Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9105015102020 | Multi-Modalite Görüntüleme Teknikleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu derste öğrencilerin multi modalite görüntüleme tekniklerini ve görüntüleme cihazlarının prensiplerini öğrenmesi amaçlanmıştır
Doç. Dr. Emin İlker MEDİNE
1 | Görüntüleme sistemleri hakkında bilgi sahibi olma |
2 | Floresan ve MR kontrast ajanları tanıma |
3 | Radyasyonun temel kavramlarını açıklayabilme |
4 | Temel görüntüleme modüllerinin çalışma prensiplerini öğrenme |
5 | Multi modalite görüntüleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma |
6 | Konu ile ilgili proje yazabilme ve araştırma yeteneğini geliştirme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Görüntüleme sistemlerine giriş, floresan ve MR kontrast ajanları, Floresan ve MR görüntüleme sistemleri, SPECT ve PET görüntüleme radyonüklidleri, SPECT ve PET görüntüleme sistemleri, Multi modalite görüntüleme sistemleri (PET/MR ve PET/Optik)
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | Görüntüleme sistemlerine giriş | ||
3 | Floresan görüntüleme ajanları | ||
4 | Floresan görüntüleme sistemleri | ||
5 | MR kontrast ajanları | ||
6 | MR görüntüleme sistemleri | ||
7 | Radyasyona giriş ve tanımlar | ||
8 | Arasınav | ||
9 | SPECT ve PET görüntüleme radyonüklidleri | ||
10 | SPECT görüntüleme sistemleri | ||
11 | PET görüntüleme sistemleri | ||
12 | Multi modalite görüntüleme sistemleri (PET/MR ve PET/Optik) | ||
13 | Dönem sonu ödev sunumu | ||
14 | Dönem sonu ödev sunumu | ||
15 | Dönem sonu ödev sunumu | ||
16 | Final |
1. Quantitative Nuclear Medicine Imaging: Concepts, Requirements and Methods, IAEA Human Health Reports No. 9 (ISBN:978-92-0-141510-3), 2014. 2. Handbook of Nuclear Chemistry, Editors: Vértes, A., Nagy, S., Klencsár, Z., Lovas, R.G., Rösch, F. (Eds.), Springer US, 2011. 3. Prelımınary Report On Supply Of Radıoısotopes For Medıcal Use And Current Developments In Nuclear Medıcıne, European Commıssıon Health And Consumers Dırectorate-General, 2009. 4. Gerd-Jürgen Beyer , Radıoısotopes İn Medıcıne: Requirements- Production – Application And Perspectives, Lecture, Joint University Accelerator School, 2012.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Rapor Sunma | 2 | 4 | 8 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 6 | 10 | 60 |
Ev Ödevi | 3 | 6 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 242 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | ||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 5 | |||||||
ÖÇ 6 | 4 |