GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201065332019 Arkeolojide CBS Uygulamaları Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı Arkeoloji yüksek lisans öğrencilerini CBS’nin teknik olarak uygulanması için gereken kavramlarla tanıştırmaktır. Derste öğrenciler CBS’nin bileşenlerini, veri modellerini ve veritabanı kavramını, veri toplama yöntemlerini, mekansal verinin özelliklerini ve arkeolojide CBS uygulamalarını öğreneceklerdir.


Prof.Dr. M.Kirami ÖLGEN


1 CBS kavramı, teknik konular hakkında temel bilgi sahibi olma
2 Mekansal verinin soyutlanmasını anlama
3 CBS ile arkeolojik problemlerin analiz edilmesi hakkında bilgi sahibi olma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


CBS’nin tanımı ve arkeoloji içindeki yeri, Coğrafi veri ve soyutlanması, CBS’nin bileşenleri, CBS ile mekansal analiz teknikleri, CBS ile kartografik tasarım, arkeoloji’de CBS uygulamaları örnekleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Coğrafi bilgi sistemleri ve coğrafi bilgi
2 Coğrafi verinin soyutlanması
3 CBS'nin bileşenleri
4 Vektör ve Raster CBS
5 CBS'de veri kaynakları
6 Coğrafi veritabanları
7 Diğer coğrafi teknolojiler: Uzaktan algılama ve GPS"
8 CBS ile analiz
9 Ara sınav (vize)
10 Arkeolojide CBS uygulamaları
11 CBS yazılımlarına giriş
12 Tematik haritalama
13 CBS ile sorgulama
14 CBS ile analiz
15 CBS'de kartograik tasarım
16 Final sınavı

DeMers,M., N., 1997,Fundamentals of Geographic Information Systems, Wiley Chrisman, N.,1997,Exploring Geographic Information Systems, Wiley Foresman, J., & UNEP2002,, My Community Our Earth, Esri Press Bernhardsen, T., 1992,Geographic Information Systems, VIAK IT. Davis, D.,E., 2000, GIS for Everyone, Esri Press ESRI, 1995, Understanding GIS, Geoinformation International Burrough, P.A., McDonell, R.A., 1998, Principles of Geographic Information Systems, Oxford Press Longley, P.A., et.al, 2001, Geographic Information Systems and Science, Wiley Jones, C:, 1997, GIS and Computer Cartography, Longman Software Manuals



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Laboratuvar 8 5 40
Bireysel Çalışma 4 5 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 4 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 5 35
Okuma 4 5 20
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 2 3 2
ÖÇ 2 2 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 4 2 3 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek