Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9105065022024 | Doğal Anıtlar ve Yaban Hayatı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Ders, doğal anıtlar ve çevresindeki yaban hayatının korunması, ekolojik önemi ve insan faaliyetlerinin etkilerini öğretmeyi amaçlar. Ayrıca, yaban hayatı koruma stratejileri ve doğal anıtların sürdürülebilir yönetimi üzerine odaklanır.
Prof.Dr. Kerim Çiçek
1 | Türkiye'de bulunan doğal anıtları öğrenebilme. |
2 | Doğal anıtların ekosistem hizmetleri ve biyoçeşitlilik üzerindeki etkilerini kavrayabilme. |
3 | Yaban hayatının korunmasında sürdürülebilir yönetim stratejilerinin önemini anlama. |
4 | Doğal anıtların yasal koruma statüleri hakkında bilgi edinme ve bu bilgileri sözlü veya yazılı olarak aktarabilme |
5 | İnsan faaliyetlerinin doğal anıtlar ve yaban hayatı üzerindeki etkilerini analiz edebilme |
6 | Doğal anıtlar için koruma planları geliştirme yeteneği kazanabilme |
Birinci Öğretim
yok
yok
Ders, doğal anıtların ve bu alanlarda yaşayan yaban hayatının korunması, yönetimi ve ekolojik önemi üzerine odaklanmaktadır. Doğal anıtların tanımı ve biyolojik çeşitliliğe olan katkıları incelenir. Bu alanların jeolojik ve ekolojik temelleri ele alınarak, ekosistem hizmetleri ve habitat çeşitliliği üzerinde durulur. Doğal anıtların yasal olarak korunması ve sürdürülebilir yönetim stratejileri, yerel ve uluslararası örnekler üzerinden tartışılır. Yaban hayatının doğal anıtlar için önemi, özellikle endemik ve tehdit altındaki türlerin korunması bağlamında işlenir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’de bulunan doğal anıtların çeşitleri | PowerPoint sunumu ve tartışma | |
2 | Doğal anıtların ekosistem hizmetleri | PowerPoint sunumu ve tartışma | |
3 | Biyolojik çeşitlilik ve korunma önemi | PowerPoint sunumu ve tartışma | |
4 | Doğal anıtların yasal koruma statüleri | PowerPoint sunumu ve tartışma | |
5 | Sürdürülebilir yönetim stratejileri | PowerPoint sunumu ve tartışma | |
6 | Yaban hayatının korunmasında yerel ve uluslararası örnekler | PowerPoint sunumu ve tartışma | |
7 | Doğal anıtların jeolojik ve ekolojik temelleri | PowerPoint sunumu ve tartışma | |
8 | İnsan faaliyetlerinin doğal anıtlar üzerindeki etkileri | PowerPoint sunumu ve tartışma | |
9 | Arasınav | ||
10 | Ekosistem hizmetleri ve habitat çeşitliliği | PowerPoint sunumu ve tartışma | |
11 | Koruma planları geliştirme ve İletişim ve farkındalık artırma | PowerPoint sunumu ve tartışma | |
12 | Doğal anıtlar ve biyoçeşitlilik ilişkisi | PowerPoint sunumu ve tartışma | |
13 | Doğal anıtlar ve biyoçeşitlilik ilişkisi | PowerPoint sunumu ve tartışma | |
14 | Ödev ve sunumların rapor edilmesi | PowerPoint sunumu ve tartışma | |
15 | Final Sınavı |
Billick, I., & Price, M. V. (Eds.). (2010). The ecology of place: Contributions of place-based research to ecological understanding. University of Chicago Press. Ceballos, G., & Ehrlich, P. R. (2002). Mammal population losses and the extinction crisis. Science, 296(5569), 904–907. https://doi.org/10.1126/science.1069349. Clewell, A. F., & Aronson, J. (2013). Ecological restoration: Principles, values, and structure of an emerging profession (2nd ed.). Island Press. Dudley, N., & Stolton, S. (Eds.). (2010). Protected landscapes and wild biodiversity. IUCN. Gaston, K. J. (2000). Global patterns in biodiversity. Nature, 405(6783), 220–227. https://doi.org/10.1038/35012228 Gaston, K. J., & Spicer, J. I. (2004). Biodiversity: An introduction (2nd ed.). Blackwell Publishing. Jenkins, C. N., Pimm, S. L., & Joppa, L. N. (2013). Global patterns of terrestrial vertebrate diversity and conservation. Proceedings of the National Academy of Sciences, 110(28), E2602–E2610. https://doi.org/10.1073/pnas.1302251110 Lockwood, M., Worboys, G. L., & Kothari, A. (Eds.). (2006). Managing protected areas: A global guide. Earthscan. Van Dyke, F. (2008). Conservation biology: Foundations, concepts, applications (2nd ed.). Springer.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 75 |
Rapor Hazırlama | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Makale Kritik Etme | 5 | 6 | 30 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 5 | 9 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 242 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | ||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |