Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9105055252007 | Nesne Yönelimli Programlama | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; Nesneye yönelik yaklaşımın kullanıldığı programlama prensiplerini kavramalarını ve nesne yönelimli yazılım geliştirme süreçlerinde nesne tasarımı, kalıtım ve çok biçimlilik gibi temel programlama tekniklerini kullanabilmelerini sağlamaktır.
Doç. Dr. Geylani KARDAŞ
1 | Sistem analizi yaparak sistem gereksinimlerini belirleyebilme. |
2 | Birleşik Modelleme Dili (UML) kullanarak sistem tasarımı yapabilme. |
3 | Birleşik Modelleme Dili (UML), şemalarını uygulayabilme. |
4 | Nesne yönelimli yazılım geliştirme süreçlerini uygulayabilme. |
5 | Programa uygun tasarım desenlerini seçerek uygulayabilme. |
6 | Modüler programlama yaparak tekrar kullanılabilir kod üretebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Nesne yönelimli programlamaya giriş, nesne yönelimli çözümleme ve tasarım, Birleşik Modelleme Dili (UML), nesne yönelimli programlamanın temelleri, tür özelliklerinin devralınması. Değişkenler, Akış Kontrolü, Sınıflar ve Nesneler, Dizinler ve Taşıyıcı Sınıflar, Arayüz Yapıları. Sınıflandırma ve soyutlama. Nesne tanımı ve çok türlü nesneler. Nesne özelliklerinin atanması ve saklanması. Nesneye dayalı yazılım geliştirme süreçleri, Nesneye dayalı çözümleme yöntemi ve gösterim sistemi, Nesneye dayalı tasarım yöntemi ve gösterim sistemi. Nesneye dayalı gerçekleştirme ve gösterim sistemi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | 1) Bilgisayarlara, İnternete ve Java'ya Giriş 2) Java Uygulamalarına Giriş | ||
2 | Sınıflar, Nesneler ve Metotlar | ||
3 | Kontrol İfadeleri | ||
4 | Metotlar | ||
5 | Diziler ve DiziListeleri | ||
6 | Kapsülleme | ||
7 | Kalıtım | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Çok-şekillilik ve Arayüzler | ||
10 | 1) İstisna Kontrolü 2) Tasarım Desenlerine Giriş | ||
11 | Dosyalar, Akışlar ve Nesne Serileştirme | ||
12 | 1) Genel Koleksiyonlar 2) Genel Sınıflar ve Metotlar | ||
13 | Koşut Zamanlılık | ||
14 | Ağ Oluşturma | ||
15 | Proje Sunumları | ||
16 | Final |
Java How to Program, Early Objects (10th Edition), Paul J. Deitel and Harvey Deitel, Pearson, 2015 Java Standard Edition Development Kit Eclipse Development Framework IntelliJ IDEA NetBeans IDE
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 75 | 75 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Okuma | 5 | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 1 | 3 | 4 | 4 | 1 | 4 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 3 | 4 | 4 | 1 | 4 | 1 |
ÖÇ 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 2 | 5 |