GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9105045442008 Yüksek Düzey Nükleer Atık İdaresi II Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; yüksek düzeyli nükleer atıkların bertarafıyla ilgili son teknolojik gelişmeleri kavramasını, yüksek düzeydeki nükleer atıkların son depolanması sırasında yer karakterizasyonu ve seçimiyle birlikte, bu atıkların depolama yerlerinin güvenliği ve yapılacak uzun süreli testleri tartışabilmesini sağlamaktır.


Assist. Prof. Dr. Ceren Kütahyalı


1 Radyoaktif atıkların jeolojik olarak depolanmasının prensiplerini ve yöntemlerini kavrayabilme.
2 Yer karakterizasyonu ve seçimini değerlendirebilme.
3 Yüksek düzeyli nükleer atıkların depolama yerlerinin güvenlik analizini tartışabilme.
4 Kritik prosesleri tartışabilme.
5 Radyonüklit migrasyonunu kavrayabilme.
6 Korozyon çalışmaları, uzun süreli testleri kavrayabilme.


Yok


Yok


Yer karakterizasyonu ve seçimi. Radyoaktif atıkların jeolojik depolanması. HLW depolama yerlerinin güvenlik analizi. Kritik prosesler. korozyon çalışmaları, uzun süreli testler. Atıklar ne kadar saklanmalı?


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı; içeriği, önemi - Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar
2 Kullanılmış yakıtların tuz yataklarında depolanması
3 Radyoaktif atıkların kil katmanlarında depolanması
4 Yer karakterizasyonu ve seçimi
5 Radyoaktif atıkların jeolojik depolanması
6 Arasınav
7 Yüksek düzeyli nükleer atıkların depolama yerlerinin güvenlik analizi
8 Kritik prosesler
9 Korozyon çalışmaları, uzun süreli testler
10 Radyonüklit migrasyonu
11 Bazı teknik noktalar
12 Arasınav
13 Atıklar ne kadar saklanmalı?
14 Dönem projesi sunumları
15 Dönem projesi sunumları
16 Final

1. Wiles, D.R., 2002. “The Chemistry of Nuclear Fuel Waste Disposal”. Polytechnic International Pres, Canada. 2. Bechthold, W., Closs, K.D., Knapp, U., Rapp, R., 1987. “Direct Disposal of Spent Nuclear Fuel”. Graham&Trotman, London. 3. Burkholder, H.C., 1986. “High-level Nuclear Waste Disposal”. Batelle Pres, Columbus-Richland. 4. Saling, J.H., Fentiman, A.W., 2002. “Radioactive Waste Management”. Taylor&Francis, New York.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 2 4
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 11 2 22
Rapor Hazırlama 2 25 50
Rapor Sunma 2 2 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 20 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 152

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 3 1
ÖÇ 2 3
ÖÇ 3 2
ÖÇ 4 5 3
ÖÇ 5
ÖÇ 6 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek