GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201035021982 20th Century Poetry in Theory and Practice Ders 1 2 6,00

Yüksek Lisans


İngilizce


Bu dersin sonunda öğrenciler; yirminci yüzyıl Amerikan şiir geleneğini tema ve edebi akımlar çerçevesinde kendi içinde karşılaştırmalı olarak inceleme ve analiz edebilme seviyesine ulaşacaklardır.


Prof. Dr. Atilla Silkü


1 Şiir geleneği ile ilgili temel kavramların anlam bilgisi.
2 Yirminci yüzyıl Amerikan şiirinde öne çıkan temaları kendi içinde karşılaştırmalı öğrenebilme.
3 Yirminci yüzyıl Amerikan şiir geleneğindeki dönüşümü yorumlayabilme
4 Toplumsal, ideolojik, öznel ve estetik kaygıların yirminci yüzyıl Amerikan şiir geleneğini nasıl şekillendirdiğini kavrayabilme.
5 Edebi akımların etkisinde oluşan farklı şiir ekollerinin özelliklerini açıklayabilme
6 Amerikan şiir geleneğinin yirminci yüzyıldaki değişim sürecinde varmış olduğu noktanın önemini kavrayabilme
7 Amerikan şiir geleneği ile ilgili yayınları okumaktan zevk alış
8 Amerikan şiir geleneğine ilişkin yüksek lisans seviyesinde bilimsel çalışmalar yapmaya adanmışlık
9 Amerikan şiir geleneğinin çeşitli dönem ve ekolleriyle ilgili araştırma yapabilme ve bilimsel araştırma ödevi hazırlayabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Yirminci yüzyıl İngiliz-Amerikan şiir geleneğinde belirgin temalar, ekoller, edebi akımlar Modernizm: Yabancılaşma ve Sanatsal Deneysellik Şiir ve Dil Etkişelimi İkinci Dünya Savaşı Sonrası Edebi Oluşumlar ve Bunların Şiire yansıması Postmodernizm: Farklılık, Bireysellik İtirafçı Gelenek ve Kadın Şiiri Etnik Şiir Geleneği


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri
2 Yirminci Yüzyıl Amerikan şiir geleneğinde öne çıkan noktalar, temalar, ekoller. Şiir inceleme teknik ve kurallarının hatırlanması
3 Modernizm: Yabancılaşma ve Sanatsal Deneysellik. Ezra Pound, T. S. Eliot, William Carlos Williams.
4 İmgeciler: Amy Lowell, Gertrude Stein, H.D., ee cummings.
5 Yeni Eleştiri ve Fugitives: Robert Penn Warren, John Crowe Ransom, Allen Tate
6 The Objectivist Şiir Ekolü: Charles Reznikoff, George Oppen, Louis Zukofsky.
7 The Black Mountain Ekolü: Charles Olson, Robert Duncan, Robert Creeley.
8 İtirafçı Şiir Geleneği: Robert Lowell, John Berryman, Anne Sexton, Sylvia Plath. Adrienne Rich
9 The Beats ve the San Francisco Şairleri: Gregory Corso, Gary Snyder, Allen Ginsberg, Lawrence Ferlinghetti
10 Etnik Şairler: Audre Lorde, Gary Soto, Joy Harjo, Wendy Rose, Janice Mirikitani, Simon Ortiz
11 The New York Şairleri: John Ashbery, Frank O’Hara, Kenneth Koch.
12 Dönem Projesi Sunumları
13 Dönem Projesi Sunumları
14 Dönem Projesi Sunumları
15 Sınav öncesi genel tekrar ve tartışma, soru-cevap
16 Final sınavı

Jones, R.T. Studying Poetry. London : Edward Arnold, 1986. Lauter, Paul, gen. ed. The Heath Anthology of American Literature. Vol. II, Massachusetts: DC Heath & Comp., 1990. Shucard, Alan, Fred Moramarco, and William Sullivan, eds. Modern American Poetry: 1865-1950. Boston : Twayne Publ., 1989. Perloff, Marjorie. The Dance of the Intellect. Evanston: Northwestern UP, 1985. Perkins, David. A History of Modern Poetry and After. Cambridge: Harvard UP, 1987.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 3 42
Takım/Grup Çalışması 14 1 14
Rapor Hazırlama 1 30 30
Rapor Sunma 1 3 3
Bireysel Çalışma 14 2 28
Performans 6 6 36
Toplam İş Yükü (saat) 184

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4 4 5 5 5 5
ÖÇ 3 4 5 5 5 5 4
ÖÇ 4 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 4 4 4 4 4 5
ÖÇ 7 3
ÖÇ 8 4 4
ÖÇ 9 4 4 4 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek