Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9105055512014 | Mobil Programlama | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; mobil algoritma tasarımı ve programlama tekniklerini kavrayabilmelerini ve mobil uygulamalar yazabilmelerini sağlamaktır.
Doç. Dr. Orhan Dağdeviren
1 | 1. Mobil Uygulamalar için algoritma tasarımı yapabilme. |
2 | 2. Mobil Uygulamalar için geliştirme ortamları hakkında bilgi sahibi olmak. |
3 | 3. Mobil uygulama yazabilmek için programcı ara yüzlerini anlamak, kullanmayı öğrenmek. |
4 | 4. Basit mobil uygulamalar tasarlayıp, gerçekleyebilmek. |
5 | 5. Mobil oyunlar tasarlayıp, gerçekleyebilmek. |
6 | 6. Çeşitli teknolojileri aynı anda kullanan karmaşık mobil uygulamaları tasarlayıp, gerçekleyebilmek. |
Yok
Yok
Android Programlamaya Giriş, Android Market ve Uygulama Konuları, Hoşgeldin Uygulaması, Hesap Makinesi Uygulaması, Favori Twitter Araması Uygulaması, Bayrak Quiz Oyunu Uygulaması, Cannon Oyun Uygulaması, SpotOn Oyun Uygulaması, Doodlz Uygulaması, Adres Defteri Uygulaması, Yönlendirme Takip Uygulaması, Slide Gösterim Uygulaması, Gelişmiş Slide Gösterim Uygulaması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Android Programlamaya Giriş. | ||
2 | Android Market ve Uygulama Konuları | ||
3 | Hoşgeldin Uygulaması | ||
4 | Hesap Makinesi Uygulaması | ||
5 | Favori Twitter Araması Uygulaması | ||
6 | Bayrak Quiz Oyunu Uygulaması | ||
7 | Cannon Oyun Uygulaması | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | SpotOn Oyun Uygulaması | ||
10 | Doodlz Uygulaması | ||
11 | Adres Defteri Uygulaması | ||
12 | Yönlendirme Takip Uygulaması | ||
13 | Slide Gösterim Uygulaması | ||
14 | Gelişmiş Slide Gösterim Uygulaması | ||
15 | Proje Sunumları | ||
16 | Final Sınavı |
1. Android: How to Program, Paul Deitel (Author), Harvey Deitel (Author), Abbey Deitel (Author), Prentice Hall, 2013. 2. App Inventor, David Wolber, Hal Abelson, Ellen Spertus, Liz Looney, O'Reilly Media, 2011. 3. Introduction to Android Application Development: Android Essentials, 4/e, Annuzzi, Darcey & Conder, 2014 | Addison-Wesley Professional 4. Learning Android Application Programming: A Hands-On Guide to Building Android Applications, 1/e Talbot & McLean, 2014 | Addison-Wesley Professional 5. Android Programming Unleashed, 1/e, Harwani, Sams Publishing, 2013
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 8 | 3 | 24 |
Proje Hazırlama | 9 | 4 | 36 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 21 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 232 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 5 |