Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201095312014 | Fiziki Coğrafyada Paleontoloji | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin; Fiziki Coğrafya konularında gerekli olan temel Paleontoloji bilgilerinin yeterli ölçüde öğrrenebilmesidir. Fiziki Coğrafyanın özellikle yerşekilleri ile ilgili konularında çalışan öğrencilerin, Yer yapısı hakkında yorumlar yapabilmesi için gerekli olan Paleontolojinin temel kavramlarını öğrenebilmesi, makro ve mikro fosilleri tanıyabilecek ölçüde deneyim kazanabilmesini sağlamaktır.
Prof. Dr. Ertuğ Öner
1 | Fiziki Coğrafya konularında gerekli olan temel Paleontoloji bilgilerinin yeterli ölçüde öğrrenebilme |
2 | Yer yapısı hakkında yorumlar yapabilmek için gerekli olan Paleontolojinin temel kavramlarını öğrenebilme |
3 | Makro ve mikro fosilleri tanıyabilecek ölçüde deneyim kazanabilme |
4 | Stratigrafik önemi olan fosillerin yaşam ortamlarını öğrenebilme |
Yok
Yok
* Paleontolojinin tanımı, bölümleri ve prensiplerinin açıklanması * Fosil tanımı ve oluşumunun açıklanması, canlıların yaşam ortamlarının tanıtılması * Canlıların ve fosillerin taksonomisinin açıklanması ve, fosil türlerinin adlandırılması yöntemlerinin tanıtılması * Fosillerin yaşlarının ve Jeolojik zamanların tanıtılması, makro ve mikro fosillerin öğretilmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. | ||
2 | Paleontoloji tanımı, bölümleri ve prensipleri. | ||
3 | Fosil tanımı ve oluşumu, Fosilleşme Ortamları. | ||
4 | Denizel Canlıların Yaşama Alanlarına Göre Ayrımı. | ||
5 | Canlıların yaşam ortamları | ||
6 | Paleontolojide Sınıflandırma; Canlılar Alemi ve Taksonomi | ||
7 | Fosil Türlerini Adlama ve Tanımlama. Paleontolojinin Tarihçesi. | ||
8 | Arasınav (Vize) | ||
9 | Fosil Yaşı ve Jeolojik zamanlarda yaşam | ||
10 | Evren, Güneş Sistemi ve Yer’in Oluşumu | ||
11 | Prekambriyen, Kambriyen Öncesi, Hadeyan, Arkeen (Arkeyan), Proterozoik. | ||
12 | Fanerozoik; Paleozoik, Mesozoik, Senozoik (Tersier), Kuaterner. | ||
13 | Canlılar Alemi; Monera (Bakteriler), Protista (Protoctista), Fungi (Mantarlar), Plantae (Bitkiler), Animalia (Hayvanlar). | ||
14 | Öğrenci ödev sunumu 1 | ||
15 | Öğrenci ödev sunumu 2 | ||
16 | Final |
Ager, D.V., Paleoekoloji İlkeleri. (Çeviri: G. Taner-K. Uysal), TMMOB, Jeol. Müh. Od. Yay. : 37, Ankara, (1994). Alkaya, F., Mikropaleontoloji. Selç.Üniv.Jeol.Müh.Böl., (Ders Notları). Bremer, H., Paleontoloji. EÜ, Fen Fak. Kit.Ser. No: 46, EÜ Matb., İzmir (1978). Gökçen, N., Paleobiyolojik Ortamlar. Dokuz Eylül Üniv. Müh. Fak.Yay. No: 231, İzmir (1993). İnan, N., Paleontoloji (Fosil Bilimi). Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, (2009). İnan, N., Türkiye’nin Önemli Omurgasız Fosilleri. TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları. Ankara, (2008). Kaya, T.T. vd (Edit)., Fosiller ve Çalışma Yöntemleri., TMMOB, Jeol.Müh.Od.Yay.: 98, Ankara. Meriç, E., Foraminiferler. MTA Yay. Eğitim Ser. No: 26, Ankara, (1983). Meriç, E., Mikropaleontoloji.TMMOB, Jeol.Müh.Od.Yay., No: 19, Ankara. Meriç, E., Avşar, N., Bergin, F., Benthic Foraminifera Of Eastern Aegean Sea (Turkey) Systematics And Autoecology., Turkisch Marine Research Foundation, Pup.No: 18, İstanbul, (2004). Mostafawi, N., “Süßwasser-Ostracoden aus dem Ober-Pliozän von N - Euböa (Griechenland)”. N.Jb.Geol.Paläont. Mh., H. 5, 309 - 319, Stuttgart, (1994 a). Mostafawi, N., “Ostracoden aus dem Ober-Pliozän und dem Ober-Pleistozän des N - Peloponnes, Griechenland”. N.Jb.Geol.Paläont. Abh., 194, 95 - 114, Stuttgart, (1994 b). Sirel, E., Türkiye’nin Mesozoyik ve Senozoyik Yeni Bentik Foraminiferleri., TMMOB,Jeol.Müh.Od.Yay.: 84., Ankara, (2004). Sür, Ö., Stratigrafik Paleontoloji. Ank.Üniv., DTCF,FC ve Jeol.Kür., DTCF Basımevi, Ankara, (1979). Taşman-Rıbnıkar, M., Tatbiki Mikropaleontoloji. MTA Yay. Eğitim Ser. Ankara, (1975). Yıldız, A., Paleontoloji Ders Notları. Aks.Üniv.; Müh.Fak., Jeol.Böl., Aksaray, (2008). Zeist, W. Van, Woldring, H., Stapert, D., “Late Quaternary Vegetation and Climate of Southwestern Turkey”. Palaeohistoria XVII, 55-143, (1975).
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 29 | 29 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 29 | 29 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 210 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 4 |