GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201035182024 Mass Media And Instıtutıons In Us. Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


İngilizce


Bu ders Amerikan Kitle Kültürünü oluşturan iletişim araçlarının kurumsal, yasal, teknolojik ve etik alt yapısını incelemeyi amaçlamaktadır. Televizyon, film endüstrisi, yazılı basın radyo gibi Amerikan gündemini oluşturan etmenler tarihsel gelişimleri ile incelenecektir. Bu Bağlamda Amerikan medyasının genelde dünya kültürü ve özelde de Türk kamuoyu üzerindeki etkileri karşılaştırmalı olarak tartışılacaktır


Dr. Öğretim Üyesi Murat Erdem


1 Kitle iletişim kuramlarını ve araçlarını tanımlayabilme
2 Amerikan Kitle İletişim araçları ve kültür arasındaki ilişkileri anlayabilme ve tanımlayabilme
3 Amerikan medyası ile kapitalizm ve tüketim kültürü arasındaki etkileşimi tanımlayabilme
4 Göstergebilimsel çözümleme ve söylem analizi yapabilme
5 Araştırma yaptığı konu ile ilgili bilgi ve deneyimlerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme
6 Bilimsel araştırma ve projelerde çalışma bilgi ve becerisini kazanarak, bağımsız ve/veya grupla çalışabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Medya ve iletişimin temel kavramları, kültür ve medya arasındaki bağlantı, kitle iletişiminin felsefi ve yasal yönleri, kitaplar ve magazinler, gazeteler, filmler, politika ve medya, iletişim çalışmalarındaki ideolojik sorunlar ve medya ahlakı gibi konular Amerika’da medyanın oluşumu ve gelişimi bağlamında, ders içerikleri arasında yer almaktadır. Öğrenciler, ders kapsamı bağlamında ele alınan konulardan bir çalışma hazırlayarak örnek bir Amerikan filmi bağlamında sunum yapacaklardır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: İçeriği ve amacı
2 Kültür ve İletişim: Temel Kavramlar
3 İletişim, Anlam ve Göstergeler
4 Semiyotik ve Metodolojisi
5 Güç, Temsil, İdeoloji
6 Kitle İletişim Araçları ile Reklamlar
7 Medya ve Sansür
8 Ara Sınav
9 Kitle İletişim Aracı olarak Gazete ve Dergilerin Gelişimi
10 Kitle İletişim Araçları olarak Radyo ve Müzik Endüstrisinin Gelişimi ve Etkileri
11 Kitle İletişim Aracı olarak Sinema ve Film Endüstrisi ve Etkileri
12 Kitle İletişim Aracı olarak Televizyon ve Internetin Gelişimi ve Etkileri
13 Kitle İletişim Araçları ve Amerikan Politikaları
14 Medya’da Etik Sorunu ve Etkileri
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Mass Media / Mass Culture. Stan Le Roy Wilson. New York:McGraw-Hill, 1993 Introduction to Communication Studies. John Fiske. Routledge. The Press and America: An Interpretive History of the Mass Media. Michael ve Edwin Emery, Boston: Simon ve Schuster, 1996 Milestones in Mass Communication Research: Media Effects. Shearon A.Lowery ve Melvin L.DeFleur.New York: Longman, 1995



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 3 42
Takım/Grup Çalışması 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 181

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 1 2 2 2 3 3 4 1 1
ÖÇ 2 3 4 5 5 4 5 4 3 1 1
ÖÇ 3 5 4 3 4 3 3 5 4 1 1
ÖÇ 4 1 1 1 1 1 1 4 5 2 5
ÖÇ 5 1 1 1 1 1 1 5 4 1 5
ÖÇ 6 2 1 1 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek