Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9105025092013 | Çevre Planlama I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrencilerimiz, çevreyi oluşturan canlı ve cansız varlıkların, doğal ve kültürel kaynakların sürdürülebilir ve dengeli birlikteliklerinin sağlanması yolunda, sorunları tanımlayabilecekler, bu sorunların çözümüne yönelik yöntem ve eylemleri belirleyebilecekler ve çevreyi ekolojik, ekonomik, işlevsel ve görsel olarak korumak, kullanmak ve geleceğe taşımakla ilgili plan kararlarını üretebilecekler ve irdeleyebileceklerdir.
Prof. Dr. Ümit ERDEM
1 | Çevrenin temel bileşenleri olan canlı – cansız varlıklar ile doğal ve kültürel kaynakları sınıflandırabilme |
2 | Çevrenin temel bileşenleri olan canlı – cansız varlıklar ile doğal ve kültürel kaynakların envanterini çıkarabilme ve analiz edebilme, |
3 | Çevre etkileşimleri değer analizi yaparak plan kararlarına yönebilmek |
4 | Çevreyle ilgili konularda, bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilmek için gereksinim duyulan çok disiplinli çalışma ortamını oluşturabilme |
5 | İnsan – çevre etkileşimlerini, doğal, kültürel, sosyal ve ekonomik yapı kapsamında, analiz edebilme, |
6 | Çevresel konulara yönelik sorunları tanımlayabilme, |
7 | Çevre planlama çalışmalarında kullanılabilecek plan çeşitlerini tanıyabilme |
8 | Çevre Planlama çalışmalarında kullanılabilecek planlama yöntemlerini tanıyabilme |
9 | Çevresel sorunları çözümünde, çevre bileşenleri arasında sürdürülebilir ve dengeli birlikteliklerin sağlanması yolunda uygun planlama yöntemlerini saptayabilme ve kullanabilme |
10 | Çevre Planlama çalışmalarında uygun planlama evrelerini oluşturabilme |
11 | Çevresel sorunları çözümünde, çevre bileşenleri arasında sürdürülebilir ve dengeli birlikteliklerin sağlanması yolunda uygun uygulama eylemlerini saptayabilme ve kullanabilme |
12 | Merkezi ve yerel yönetimlerce üretilen plan kararlarını karşılaştırmaları olarak irdeleyerek çevre dostu plan kararları üretebilmek.. |
Yok
Yok
Plana yönelik tanım, kavram ve kapsamlar; Çevrede sürdürülebilirliğe ulaşabilmek ve dengeli birlikteliklerin sağlanabilmesi kapsamında ilkelerin ortaya konulması; Plan çeşitleri; Çevre bileşenleri olarak canlı-cansız varlıklar, doğal ve kültürel kaynakların tanımlanması, sınıflandırılması ile etkileşimler ve uzmanlıklar kapsamında değerlendirilmesi; Doğal, kültürel, sosyal ve ekonomik yapı kapsamında, insan – çevre ilişkilerinin tanımlanması ve etkilerinin değerlendirilmesi; Çevre Planlama çalışmalarına yönelik evrelerin tanımlanması; Çevre planlama yöntemlerinin tanımlanması; Uygulamaya yönelik eylemlerin tanımlanması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Plana yönelik tanım, kavram ve kapsamlar; Çevre-Plan ilişkileri | ||
2 | Planlama Çeşitleri | ||
3 | Sürdürülebilirliğin sağlanabilmesi kapsamında tanım ve ilkeler | ||
4 | Canlı-cansız varlıkların tanımlanması ve sınıflandırılması | ||
5 | Doğal ve kültürel kaynakların tanımlanması ve sınıflandırılması | ||
6 | Doğal ve kültürel kaynakların analizinde kullanılan yaklaşımlar | ||
7 | İnsan-çevre ilişkilerinin analizi ve değerlendirilmesi | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Çevre planlama çalışmalarında aktivite ve ölçütlerin belirlenmesi | ||
10 | Çevre Planlama çalışmalarının evreleri- Sorunun tanımlanması | ||
11 | Çevre Planlama Çalışmalarının evreleri – ANALİZ - SENTEZ | ||
12 | Çevre Planlama Çalışmalarının evreleri – DEĞERLENDİRME | ||
13 | Çevre planlama çalışmalarında kullanılan yöntemler; Üst üste bindirme yöntemi; Leopold Matriks yöntemi; | ||
14 | Çevre planlama çalışmalarında kullanılan yöntemler; Leopold Matriks yöntemi | ||
15 | Çevre planlama çalışmalarında kullanılan yöntemler; Batella Çevre Sistemi; | ||
16 | Final Sınavı |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 55 | 55 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 55 | 55 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 55 | 55 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 225 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 | |||||||
ÖÇ 6 | |||||||
ÖÇ 7 | |||||||
ÖÇ 8 | |||||||
ÖÇ 9 | |||||||
ÖÇ 10 | |||||||
ÖÇ 11 | |||||||
ÖÇ 12 |