Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201035112022 | Araştırma Yöntemleri ve İlkeleri (E) | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı, öğrencileri akademik düzeyde retorik ve yazım teknikleri ile tanıştırmaktır. Öğrencilerin analitik düşünme ve mantıklı argüman geliştirme konusunda bilgilendirilmeleri ve akademik yazım kurallarını hatırlamaları amaçlanmıştır. Bu bağlamda, akademik seviyede araştırma yapma, not alma, özetleme, alıntı yapma becerileri kazandırılarak, araştırma ödevi yazmaları ve tez önerisi sunmaları beklenmektedir.
Dr. Öğretim Üyesi Melis Mülazımoğlu
1 | Öğrencilere retoriğin Batıdaki tarihsel ve kültürel alt yapısını tanıtmak. |
2 | Öğrencilerin analitik düşünme ve argüman geliştirme becerileri üzerine çalışmak. |
3 | Bilinçli veya bilinçsiz yapılabilecek intihalden kaçınmayı sağlayabilme |
4 | Bir tez cümlesi oluşturabilme |
5 | Bir araştırma ödevi yazmak için gerekli tüm aşamaları uygulayabilme: taslak yapma, gözden geçirme gibi. |
6 | MLA yazım stilini kullanarak belgeleme tekniklerini uygulayabilme |
7 | Öz/çift değerlendirme süreçleri doğrultusunda kendi ve diğer kişilerin üretimlerinin etkililiğine ve organizasyonuna eleştirel gözle bakabilme |
8 | MLA kuralları çerçevesinde özetleme, yeniden yazma yaparak ve en az on(10) kaynak kullanarak bir araştırma ödevi yazma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Retorik nedir? Akademik yazım teknikleri nelerdir? MLA yazım kuralları nedir? İntihal, içerik hazırlama, taslak yazma, araştırma ödevinin formatı, alıntılama, eksiltme yapma, başlıklar, kitap ve diğer basılı kaynaklara atıfta bulunma, makale ve diğer süreli yayınlara atıfta bulunma, elektronik yayınlara atıfta bulunma, metin içinde alıntı gösterme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | Retorik Nedir? Nasıl Uygulanır? MLA Yazım Kuralları Nelerdir? | ||
3 | Tez Cümlesi Nasıl Yazılır? | ||
4 | Tez Önerisi Nasıl Yazılır? | ||
5 | İntihal, içerik hazırlama, çalışma taslağı, tez cümlesi, son taslak | ||
6 | Araştırma ödevinin formatı. Ödevdeki çalışmaların başlıkları. | ||
7 | Alıntılama | ||
8 | Eksiltme yapma | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Kitap ve diğer basılı kaynaklara atıfta bulunma | ||
11 | Makale ve diğer süreli yayınlara atıfta bulunma | ||
12 | Makale ve diğer süreli yayınlara atıfta bulunma | ||
13 | Elektronik yayınlara atıfta bulunma | ||
14 | Elektronik yayınlara atıfta bulunma | ||
15 | Metin içinde alıntı gösterme | ||
16 | Final Sınavı |
The History and Theory of Rhetoric. An Introduction.(2013) James A. Herrick. NY: Routledge The Modern Language Association. (2000) MLA Handbook for Writers of Research Papers. New York.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 178 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 7 | 3 | |||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 4 | 5 |