Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9105055162000 | Bilgisayar Grafiğinde İleri Teknikler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; iki boyutlu ve üç boyutlu bilgisayar grafikleri için mevcut olan modelleme, sunum, ışıklandırma, gölgelendirme, rendering ve texturing gibi teknikleri tanımasını, gelişmiş yazılım araçlarını kavramasını, bilgisayar grafiklerindeki en son gelişmeleri kavramasını sağlamaktır.
Asst.Prof. Dr.Cengiz Güngör
1 | Bilgisayar grafiklerinde kullanılan matematiksel temelleri kavrayabilme ve bunları bilgisayar grafiklerinde kullanabilme. |
2 | OpenGL ile grafik programlama yapabilme. |
3 | Çizgi çizme, daire çizme algoritmalarını kavrayabilme. |
4 | Transformasyonları kavrayabilme ve bunları grafik programlamada kullanabilme . |
5 | İki boyutlu ve üç boyutlu gösterimi kavrayabilme ve bunu grafik programlamada kullanabilme. |
6 | Grafiksel objelerin ışıklandırılmasını kavrayabilme ve bunu bilgisayar grafiklerinde uygulayabilme. |
7 | Tamponlar ve eşlemeri kavrayabilme ve bunları bilgisayar grafiklerinde kullanabilme. |
8 | Görülür yüzey tespitini kavrayabilme ve bunu bilgisayar grafiklerinde uygulayabilme. |
9 | Oyunlarda kullanılan temel fizik prensiplerini açıklayabilme. |
10 | 3DSMax ile temel tasarım yapabilme. |
11 | Fraktal geometri metodları, fraktallar ile görüntü sıkıştırma ve fraktal programlamayı kavrayabilme. |
12 | Animasyonlar ve film yapımını kavrayabilme. |
C veya C++ programlama dili bilgisi gerekmektedir. Veri yapıları (işaretçiler, listeler ve hafıza tahsisleri) bilgisi gerekmektedir. Temel lineer cebir, geometri ve hesaplama bilgisi gerekmektedir.
Yok
Bilgisayar grafiklerinin temel prensipleri. Bilgisayar grafiklerinde kullanılan matematiksel temeller. OpenGL ile grafik programlama. Çizgi çizme, daire çizme algoritmaları. Transformasyonlar, İki boyutlu ve Üç boyutlu gösterimler. Işıklandırma, tamponlar ve eşlemeler. Üç boyutlu sunum, görünür yüzey tespiti, oyunlarda kullanılan temel fizik prensipleri. 3DSMax ile tasarım yapma. Fraktal geometri metotları, fraktallar ile görüntü sıkıştırma, fraktal programlama. Animasyonlar ve film yapımı.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Donanım, Matematiksel Temeller | ||
2 | OpenGL’e Giriş | ||
3 | Çizgi Çizme, Daire Çizme, Grafik Çıktı Primitifleri | ||
4 | Transformasyonlar | ||
5 | İki Boyutlu Gösterim | ||
6 | Üç Boyutlu Gösterim | ||
7 | Işıklandırma | ||
8 | Tamponlar ve Eşlemeler | ||
9 | Üç Boyutlu Sunum | ||
10 | Görülür Yüzey Tespiti | ||
11 | Oyunlar İçin Fizik | ||
12 | 3DSMax İle Tasarım Yapma | ||
13 | 3DSMax İle Tasarım Yapma (Devam), Fraktal Geometri Metotları, Fraktallar İle Görüntü Sıkıştırma, Fraktal Programlama | ||
14 | Animasyonlar, Film Yapımı |
DERS KİTAPLARI: 1. Hearn, D. D. , Baker, M. P., Computer Graphics with OpenGL, 3rd edition, Prentice Hall, 2003. 2. Gözcü, Ş, Opengl ve Glut ile Oyun Programcılığına Giriş, Şeçkin Yayıncılık, 2006. 3. Çetin, A, Bilgisayar Grafikleri, Grafik Programlama, Şeçkin Yayıncılık, 2003. YARDIMCI KİTAPLAR: 1. Angel, E, Interactive Computer Graphics: A Top-down Approach Using OpenGL, 4th edition, Addison Wesley, 2005. 2. Shreiner, D., The Khronos OpenGL ARB Working Group, OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, 7th edition, Addison-Wesley Professional, 2009. 3. Foley, J.D., van Dam, A., Hughes, J.F., Feiner, S.K., Computer Graphics: Principles and Practice, 2nd edition, Addison Wesley, 1990.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje Sunma | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 11 | 7 | 77 |
Ev Ödevi | 3 | 20 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 229 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 0 | 4 | 4 | 5 | ||||
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 1 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 5 | ||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 5 | 2 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 6 | 2 | 5 | |||||
ÖÇ 7 | 2 | 5 | |||||
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 5 | ||||
ÖÇ 9 | 2 | 3 | 3 | 5 | |||
ÖÇ 10 | 3 | 5 | |||||
ÖÇ 11 | 4 | 5 |