GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201015072021 Konzepte der Vergleichenden Literaturwissenschaft Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Almanca


Bu dersin amacı, öğrencilerin karşılaştırmalı ve kültürlerarası edebiyatbilimi temel kuramları ele alan metinler ile bu alandaki temel kavramları tartışabilmesini ve edebi eserlerin okumasında bu yaklaşımların uygulanmasını sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Kadir Albayrak


1 Farklı kültürlerin çağdaş edebiyatlarını karşılaştırabilme
2 Karşılaştırmalı edebiyatbilimi kuramlarını kavrayabilme ve tartışabilme
3 Kültürlerarası edebiyatbilimi kuramlarını kavrayabilme ve tartışabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Michael Hofmann ile Sabine Becker’in çalışmalarında ele alınan kuramsal yaklaşımların incelenmesi ve tartışılması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin amacının ve içeriğinin tanıtılması
2 Karşılaştırmalı edebiyatbiliminde kültür kavramının ele alınması
3 Kültürlerarası edebiyat ve edebiyatbilimi konusunun ele alınamsı
4 Yabancılık ve Differenz kavramı konusunun işlenmesi
5 Postkoloniyalizmin Bakış Açısı konusunun işlenmesi
6 Eleştirel Kuram ve Dekonstruktion konusunun işlenmesi
7 Kültürlerarası edebiyatbiliminin programı konusunun ele alınması
8 Ara Sınav
9 Kültürbilimsel edebiyatbilimi konusunun işlenmesi
10 İşlenen tüm kuramların tartışılması
11 Selim Özdoğan’ın Die Tochter des Schmieds adlı romanının incelenmesi
12 Özdğan’ın romanında kültürel ögeler konusunun incelenmesi
13 Metnin dilinde kültürel ögeler ve çeviri konusunun ele alınması
14 Romanda modernleşme konusunun işlenmesi
15 Tüm konuların değerlendirmesi
16 Final Sınavı

DERS KİTABI: Selim Özdoğan: Die Tochter des Schmieds. Berlin 2005. Michael Hofmann: Interkulturelle Literaturwissenschaft. Eine Einführung. Paderborn 2006. Sabine Becker: Literatur- und Kulturwissenschaften. Hamburg 2007. Peter V. Zima: Komparatistik. Einführung in die Vergleichende Literaturwissenschaft. Tübingen 1992. Heinz Ludwig Arnold (Hg.): Text und Kritik. Zeitschrift für Literatur. Literatur und Migration. München 2006.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 6 3 18
Alan Çalışması 3 6 18
Proje Hazırlama 3 12 36
Proje Sunma 2 3 6
Makale Yazma 3 6 18
Makale Kritik Etme 3 6 18
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 16 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 24 24
Toplam İş Yükü (saat) 230

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 4 5 5
ÖÇ 2 4 4 5 5
ÖÇ 3 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek