Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9105045822020 | Nükleer Bilimlerde Veri Analizi ve Veri Görselleştirme Uygulamaları II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu derste; öğrencilerin nükleer bilimler alanında yapılan ölçümlerden elde edilen sonuçlar için uygun analiz yöntemlerinin seçimi, nükleer bilimlerde elde edilen sonuçların görsel öğeler kullanılarak sunumuna yönelik uygulamaların seçimi, farklı programlama dillerini kullanılarak uygun görsel öğelerin hazırlanması hakkında bilgi edinmesi amaçlanmıştır.
Doç.Dr. Mutlu İÇHEDEF
1 | Nükleer Bilimler alanında yapılan araştırmaların sonuçlarının değerlendirilmesi hakkında bilgi edinme |
2 | Nükleer Bilimler alanında yapılan araştırmaların sonuçlarının kesikli ve sürekli olmasına bağlı olarak uygun testlerin seçiminin kavranması |
3 | Nükleer Bilimlerde veri türlerine uygun grafik türlerinin kavranması |
4 | Görsel öğelerin oluşturulmasında kullanılan farklı programlama dilleri hakkında bilgi edinilmesi |
5 | Görsel öğelerin oluşturulmasında kullanılan farklı çevrimiçi hizmet veren internet siteleri hakkında bilgi edinilmesi |
6 | Farklı programlama dilleri ve çevrimiçi internet sitelerinden faydalanılarak istenilen görsel öğelerin hazırlanmasının öğrenilmesi |
7 | Oluşturulan görsel öğelerin bilimsel makale, poster, proje ve sözlü sunuma uygun olarak hazırlanmasını kavrama |
8 | Metinsel ifadeler ile görsel öğelerin makale, proje, poster ve sözlü sunum içerisindeki dengesinin oluşturulmasını kavrama |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Nükleer Bilimler alanında yapılan çalışmalardan edilen sonuçların değerlendirilmesi, elde edilen sonuçların farklı görsel öğeler kullanılarak sunulması, görsel öğelerin oluşturulmasında kullanılan programlama dilleri hakkında temel bilgi edinilmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği hakkında bilgilendirme ve dersin tanıtımı, kullanılan terim ve kavramların sunumu | Laboratuvarda bilgisayarla çalışma | ||
2 | Nükleer Bilimlerde elde edilen verilerin sınıflandırılması | Laboratuvarda bilgisayarla çalışma | ||
3 | Farklı veri türlerinde kullanılacak uygun analiz yöntemlerinin ve testlerin seçimi | Laboratuvarda bilgisayarla çalışma | ||
4 | Veri analizi ve testlerin kesikli ve sürekli verilerde uygulanması | Laboratuvarda bilgisayarla çalışma | ||
5 | Veri analizi uygulamaları ve veri değerlendirme | Laboratuvarda bilgisayarla çalışma | ||
6 | Veri analizi uygulamaları ve veri değerlendirme | Laboratuvarda bilgisayarla çalışma | ||
7 | Veri analizi uygulamaları ve veri değerlendirme | Laboratuvarda bilgisayarla çalışma | ||
8 | Ara sınav | |||
9 | Nükleer Bilimler alanında bilginin görselleştirilmesi ve bilimsel görselleştirme kavramlarının öğrenilmesi | Laboratuvarda bilgisayarla çalışma | ||
10 | Görselleştirme amacıyla kullanılan programlama dillerinin tanıtılması | Laboratuvarda bilgisayarla çalışma | ||
11 | Görselleştirme amacıyla kullanılan çevrimiçi internet sitelerinin tanıtılması | Laboratuvarda bilgisayarla çalışma | ||
12 | Farklı programlama dilleri ve çevrimiçi internet sitelerinden faydalanılarak istenilen görsel öğelerin hazırlanması | Laboratuvarda bilgisayarla çalışma | ||
13 | Farklı programlama dilleri ve çevrimiçi internet sitelerinden faydalanılarak istenilen görsel öğelerin hazırlanması | Laboratuvarda bilgisayarla çalışma | ||
14 | Makale, poster, sunum ve proje için uygun görsel seçimi ve hazırlanması | Laboratuvarda bilgisayarla çalışma | ||
15 | Makale, poster, sunum ve proje için uygun görsel seçimi ve hazırlanması | Laboratuvarda bilgisayarla çalışma | ||
16 | Final sınavı |
1) N. Tsoulfanidis, 1983. “Measurement and detection of Radiation” Hemisphere Publishing Corporation, ISBN: 0-89116-523-1 2) Gordon R. Gilmore, Practical Gamma-ray Spectrometry 2nd Edition, John Wiley & Sons, Ltd. ISBN: 978-0-470-86196-7 3) Visual Cultures of Science: Rethinking Representational Practices in Knowledge Building and Science Communication (Interfaces: Studies in Visual Culture) edited by Luc Pauwels, 2005. Dartmouth College Press. 4) Show Me the Numbers: Designing Tables and Graphs to Enlighten, 2012, Second Edition, by Stephen Few, Analytics Press, ISBN-13: 978-0970601971.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 10 | 3 | 30 |
Rapor Sunma | 3 | 12 | 36 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 228 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 5 | 3 | ||||||
ÖÇ 6 | |||||||
ÖÇ 7 | 3 | ||||||
ÖÇ 8 |