Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9105025221998 | Çevre Planlama II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin çevre ve çevre planlamaya yönelik kavramları öğrenebilmelerini, çevrenin yapısını ve işlevlerini kavrayabilmelerini, çevrenin bileşenleri olan doğal, kültürel, sosyal ve ekonomik kaynakları tanımalarını ve kaynakların önemini kavramalarını ve bu kaynakların analizine yönelik temel verileri ve araçları tanıyabilmelerini ve değerlendirebilmelerini, çevrenin planlanması, korunması ve yönetimi konularında bilgi sahibi olabilmelerini ve çözümler üretebilmelerini, çevre planlama yöntemlerini örnek çalışmalar üzerinde karşılaştırabilmelerini ve kullanabilmelerini, çevre planlamaya yönelik uygulama çalışmalarını izleyebilmelerini, çevre planlamaya yönelik sorunların çözümünde fikir üretebilmelerini ve çevre güvenliliğinin önemini ve kaynakların sürdürülebilir kullanımını algılayabilmelerini sağlamaktır.
Prof.Dr. Engin NURLU
1 | Çevrenin yapısı, bileşenleri ve işlevlerini kavrayabilme |
2 | Ülkemizde çevre planlama çalışmalarını etkileyen yasa, yönetmelik ve uluslararası anlaşmaları tanıyabilme |
3 | Çevresel kaynakları analiz edebilme |
4 | Çevre planlamaya yönelik sorunların çözümünde fikir üretebilme |
5 | Çevresel kaynakları – doğal, kültürel, sosyal ve ekonomik kaynaklar olarak tanıma ve aralarındaki ilişkiyi kurabilme |
6 | Planlama sürecinde çevre planlama çalışmalarının önemini kavrayabilme |
7 | Çevre planlama yöntemlerini örnek çalışmalar üzerinde karşılaştırabilme ve kullanabilme |
8 | Çevrenin planlanması, korunması ve yönetimi konularında bilgi sahibi olabilme ve çözümler üretebilme |
9 | Çevre güvenliliğinin önemini ve kaynakların sürdürülebilir kullanımını algılayabilme |
10 | Çevre planlamaya yönelik uygulama çalışmalarını izleyebilme |
Yok
Yok
Çevrenin tanımı ve çevrenin bileşenleri arasındaki ilişkiler modeli, çevresel kaynaklar ve bu kaynakların analizi, çevrenin yapısı ve işlevleri, çevre planlama ve değerlendirme yöntemleri, üst üste bindirme yöntemi, çevre planlama çalışmalarında analiz süreci, çevre planlamada bilgisayar kullanımı, çevre planlamada veri yapıları, çevrenin planlanması, korunması ve yönetimi, çevresel değişimleri saptama ve izleme, bu kapsamda kullanılan araçlar, Türkiye’de çevre planlamayı etkileyen yasa, yönetmelik ve uluslararası anlaşmalar, çevre planlama çalışmalarına yönelik örnek çalışmaların sunulması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: kapsamı, gerekçesi ve önemi | ||
2 | Çevrenin tanımı, çevrenin bileşenleri arasındaki ilişkiler modeli | ||
3 | Çevreyi oluşturan abiyotik, biyotik ve kültürel bileşenler | ||
4 | Çevrenin yapısı ve işlevleri | ||
5 | Çevre mozaiğini oluşturan elemanlar | ||
6 | Kaynak tanımı ve çevresel kaynakların sınıflandırılması | ||
7 | Planlama süreci ve aşamaları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Çevre planlama ve değerlendirme yöntemleri | ||
10 | Çevre planlama çalışmalarında analiz süreci | ||
11 | Çevre planlamada bilgisayar kullanımı, çevre planlamada veri yapıları | ||
12 | Çevrenin planlanması, korunması ve yönetimi | ||
13 | Çevresel değişimi saptama ve izleme | ||
14 | Çevresel değişimi saptama ve izlemede kullanılan araçlar | ||
15 | Türkiye’de çevre planlama süreçlerini etkileyen yasa, yönetmelik ve uluslararası anlaşmalar | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
ÖNERİLEN KAYNAKLAR: 1. Selman, P. (2006). Planning at the Landscape Scale. Routledge, Taylor&Francis Group, ISBN 0415351421. 2. Steiner, F. (2008). The Living Landscape: An Ecological Approach to Landscape Planning, Island Pres, Second Edition. 3. Golley F. B. & Bellot J. (Eds.) (1999), Rural Planning from an Environmental Systems Perspective. Springer Verlag. 4. Marsh, W.M., (2010).Landscape Planning-Environmental Applications. John Wıley & Sons, Inc., New York, 5th Revised Edition. 5. Erdem, Ü., (Eds.), (2001). Çevre Bilimi-Sürdürülebilir Dünya. Ege Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları No. 1, ISBN 0470570814. 6. Marsh, W.M. & Grossa, Jr. J., (1995). Environmental Geography-Science, Land Use, and Earth Systems. John Wiley & Sons, Inc., New York, Third Edition, ISBN 0471503967.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 9 | 126 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 242 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 2 | 3 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 4 | 3 | ||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 3 | ||||
ÖÇ 6 | 3 | 5 | |||||
ÖÇ 7 | 5 | 3 | |||||
ÖÇ 8 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 9 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 10 | 4 |