Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201035192021 | The Environmental Imagination in American Literature | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı edebiyat ve çevreci eleştiri kuramları arasındaki ilişkiyi eleştirel bir gözle incelemek ve yorumlamaktır. Tabiat ve insan arasında yüzyıllardır süregelen ilişkinin belli başlı edebiyat eserlerinde nasıl temsil edildiğini kavramanın yanı sıra, çevre yıkımı ile ırk, sınıf ve cinsiyet kimliklerinin ne denli iç içe olduğunu gözler önüne sermektir.
Dr. Öğr. Üyesi Nesrin Yavaş
1 | Çevreci eleştiri ve edebiyat arasındaki ilişkinin çok yönlü kavrayabilme |
2 | Kültür/doğa, insan/hayvan, canlı/cansız gibi karşıtlıkların geçersizliğinin bilincine varabilme |
3 | Çevreci kuramları bilmek ve yorumlayabilme |
4 | Şimdiye kadar doğru olarak kabullenilen bazı olgu ve gerçeklikleri sorgular hale gelebilme |
5 | İnsana ve doğaya farklı bir gözle yaklaşabilecek eleştirel donanıma sahip olabilme |
6 | Çevre sorunlarına küresel bir bakış açısı ile yaklaşılması gerektiği bilincine varabilme |
7 | Okuduğu edebi metinlere çevreci eleştiri ışığında yorumlayabilme |
8 | Küreselleşme, sermaye, üretim, teknoloji ve çevre yıkımı arasındaki ilişkileri tespit edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
“Doğa nedir?” “Çevre” nedir? Doğa/çevre kavramına tarihsel süreç içinde nasıl anlamlar yüklenmiştir? Bu anlamlar değişen dünya ile değişime uğramış mıdır? “Doğa” ya karşı tutumumuz nedir? Irk, sınıf, cinsiyet farklılıkları “doğa” ya bakışımızı nasıl etkiler? Farklı kültürlerde “doğa” algısı değişiklik gösterir mi? Çevreci adalet ve sosyal adalet arasında nasıl bir ilişki vardır? Çevre sorunlarına ilişkin geliştirilen kuramlar nelerdir? Bu kuramlar çevre sorunlarını çözmek için yeterli mi? Edebiyat bu sorulara nasıl cevap verebilir?
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | “Doğa” nedir The Norton Book of Nature Writing(seçmeler) | ||
2 | Doğa/çevre kavramlarının tarihsel süreç içindeki algılanma biçimleriThe Norton Book of Nature Writing (seçmeler) | ||
3 | Tarih devam ediyor; Çevreci eleştiri ne demek? – The Norton Book of Nature Writing (seçmeler) | ||
4 | Doğa ile ilişkimiz nasıl? A Walk in the Woods, The Norton Book of Nature Writing (seçmeler) | ||
5 | Edward Abbey Desert Solaitaire Aldo Leopold and Land Ethic. A Sand County Almanac | ||
6 | Rachel Carson Silent Spring | ||
7 | Vize Sınavı | ||
8 | Ecocritical Theories: From Gaia to Post-humaism | ||
9 | Ecocritical Theories: From Gaia to Post-humanism | ||
10 | Inconvenient Truth. Documentary Film | ||
11 | Çevreci Irkçılık nedir? Irk, toplumsal cinsiyet, sınıf ve çevre sorunları arasındaki ilişkiler nelerdir? | ||
12 | Trashed, a documentary about garbage and the lucrative landfill industry in the U.S | ||
13 | Up the Yangtze, a documentary about the building of the largest hydroelectric project in history—the Three Gorges River Dam—and the displacement or loss of human and nonhuman communities that is one of its outcomes. | ||
14 | Toxic Discourse and Slow Violence. Rob Nixon | ||
15 | Küreselleşme adı altında dünyada neler oluyor? Meksika, Brezilya, Türkiye örnekleri | ||
16 | Final Sınavı |
Lawrence Buell. The Environmental Imagination. Lawrence Buell. The Future of Environmental Criticism. Lawrence Buell. The Environmental Imagination. Lawrence Buell. Th Future of Environmental Criticism. Rob Nixon. Slow Violence and the Environmentalism of the Poor Ursula Heise. Sende of Place, Sense of Planet. Greg Gaard. Ecocriticism. Serpil Oppermann “Doğa Yazınında Beden Politikası.” Ufuk ÖZDAĞ.Çevreci Eleştiriye Giriş: Doğa, Kültür, Edebiyat (Introduction to Environmental Criticism: Nature, Culture, Literature.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Performans | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 7 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 8 | 4 | 3 | 4 |