Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9105065161998 | Tortullaşma Ortamları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin, tortul kayaların sınıflandırılması; çeşitli tortullaşma ortamları hakkında bilgilendirilmesi; denizel ve karasal fosil bulgularına göre palaeortamların yeniden oluşturulması ve paleoekolojisini hakkında yorumlar yapılması hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dr.Öğr.Üyesi Serdar MAYDA
1 | Karasal Çökelme Ortamlarını ve fosillerini tanımlayabilme, paleoekolojisini kavrayabilme |
2 | Denizel Çökelme Ortamlarını ve fosillerini tanımlayabilme, paleoekolojisini kavrayabilme |
3 | Palaeortamlar ve güncel ortamlar arasındaki bağlantıyı kurabilme, palaeortamları yeniden oluşturmayı kavrayabilme |
4 | Tortullaşma ortamları ile ilgili veri tabanını araştırabilme ve elde ettiği bilgileri sözlü ve yazılı aktarabilme, |
5 | Tortul kayalar hakkında detaylı bilgi edinebilme, tanımlayabilme |
6 | Fosil topluluklar ile tortullaşma ortamları arasındaki bağlantıyı kurabilme, |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tortullaşma Ortamlarına giriş; Kaya döngüsü; Tortul Kayalarının genel özellikleri; Tortul kayaların sınıflandırılması; Tortullaşma ortamları ile fosilleşme arasındaki ilişkisi; Fosilleşme koşulları; Diyajenez; Karasal çökelme ortamları; Karasal çökelme ortamlarında gözlenen fosil topluluklar; Gölsel çökelme ortamları; Gölsel çökelme ortamlarında gözlenen fosil topluluklar; Akarsu çökelme ortamları; Akarsu çökelme ortamlarında gözlenen fosil topluluklar; Denizel çökelme ortamları; Denizel çökelme ortamlarında gözlenen fosil topluluklar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tortullaşma Ortamlarına giriş; Kayaların sınıflandırılması; kaya döngüsü. | ||
2 | Tortul Kayalarının genel özellikleri. | ||
3 | Tortul Kayaların sınıflandırılması. | ||
4 | Tortullaşma ortamları ve fosilleşme arasındaki ilişki. | ||
5 | Tortul kayaların diyajenezi. | ||
6 | Karasal çökelme ortamları. | ||
7 | Karasal çökelme ortamlarında gözlenen fosil topluluklar. | ||
8 | Gölsel çökelme ortamları. | ||
9 | Arasınav | ||
10 | Gölsel çökelme ortamlarında gözlenen fosil topluluklar. | ||
11 | Akarsu çökelme ortamları. | ||
12 | Akarsu çökelme ortamlarında gözlenen fosil topluluklar. | ||
13 | Denizel çökelme ortamları. | ||
14 | Denizel çökelme ortamlarında gözlenen fosil topluluklar. | ||
15 | Rapor ve Sunumların Rapor edilmesi. | ||
16 | Final Sınavı |
Kaya, O., “Sedimantoloji”, Dokuz Eylül Ünivertsitesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü, TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Yayınları: 87, 161 s., Ankara (2005). Laporte, L.E., Ancient environments (2nd ed.) Englewood Cliffs, New Jersey, Prentice-Hall. (1979). Selley, R.C., An introduction to Sedimentology. Acad. Press. London, 408 s., (1976). Gökçen, N., Paleobiyolojik ortamlar, Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Yayınları, n.231, 119 s., İzmir (1993). Reading, H.G., Sedimentary environments and facies. Blackwell Scientific Publications, Oxford, 557 s. (1978). Bremer, H., Paleontoloji Ders Kitabı, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitapları serisi, n.46, 450 s, (1978).
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Rapor Sunma | 3 | 1 | 3 |
Makale Kritik Etme | 10 | 5 | 50 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 229 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 4 | 4 |