GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201065362018 Yakındoğu'da Konut Mimarisinin Gelişimi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, konut mimarisinin ilk ortaya çıkışı ve zaman içindeki gelişimini ortaya koymaktır.


Dr. Öğr.Üyesi Mücella Erdalkıran Aslan


1 Yakındoğu’nun fiziki coğrafyasının ve ikliminin yerleşim yeri seçmede önemi ve konut yapımına etkisi.
2 Konut kavramı ve ortaya çıkışı.
3 Bölgesel farklılık gösteren konut malzemelerinin tanınması.
4 Yakındoğu’nun Epipaleolitik Dönem konut mimarisini öğrenme
5 Yakındoğu’nun Akeramik Neolitik Dönem konut mimarisini öğrenme
6 Yakındoğu’nun Neolitik Dönem konut mimarisini öğrenme
7 Yakındoğu’nun Erken Kalkolitik Dönem konut mimarisini öğrenme
8 Konut mimarisinin gelişimini değerlendirebilme.

Birinci Öğretim



Yok


Bu derste öncelikle Yakındoğu’da konut mimarisinin ilk kez Epipaleolitik Çağ’da görülmesinin altında yatan dinamikler, iklim, coğrafya, çevre ve insan ilişkisi ele alınacaktır. Bunun yanı sıra konut mimarisinin Neolitik ve Kalkolitik çağlarda kültürel ve sosyal örgütlenmede gösterdiği gelişimi ortaya konulacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar
2 Yakındoğu’nun fiziki coğrafyası ve iklimi, bunların konut yapımına etkisi
3 Konut kavramının ortaya çıkışı
4 Konut yapımında kullanılan malzemeler
5 Epipaleolitik Dönem’de avcı-toplayıcıların ilk konutları
6 Çanak Çömlek Öncesi Neolitik Dönem’de ilk kalıcı yerleşimlerin kurulması ve A Evresi konutları
7 Çanak Çömlek Öncesi Neolitik B Evresi konut mimarisi
8 Ara sınav
9 Geç Neolitik Dönem’de Mezopotamya’da konut mimarisi
10 Geç Neolitik Dönem’de Anadolu’da konut mimarisi
11 Geç Neolitik Dönem’de Levant’ta Konut mimarisi
12 Erken Kalkolitik Dönemde Mezopotamya’da konut mimarisi
13 Erken Kalkolitik Dönemde Anadolu’da konut mimarisi
14 Erken Kalkolitik Dönemde Levant’ta konut mimarisi
15 Yakındoğu’da konut mimarisinin gelişiminin değerlendirmesi
16 Final Sınavı

-Steadman S.R., 2015: Archaeology of Domestic Architecture and the Human Use of Space, California. -Strommenger E., 1964, 5000 Years of the Art of Mesopotamia, London. -McMahon G., S.Steadman 2011: The Oxford Handbook of Ancient Anatolia (10,000-323 BCE), Oxford. -M.Özdoğan, N.Başgelen (Ed.), Türkiye’de Neolitik Dönem-Yeni Kazılar, Yeni Bulgular, İstanbul, 2007. -M.Kartal, Konar-Göçerlikten Yerleşik Yaşama Geçiş Epi-Paleolitik Dönem Türkiye’de Son Avcı-Toplayıcılar, İstanbul, 2009. -N.Başgelen (Ed.), 12000 Yıl Önce “Uygarlığın Anadolu’dan Avrupa’ya Yolculuğunun Başlangıcı” Neolitik Dönem, İstanbul, 2007. -D.C.Snell, A Companion to the Ancient Near East, Oxford, 2005. -I.Kuijt (Ed.), Life in Neolithic Farming Communities: Social Organization, Identity, and Differentiation, New York, 2000.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 8 3 24
Seminer 8 3 24
Bireysel Çalışma 8 10 80
Okuma 8 6 48
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 3 4
ÖÇ 3 2 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 3
ÖÇ 6 4
ÖÇ 7 3 5
ÖÇ 8 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek