri)
5 Tatlı su balıkları yemlerinde yaygın olarak kullanılan bitkisel kökenli yem hammaddelerinin incelenmesi Literatür tarama
6 Deniz balıkları yemlerinde yaygın olarak kullanılan bitkisel kökenli yem hammaddelerinin incelenmesi Literatür tarama
7 Literatür çalışması sonucunda elde edilen verilerin tartışılması Literatür çalışması sonuçlarına bağlı rapor hazırlama
8 Ara sınav
9 Balık beslemede kullanılan hayvansal kökenli yem ham maddelerin tanıtılması
10 Balık yemlerinde kullanılabilecek alternatif (yeni) hayvansal kökenli yem ham maddelerinin saptanması (besin içeriklerinin ve özelliklerinin uygunluğunun belirlenmesi) Literatür tarama
11 Tatlı su balıkları yemlerinde yaygın olarak kullanılan hayvansal kökenli yem ham maddelerinin incelenmesi Literatür tarama
12 Deniz balıkları yemlerinde yaygın olarak kullanılan hayvansal kökenli yem ham maddelerinin incelenmesi Literatür tarama
13 Yapılan önceki çalışmaların tartışılması Rapor sunumu
14 Dönem projesi sunumları Dönem projesi sunumları

Ders kitabı: 1.Korkut,A.Y., Hoşsu,B., Fırat,A.,2004. Balık Besleme ve Yem Teknolojisi II ( Laboratuvar Uygulamaları ve Yem Yapım Teknolojisi) II.Baskı. E.Ü. Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:54, Ders Kitabı No: 23. İzmir 2.Açıkgöz,E. 2001. Yem Bitkileri. 3. baskı. Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayın No: 182, VİPAŞ AŞ. Yayın No: 58, Bursa Yardımcı Kitaplar: 1)Guillaume, J.,Kaushik,S.,Bergot,P.,Metailler,R.,1999. Nutrition and Feeding of Fish and Crustaceans. Springer- Praxis Books in Aquaculture and Fisheries INRA-IFREMER, BP 70, 29280 Plouzane, France 1) New,B.,1987. Feed and Feeding of Fish and Shrimps. Aquaculture Development and Coordination Programme, ADCP/ REP/ 87/26, FAO,Rome 2) Cowey,C.B., Mackie,A.M.,Bell,J.G.,1985. Nutrition and Feeding in Fish.Academic Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 8 1 8
Laboratuvar 5 2 10
Rehberli Problem Çözümü 10 2 20
Örnek Vaka İncelemesi 8 2 16
Rapor Hazırlama 2 6 12
Proje Hazırlama 2 3 6
Proje Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 8 112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 232

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 0 4 3 2 4 3 3 2
ÖÇ 1 4 3 3 4 4 3 2
ÖÇ 2 4 3 3 4 4 3 2
ÖÇ 3 4 3 3 4 4 3 2
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 3 4 4 4 4 4
ÖÇ 6 4 3 4 4 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek