Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201035302002 | Literary Criticism | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Dersin amacı edebi eleştiri yöntemleri hakkındaki belli başlı kuramları klasik dönemden başlayarak post-modern görüşlere dek tanıtmak.
Dr. Öğretim Üyesi Özlem Gümüşçubuk
1 | Eleştiri yöntemleri hakkındaki belli başlı kuramları anlayabilme. |
2 | Klasik dönemden başlayarak post-modern görüşlere dek olan gelişimi anlayabilme ve analiz edebilme. |
3 | Tarihsel, Marksist teoriler ve Kültürel Materyalizm gibi Mimetik teorileri anlayabilme ve uygulayabilme. |
4 | Edebiyatın öğretici yönüyle ilgili teorileri, duygu merkezli teorileri ve Form Estetiği teorisini anlayabilme ve analiz edebilme. |
5 | MLA kurallarına uygun araştırma odevleri yazabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dönem boyunca üzerinde durulacak belli başlı konular şunlardır: Mimetik teori ve ondan kaynaklanan diğer yansıtma teorileri (Tarihsel, Marksist); edebiyatın öğretici yönüyle ilgili teoriler (Sir Philip Sidney ve R.W. Emerson’ın yaklaşımları); Duygu merkezli teoriler (W. Wordsworth ve S. Freud) ve Form Estetiği (E. A. Poe, Oscar Wilde).
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Hippolyte Taine: Irk, sosyal dönem ve o ana dayalı realist estetik. | ||
2 | M. Bakhtin: Kronografik (belirlenen zaman ve yer içinde), Diyalojik (zaman ve yer ile ilgili carnavalesque performans. | ||
3 | Christopher Caudwell: İlkel tarım, toplum ve şiir arasındaki ilişki. | ||
4 | G. Lucas’s: “thingification" | ||
5 | Frankfurt School of Criticism: Walter Benjamin | ||
6 | Theodore Adorno:Kapitalizmin son dönemleri toplumun bilincini şekillendiren bütünsel bir yapıyı getirdi, böylece realizmin bir aracı olan mantıklı düşünce mantıksız olan bu portreye uygulanamaz hale geldi. | ||
7 | H. Marcus: "One Dimensional Man " | ||
8 | A. Gramsci: Yüksek vepopüler kültürler arasındaki ayrımı yok eden bir kültürel hegemonya aracı olarak Kapitalizm. | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | L. Althusser: Eskinin yeni sosyal yaşama uyarlanmasından kaynaklanan karışıklıkları yok eden temek yapıyı değiştirdi. | ||
11 | Terry Eagleton: Yapısı bozulmuş olan öznellik tepkiselliği hegomonik yapıyı da bozmuştur. | ||
12 | Frederick Jameson and the Political Unconscious | ||
13 | Frederick Jameson and the Political Unconscious | ||
14 | Stephan Greenblat: Onun için "güç" genel bir paydadır. | ||
15 | Clifford Geertz and the Meaning of the Culture: Onun için kültür insanların yaşama , bir düşünce, hissetme, inanç biçimidir. Bu öğrenilmiş bir davranış, ilişkiler arasındaki teknikler bütünü, bir tarih bilincidir. Genel anlayışı oluşturan sosyal bir dünyadır, dile, dine, adetlere, yörelere ve ırka bağlantıları bulunur. | ||
16 | Final Sınavı |
Lodge, David. Ed. 20th Century Criticism. London: Longman, 1975. Ellmann R., Charles Fieldelson. Eds. The Modern Trdition: Backgrounds of Modern Literature. Oxford: Oxford University Press, 1965.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 5 | 5 | 25 |
Performans | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 183 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 |