GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9105065161998 Tortullaşma Ortamları Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin, tortul kayaların sınıflandırılması; çeşitli tortullaşma ortamları hakkında bilgilendirilmesi; denizel ve karasal fosil bulgularına göre palaeortamların yeniden oluşturulması ve paleoekolojisini hakkında yorumlar yapılması hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.


Dr.Öğr.Üyesi Serdar MAYDA


1 Karasal Çökelme Ortamlarını ve fosillerini tanımlayabilme, paleoekolojisini kavrayabilme
2 Denizel Çökelme Ortamlarını ve fosillerini tanımlayabilme, paleoekolojisini kavrayabilme
3 Palaeortamlar ve güncel ortamlar arasındaki bağlantıyı kurabilme, palaeortamları yeniden oluşturmayı kavrayabilme
4 Tortullaşma ortamları ile ilgili veri tabanını araştırabilme ve elde ettiği bilgileri sözlü ve yazılı aktarabilme,
5 Tortul kayalar hakkında detaylı bilgi edinebilme, tanımlayabilme
6 Fosil topluluklar ile tortullaşma ortamları arasındaki bağlantıyı kurabilme,

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Tortullaşma Ortamlarına giriş; Kaya döngüsü; Tortul Kayalarının genel özellikleri; Tortul kayaların sınıflandırılması; Tortullaşma ortamları ile fosilleşme arasındaki ilişkisi; Fosilleşme koşulları; Diyajenez; Karasal çökelme ortamları; Karasal çökelme ortamlarında gözlenen fosil topluluklar; Gölsel çökelme ortamları; Gölsel çökelme ortamlarında gözlenen fosil topluluklar; Akarsu çökelme ortamları; Akarsu çökelme ortamlarında gözlenen fosil topluluklar; Denizel çökelme ortamları; Denizel çökelme ortamlarında gözlenen fosil topluluklar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tortullaşma Ortamlarına giriş; Kayaların sınıflandırılması; kaya döngüsü.
2 Tortul Kayalarının genel özellikleri.
3 Tortul Kayaların sınıflandırılması.
4 Tortullaşma ortamları ve fosilleşme arasındaki ilişki.
5 Tortul kayaların diyajenezi.
6 Karasal çökelme ortamları.
7 Karasal çökelme ortamlarında gözlenen fosil topluluklar.
8 Gölsel çökelme ortamları.
9 Arasınav
10 Gölsel çökelme ortamlarında gözlenen fosil topluluklar.
11 Akarsu çökelme ortamları.
12 Akarsu çökelme ortamlarında gözlenen fosil topluluklar.
13 Denizel çökelme ortamları.
14 Denizel çökelme ortamlarında gözlenen fosil topluluklar.
15 Rapor ve Sunumların Rapor edilmesi.
16 Final Sınavı

Kaya, O., “Sedimantoloji”, Dokuz Eylül Ünivertsitesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü, TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Yayınları: 87, 161 s., Ankara (2005). Laporte, L.E., Ancient environments (2nd ed.) Englewood Cliffs, New Jersey, Prentice-Hall. (1979). Selley, R.C., An introduction to Sedimentology. Acad. Press. London, 408 s., (1976). Gökçen, N., Paleobiyolojik ortamlar, Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Yayınları, n.231, 119 s., İzmir (1993). Reading, H.G., Sedimentary environments and facies. Blackwell Scientific Publications, Oxford, 557 s. (1978). Bremer, H., Paleontoloji Ders Kitabı, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitapları serisi, n.46, 450 s, (1978).


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 3 5 15
Rapor Sunma 3 1 3
Makale Kritik Etme 10 5 50
Bireysel Çalışma 10 3 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 229

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4 5
ÖÇ 3 5 5 4
ÖÇ 4 5 4 4 4
ÖÇ 5 5 4 5 4
ÖÇ 6 5 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek