GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201095312014 Fiziki Coğrafyada Paleontoloji Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin; Fiziki Coğrafya konularında gerekli olan temel Paleontoloji bilgilerinin yeterli ölçüde öğrrenebilmesidir. Fiziki Coğrafyanın özellikle yerşekilleri ile ilgili konularında çalışan öğrencilerin, Yer yapısı hakkında yorumlar yapabilmesi için gerekli olan Paleontolojinin temel kavramlarını öğrenebilmesi, makro ve mikro fosilleri tanıyabilecek ölçüde deneyim kazanabilmesini sağlamaktır.


Prof. Dr. Ertuğ Öner


1 Fiziki Coğrafya konularında gerekli olan temel Paleontoloji bilgilerinin yeterli ölçüde öğrrenebilme
2 Yer yapısı hakkında yorumlar yapabilmek için gerekli olan Paleontolojinin temel kavramlarını öğrenebilme
3 Makro ve mikro fosilleri tanıyabilecek ölçüde deneyim kazanabilme
4 Stratigrafik önemi olan fosillerin yaşam ortamlarını öğrenebilme


Yok


Yok


* Paleontolojinin tanımı, bölümleri ve prensiplerinin açıklanması * Fosil tanımı ve oluşumunun açıklanması, canlıların yaşam ortamlarının tanıtılması * Canlıların ve fosillerin taksonomisinin açıklanması ve, fosil türlerinin adlandırılması yöntemlerinin tanıtılması * Fosillerin yaşlarının ve Jeolojik zamanların tanıtılması, makro ve mikro fosillerin öğretilmesi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi.
2 Paleontoloji tanımı, bölümleri ve prensipleri.
3 Fosil tanımı ve oluşumu, Fosilleşme Ortamları.
4 Denizel Canlıların Yaşama Alanlarına Göre Ayrımı.
5 Canlıların yaşam ortamları
6 Paleontolojide Sınıflandırma; Canlılar Alemi ve Taksonomi
7 Fosil Türlerini Adlama ve Tanımlama. Paleontolojinin Tarihçesi.
8 Arasınav (Vize)
9 Fosil Yaşı ve Jeolojik zamanlarda yaşam
10 Evren, Güneş Sistemi ve Yer’in Oluşumu
11 Prekambriyen, Kambriyen Öncesi, Hadeyan, Arkeen (Arkeyan), Proterozoik.
12 Fanerozoik; Paleozoik, Mesozoik, Senozoik (Tersier), Kuaterner.
13 Canlılar Alemi; Monera (Bakteriler), Protista (Protoctista), Fungi (Mantarlar), Plantae (Bitkiler), Animalia (Hayvanlar).
14 Öğrenci ödev sunumu 1
15 Öğrenci ödev sunumu 2
16 Final

Ager, D.V., Paleoekoloji İlkeleri. (Çeviri: G. Taner-K. Uysal), TMMOB, Jeol. Müh. Od. Yay. : 37, Ankara, (1994). Alkaya, F., Mikropaleontoloji. Selç.Üniv.Jeol.Müh.Böl., (Ders Notları). Bremer, H., Paleontoloji. EÜ, Fen Fak. Kit.Ser. No: 46, EÜ Matb., İzmir (1978). Gökçen, N., Paleobiyolojik Ortamlar. Dokuz Eylül Üniv. Müh. Fak.Yay. No: 231, İzmir (1993). İnan, N., Paleontoloji (Fosil Bilimi). Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, (2009). İnan, N., Türkiye’nin Önemli Omurgasız Fosilleri. TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları. Ankara, (2008). Kaya, T.T. vd (Edit)., Fosiller ve Çalışma Yöntemleri., TMMOB, Jeol.Müh.Od.Yay.: 98, Ankara. Meriç, E., Foraminiferler. MTA Yay. Eğitim Ser. No: 26, Ankara, (1983). Meriç, E., Mikropaleontoloji.TMMOB, Jeol.Müh.Od.Yay., No: 19, Ankara. Meriç, E., Avşar, N., Bergin, F., Benthic Foraminifera Of Eastern Aegean Sea (Turkey) Systematics And Autoecology., Turkisch Marine Research Foundation, Pup.No: 18, İstanbul, (2004). Mostafawi, N., “Süßwasser-Ostracoden aus dem Ober-Pliozän von N - Euböa (Griechenland)”. N.Jb.Geol.Paläont. Mh., H. 5, 309 - 319, Stuttgart, (1994 a). Mostafawi, N., “Ostracoden aus dem Ober-Pliozän und dem Ober-Pleistozän des N - Peloponnes, Griechenland”. N.Jb.Geol.Paläont. Abh., 194, 95 - 114, Stuttgart, (1994 b). Sirel, E., Türkiye’nin Mesozoyik ve Senozoyik Yeni Bentik Foraminiferleri., TMMOB,Jeol.Müh.Od.Yay.: 84., Ankara, (2004). Sür, Ö., Stratigrafik Paleontoloji. Ank.Üniv., DTCF,FC ve Jeol.Kür., DTCF Basımevi, Ankara, (1979). Taşman-Rıbnıkar, M., Tatbiki Mikropaleontoloji. MTA Yay. Eğitim Ser. Ankara, (1975). Yıldız, A., Paleontoloji Ders Notları. Aks.Üniv.; Müh.Fak., Jeol.Böl., Aksaray, (2008). Zeist, W. Van, Woldring, H., Stapert, D., “Late Quaternary Vegetation and Climate of Southwestern Turkey”. Palaeohistoria XVII, 55-143, (1975).


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 4 56
Rapor Hazırlama 1 30 30
Rapor Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 5 6 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 29 29
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 29 29
Okuma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 210

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 1 4 3 4 4 1 4
ÖÇ 2 2
ÖÇ 3 3 2 4 4 2 4
ÖÇ 4 2 2 1 2 1 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek