Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201055802018 | Klasik Dönem Heykeltraşlığı'nda Stil Belirleme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, bu verilerin hepsini değerlendirmek suretiyle, klasik dönemde ürün vermiş önemli heykeltıraşların kişisel stillerini belirlemeye yönelik detaylı bakış açısı kazandırmaktır.
Prof. Dr. Gürcan POLAT
1 | 3. Heykeltraşların stillerini karşılaştırabilme. |
2 | 2. Klasik dönem heykeltıraşlığında heykeltıraşların eserlerini ve stilini tanıyabilme. |
3 | 1. Klasik dönem heykeltıraşlığının gelişimini tartışabilme |
4 | 4. Antik kaynakları, heykeltıraşlar açısından yorumlayabilme. |
5 | 5. Klasik Dönem heykeltıraşlarının eserlerini belirleyebilmede heykeller ve antik kaynaklar dışındaki verileri kullanabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Klasik dönem ile birlikte Yunan heykeltıraşlığında kişisel stiller belirlenmeye başlamaktadır. Heykeltıraş stillerinin belirlenmesinde, nadir olarak ele geçen heykel ve kabartmaların yanı sıra, antik kaynaklardan elde edilen bilgiler, Roma dönemine ait kopyalar ve sikkeler üzerindeki tasvirler de önemli rol oynamaktadır. Dersin amacı, bu verilerin hepsini değerlendirmek suretiyle, klasik dönemde ürün vermiş önemli heykeltıraşların kişisel stillerini belirlemeye yönelik detaylı bakış açısı kazandırmaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kaynakçalar | ||
2 | Ridgway, Severe Pollitt, 1-15 | ||
3 | Arkaik Heykeltıraşlar ve Arkaik Dönemden Klasik Döneme geçiş | ||
4 | Harrison, 16-65 Richter, 157-177 Langlotz, Phidiasprobleme Gardner, 79-116 | ||
5 | Pheidias | ||
6 | Steward, 160-163 Richter, 189-197 Gardner, 117-139 Borbein, 65-90 | ||
7 | Polykleitos | ||
8 | Steward, 176-180 Richter, 199-206 Gardner, 140-176 Ajootian, 91-129 | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Praxiteles | ||
11 | Steward, 182-185 Richter, 207-213 Gardner, 177-209 | ||
12 | Skopas | ||
13 | Steward, 186-191 Richter, 224-232 Gardner, 210-234 Edward, 130-153 | ||
14 | Lysippos | ||
15 | Genel Değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı: Gardner, E.A., Six Greek Sculptors, 1925. Brommer, F., Die Skulpturen der Parthenon-Giebel, Mainz, 1967 Richter, G.M.A., The Sculpture and Sculptors of the Greeks, London, 1970 Ridgway, B.S., Fifth Century Styles in Greek Sculpture, Princeton, 1981 Stewart, A., Greek Sculpture, London, 1990 Ridgway, B.S., Hellenistic Sculpture I, Madison, 1990 Pollitt, J.J., “Masters and Masterworks in the Study of Classical Sculpture”, Personal Styles in Greek Sculpture, eds. O. Palagia – J.J. Pollitt, 1-15. Harrison, B.E.,”Pheidias”, Personal Styles in Greek Sculpture, eds. O. Palagia – J.J. Pollitt, 16-65. Borbein, B.A., “Polykleitos”, Personal Styles in Greek Sculpture, eds. O. Palagia – J.J. Pollitt, 65-90. Ajootian, A., “Praxiteles”, Personal Styles in Greek Sculpture, eds. O. Palagia – J.J. Pollitt, 91-129. Edward, C.M., “Lysippos”, Personal Styles in Greek Sculpture, eds. O. Palagia – J.J. Pollitt, 130-153. Langlotz, E.. Phidiasprobleme, 1947
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Tartışma | 7 | 2 | 14 |
Soru-Yanıt | 8 | 2 | 16 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 1 | 2 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 5 |