Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201035462024 | Anthropocene Narratives | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Bu ders yeni bir yazın türü olan iklim kurgu edebiyatına bir giriş niteliğindedir. Dönem boyunca, kurgusal metinlerin iklim değişikliğini anlama konusunda sunabilecekleri yeni yaklaşımlar ve hatta okuyuculara daha adaletli ve iklim krizine daha dirençli gelecekleri tahayyül etmek için sağlayacağı fırsatların ne olabileceği dersin odak noktasını oluşturacaktır. Başka bir deyişle, şu sorunun cevabı aranacaktır bu derste: İklim değişikliği bağlamında kurgu ve özellikle edebi kurguların nasıl ve neden önemlidir? Bu sorunun cevabını ararken, edebi ve kültürel metinleri biçem ve üslup özellikleri açısından analiz edilecektir. Ayrıca, bu metinler iklim değişikliğini bilimsel, tarihsel ve siyasi söylemlerinin boyutlarıyla değerlendirerek çok daha geniş bir tartışma ortamı yaratacaktır. Özellikle, okuyacağımız bir dizi kısa hikaye ve romanda, bakış açısı, karakter ve figüratif dil gibi özelliklerin okuyucu üzerinde nasıl bir etki yarattığını inceleyeceğiz.
Dr. Öğretim Üyesi Nesrin Yavaş
1 | İleri düzeyde kurgusal metinleri biçem ve üslup özellikleri açısından okuma, özetleme ve analiz edebilme. |
2 | Edebiyat ve kültür metinlerini , iklim değişikliği ile ilgili daha geniş bir tartışma ve söylem ortamında tartışabilmek için ilgili politik, tarihsel ve bilimsel bilgileri kullanabilmek |
3 | Edebiyat ve kültürel metinlerin iklim değişikliğini anlamdaki yerini belirleyebilme |
4 | Öğrencilerin iklim değişikliği ve gelecek üzerine kendi duygu ve düşüncelerini değerlendirip tahlil edebilmeleri |
5 | Mantık, yaratıcılık ve yorumlama becerilerini kullanarak edebiyat, kültür ve iklim değişikliği hakkında ikna edici ve imgelemsel argümanlar yapabilmek |
6 | İnsan bilimlerinin iklim değişikliği farkındalığı ve iletişimindeki rolünü belirleme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İklim Değişikliği ve İnsan Bilimleri İklim Değişikliği ve Edebiyat İklim Değişikliği İletişimi Çevreci anlatıbilim
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | “Introduction,” Bill McKibben (IWTB)“What Is Climate Change?” (CCI, 1-11) “A Fable For Tomorrow,” Rachel Carson “Time Capsule Found on the Dead Planet,” Margaret Atwood | ||
2 | “Climate Change Impacts,” (CCI, 68-86) “Evidence for Climate Change,” (CCI, 44-45) Explore the Global Weirding project (Blog) Research: present or future climate change impacts in your own community “Diary of an Interesting Year,” Helen Simpson (IWTB)“The Tamarisk Hunter,” Paolo Bacigalupi (IWTB) “The Siphoners,” David Mitchell (IWTB) | ||
3 | “The Weatherman,” Holly Howitt (Blog) Article on ethics of responding to climate change (Blog) “Solutions,” (CCI, 136-164) “Earthship,” Lawrence Norfolk (Blog) | ||
4 | “An Athabasca Story,” Warren Cariou (Blog) Article on the Alberta tar sands “Meat,” A.L. Kennedy (Blog) Article on meat consumption and climate change (Blog) “What Is Left To See?” James Miller (Blog)“Arzestula,” Wu Ming 1 (IWTB) | ||
5 | IDP: 2043, pp. 7-61 Handout on reading comics (Blog) Article on agribusiness and climate change (Blog) IDP: 2043, 62-139 Article on climate change and displacement (Blog) IDP: 2043, 140-end | ||
6 | Odds Against Tomorrow, pp. 1-44 Article on cli-fi by Nathaniel Rich (Blog) OAT, 45-91 Article on neoliberalism/speculations market (Blog) | ||
7 | Odds Against Tomorrow pp.92-148 Articles and media on Hurricane Sandy (Blog) OAT, 149-198 OAT, 199-229 | ||
8 | OAT, 230-267 OAT, 267-306 Article on occupy movement and its relation to climate change movement (Blog) | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Read articles and explore media on FutureCoast project (Blog) Read articles and explore media on the After Water podcast project (Blog) Read articles and explore media on Climate Change storytelling projects (Blog) | ||
11 | IDP: 2043, pp. 7-61 Article on agribusiness and climate change (Blog) | ||
12 | IDP: 2043, 62-139 Article on climate change and displacement (Blog) | ||
13 | IDP: 2043, 140-end | ||
14 | Odds Against Tomorrow, pp. 1-148 Article on cli-fi by Nathaniel Rich (Blog) OAT, 45-91 Article on neoliberalism/speculations market (Blog) | ||
15 | Group A: Final Project Presentatons | ||
16 | Group B: Final Project Presentatİons |
Maslin, Mark. Climate Change: A Very Short Introduction, Third Edition. Oxford: Oxford UP, 2014. ISBN: 9780198719045 McKibben, Bill, ed. I’m With the Bears: Short Stories From a Damaged Planet. London: Verso, 2011. ISBN: 9781844677443 Mina, Denise, ed. IDP: 2043. Glasgow: Freight Books, 2014. ISBN: 9781908754639 Rich, Nathaniel. Odds Against Tomorrow. New York: Farrar, Straus and Giroux, 2013. ISBN: 9781250043641 A dedicated lined notebook to use as a reading journal Kısaltmalar: IWTB=I’m With the Bears short story collection. OAT=Odds Against Tomorrow. CCI=Climate Change, A Very Short Introduction. Blog=document or link posted on course blog.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 195 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | ||||||
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 |