GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201065312014 M.Ö 2. Bin Yılda Doğu ve Batı İlişkileri Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, Ege, Mezopotamya ve Mısır’ın MÖ 2.binyılda siyasi ve kültürel ilişkilerinin öğretilmesidir


Prof. Dr. Remzi Yağcı


1 1. Yakındoğu’nun MÖ 2.binyıl tarihi coğrafyasınının anlaşılması
2 2. Yakındoğu’nun MÖ 2.binyıl kronolojisinin anlaşılması
3 3. MÖ 2. Binyıldaki tarihsel olayların karşılaştırmalı olarak anlaşılması
4 4. MÖ 2.bimyıldaki siyasi birimlerin içsel dinamiklerinin anlaşılması
5 5. Kütüphane araştırması ve Internette tarama yapabilme
6 6. Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme yeteneğini kazanabilme


Yok


Yok


İ.Ö II. Bin Ege, Anadolu, Mezopotamya, Mısır ilişkileri sanat, kültür, mimari etkileşimleri, diplomatik ve ticari ilişkiler, savaşlar, antlaşmalar, dinsel farklılıklar üzerinden ele alınacaktır. Bu derste öğrenci İ.Ö. II. Bin Doğu Akdeniz tarihi coğrafyasındaki uygarlıkları yazılı ve arkeolojik kaynaklara göre karşılaştırmalı değerlendirilecektir. Özellikle bu coğrafyada yer alan Hitit, Hurri, Mitanni, Myken, Assur ve Mısır arasındaki etkileşimler irdelenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar
2 Antik Dönemde Yakındoğu siyasi coğrafyası
3 MÖ 3.binyılın sonunda Yakın Doğu’daki siyasi yapı
4 Yakındoğu’nun MÖ 2.binyıl kronolojisi: Anadolu ve Ege
5 Yakındoğu’nun MÖ 2.binyıl kronolojisi: Kıta Yunanistan, Girit ve Kykladlar
6 Yakındoğu’nun MÖ 2.binyıl kronolojisi: Kuzey Suriye ve Mısır
7 Mikenler ve Ticaret
8 Arasınav
9 Hititler ve Hititlerin diğer krallıklar ile siyasi ilişkileri
10 Asurlular ve Asurlular’ın diğer krallıklar ile siyasi ilişkileri
11 Mısır Krallığı ve krallığın diğer politik birimlerle ilişkileri
12 Seminerler
13 Seminerler
14 Seminerler
15 Ders hakkında tartışma ve genel değerlendirme
16 Final

Houwink ten Cate 1974: Ph. H. J. Houwink ten Cate, “Contact between the Aegean region and Anatolia in the second millennium B.C: Anatolian Evidence for Relations with the West in the Late Bronze Age”, (ed. R. A. Crossland-A. Birchall) Bronze Age Migrations in the Aegean, London, 141-161. Ahhiyawa problemi üzerine seçilmiş kaynakça: Boysal 1971: Y. Boysal, “Batı Anadolu’da Son Arastırmalar ve Ahhiyawa Sorunu”, Anadolu 15, Ankara, 63-72. Guterbock 1983: H. G. Guterbock, “The Hittites and The Aegean World,1: The Ahhiyawa Problem Reconsidered”, AJA 87/2, 133-138.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 8 3 24
Seminer 8 3 24
Bireysel Çalışma 8 10 80
Okuma 8 6 48
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 3 5 3
ÖÇ 2 4 3 5 3 4 4
ÖÇ 3 4 5 3
ÖÇ 4 5 2 3
ÖÇ 5 5 4
ÖÇ 6 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek