GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9105015102020 Multi-Modalite Görüntüleme Teknikleri Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu derste öğrencilerin multi modalite görüntüleme tekniklerini ve görüntüleme cihazlarının prensiplerini öğrenmesi amaçlanmıştır


Doç. Dr. Emin İlker MEDİNE


1 Görüntüleme sistemleri hakkında bilgi sahibi olma
2 Floresan ve MR kontrast ajanları tanıma
3 Radyasyonun temel kavramlarını açıklayabilme
4 Temel görüntüleme modüllerinin çalışma prensiplerini öğrenme
5 Multi modalite görüntüleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
6 Konu ile ilgili proje yazabilme ve araştırma yeteneğini geliştirme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Görüntüleme sistemlerine giriş, floresan ve MR kontrast ajanları, Floresan ve MR görüntüleme sistemleri, SPECT ve PET görüntüleme radyonüklidleri, SPECT ve PET görüntüleme sistemleri, Multi modalite görüntüleme sistemleri (PET/MR ve PET/Optik)


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Görüntüleme sistemlerine giriş
3 Floresan görüntüleme ajanları
4 Floresan görüntüleme sistemleri
5 MR kontrast ajanları
6 MR görüntüleme sistemleri
7 Radyasyona giriş ve tanımlar
8 Arasınav
9 SPECT ve PET görüntüleme radyonüklidleri
10 SPECT görüntüleme sistemleri
11 PET görüntüleme sistemleri
12 Multi modalite görüntüleme sistemleri (PET/MR ve PET/Optik)
13 Dönem sonu ödev sunumu
14 Dönem sonu ödev sunumu
15 Dönem sonu ödev sunumu
16 Final

1. Quantitative Nuclear Medicine Imaging: Concepts, Requirements and Methods, IAEA Human Health Reports No. 9 (ISBN:978-92-0-141510-3), 2014. 2. Handbook of Nuclear Chemistry, Editors: Vértes, A., Nagy, S., Klencsár, Z., Lovas, R.G., Rösch, F. (Eds.), Springer US, 2011. 3. Prelımınary Report On Supply Of Radıoısotopes For Medıcal Use And Current Developments In Nuclear Medıcıne, European Commıssıon Health And Consumers Dırectorate-General, 2009. 4. Gerd-Jürgen Beyer , Radıoısotopes İn Medıcıne: Requirements- Production – Application And Perspectives, Lecture, Joint University Accelerator School, 2012.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 2 15 30
Rapor Sunma 2 4 8
Bireysel Çalışma 5 2 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Okuma 6 10 60
Ev Ödevi 3 6 18
Toplam İş Yükü (saat) 242

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 4 3
ÖÇ 3 4 5
ÖÇ 4 4 5
ÖÇ 5
ÖÇ 6 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek