GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9105065251998 Senozoyik Paleobiocoğrafyası Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; Senozoyik devresinde yaşamış karasal ve denizel organizmaların kalıntıları olan fosillere dayanarak, paleoekoloji, paleoiklim, paleoçökelme ortamları, paleocoğrafya ve paleobiyocoğrafya hakkında bilgilendirilmesini ve biyolojik ortamların öğrenilmesini sağlamaktır.


Prof.Dr.Tümel Tanju KAYA


1 Memelilerin göçleri, coğrafik bariyerler, izolasyonlar ve dağılım dinamiklerini paleobiyocoğrafya altında değerlendirme.
2 Paleoçökelme ortamlarını palinspastik haritalar üzerinde yorumlayabilme.
3 Senozoyik devresinin organizmaları ile günümüz canlıları arasında ilişkiyi kurabilme.
4 Senozoyik devresine ait Türkiye’deki önemli denizel fosilleri tanımlayabilme, stratigrafik ve coğrafik dağılımlarını yorumlayabilme.
5 Senozoyik devresine ait Türkiye’deki önemli memeli fosillerini tanımlayabilme, stratigrafik ve coğrafik dağılımlarını yorumlayabilme.
6 Levha tektoniği ve paleobiyocoğrafya arasındaki bağlantının kurulmasını sağlayabilme.
7 Senozoyik devresinde yaşamış organizmaların kalıntıları olan fosilleri kullanarak, Senozoyik paleobiyocoğrafyasını evrimsel bir platformda zaman boyutu içinde irdeleyebilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Paleobiyocoğrafyanın giriş ve tarihçesi; Levha tektoniği; Jeolojik zamanlar; Fosillerin önemi; Fosilleşme ve fosilleşme ortamları; Taksonomi; Türkiye’nin paleobiyocoğrafik evrimi; Memelilerin göçleri, coğrafik bariyerler; Memelilerin Paleobiyocoğrafik önemleri; Paleocoğrafya ve palinspastik haritaları üzerinde yorumlama, paleobiyolojik ortamların sentezi ve kayalar arasındaki ilişki; Türkiye’de Paleosen, Eosen, Oligosen, Miyosen, Pliyosen ve Pleyistosen Devreleri (önemli denizel ve memeli fosil bulgu yerleri ve fosilleri, paleoiklimi, paleoekolojisi ve paleocoğrafyası); Toplu yokolumlar ve Messiniyen krizi; Tabiat Tarihi Müzesi Paleontoloji galerisinde Senozoyik devresine ait Türkiye’nin birçok yöresinde bulunmuş Omurgasız ve Memeli Fosillerin tanıtılması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Paleobiyocoğrafyanın giriş ve tarihçesi.
2 Levha tektoniği, kıtaların ve okyanusların oluşumu; Jeolojik zamanlar.
3 Fosillerin önemi; Fosilleşme ve fosilleşme ortamları; Taksonomi.
4 Türkiye’nin paleobiyocoğrafik evrimi. Memelilerin göçleri, coğrafik bariyerler; Memelilerin Paleobiyocoğrafik önemleri. Paleocoğrafya ve palinspastik haritaları yorumlama, paleobiyolojik ortamların sentezi ve kayalar arasındaki ilişkiler.
5 Türkiye’de Paleosen (önemli denizel ve memeli fosil bulgu yerleri, fosilleri, paleoiklimi, paleoekolojisi ve paleocoğrafyası).
6 Türkiye’de Eosen (önemli denizel ve memeli fosil bulgu yerleri, fosilleri, paleoiklimi, paleoekolojisi ve paleocoğrafyası).
7 Türkiye’de Oligosen (önemli denizel ve memeli fosil bulgu yerleri, fosilleri, paleoiklimi, paleoekolojisi ve paleocoğrafyası).
8 Arasınav
9 Türkiye’de Miyosen (önemli denizel ve memeli fosil bulgu yerleri, fosilleri, paleoiklimi, paleoekolojisi ve paleocoğrafyası).
10 Toplu yokolumlar ve Messiniyen krizi.
11 Türkiye’de Pliyosen (önemli denizel ve memeli fosil bulgu yerleri, fosilleri, paleoiklimi, paleoekolojisi ve paleocoğrafyası).
12 Türkiye’de Pleyistosen (önemli denizel ve memeli fosil bulgu yerleri, fosilleri, paleoiklimi, paleoekolojisi ve paleocoğrafyası).
13 Tabiat Tarihi Müzesi Paleontoloji galerisinde Senozoyik devresine ait Türkiye’nin birçok yöresinden bulunmuş denizel fosillerinin tanıtımı.
14 Tabiat Tarihi Müzesi Paleontoloji galerisinde Senozoyik devresine ait Türkiye’nin birçok yöresinden bulunmuş memeli fosillerinin tanıtımı.
15 Ödev ve Sunumların Rapor edilmesi.
16 Final Sınavı

Brenchley P. & Harper, D., Palaeocology: Ecosystems, Environments and Evolution. Chapman &Hall, (1998). Popov, S.V., Shcherba,I.G., Iiyina,L. B., Nevesskaya, LA., Paramonova, N.P., Khondrkarian,S.O. & Magyar, I., Late Miocene to Pliocene palaeogeography of the Paratethys and its relation to the Medeterranean. Palaeo, 1-15, (2006). Lüttig,G. & Steffens, P., Paleogeographic atlas of Turkey from the Oligocene to the Pleistocene. (Cenozoic and lignites in Turkey 20). Geol. Jb., B Hannover. (1976). Saraç,G., Türkiye Omurgalı fosil yatakları., MTA raporu, 218 s. (2003). Brinkmann, R., Türkiye jeolojisi Baykal, F., Historik Jeoloji, İstanbul Üniversitesi yayınları, s.2002, (1974). Bremer, H., Paleontoloji Ders Kitabı, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitapları Serisi, n: 46, 450 s. (1978). Dizer, A., Paleontoloji (Omurgasız), İstanbul Üniversitesi yayınları, sayı: 3157, n.58, İstanbul. (1983).


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 3 5 15
Rapor Sunma 3 1 3
Makale Kritik Etme 10 5 50
Bireysel Çalışma 10 3 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 229

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 5 4 4 4
ÖÇ 3 5 5 4
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5 4
ÖÇ 6 4 5 5
ÖÇ 7 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek