GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201095492014 Coğrafi Düşüncenin Gelişimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Coğrafyanın tanımı, kapsamı ve coğrafya ile ilgili temel kavramları gözden geçirerek, coğrafi düşüncenin gelişim aşamalarını takip etmek, modern coğrafi görüşleri ve araştırmaları, Dünyadaki ve Türkiye’deki örnekleriyle kıyaslamak


Dr.Öğr.Üyesi İlkay SÜDAŞ


1 Coğrafyanın gelişim tarihi hakkında bilgi sahibi olabilme
2 Coğrafyanın yeni araştırma konularını kavrayabilme
3 Coğrafyada metotlar ve yeni yaklaşımları yorumlayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Coğrafyanın tanımı kapsamı ve diğer bilimlerle ilişkisi, Coğrafi düşüncenin gelişimi önemi, Coğrafyada yeni teoriler , konular ve araştırma yöntemleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Coğrafya nedir? (Kavramlar, tanımlar)
2 Akademik bilim olarak coğrafya
3 Coğrafyanın gelişme dönemleri
4 Coğrafi araştırmaların dünü bugünü
5 Coğrafyanın gelişmesine katkıda bulunanlar
6 Coğrafyanın ilkeleri Coğrafyanın gelenekleri
7 Arasınav
8 İnsan, çevre ilişkileri
9 Dünyada Coğrafi araştırmalar
10 Coğrafyada yöntemler, modeller
11 Coğrafyada yeni araştırma konuları
12 Algısal coğrafya
13 Bölgesel coğrafya
14 Türkiye’de coğrafyanın bilim olarak gelişimi
15 Lisansüstü çalışmalarda coğrafya
16 Final

ARI, Y., 2005, ‘Amerikan Kültürel Coğrafyasında Peyzaj Kavramı’, Doğu Coğrafya Dergisi, 13 (1): 311-340. BUTZER, Karl W., 1990, ‘The Realm of Cultural-Human Ecology, The Earth as Transformed by Human Action, Cambridge. BARROWS, H., 1923, ‘İnsan Ekolojisi Olarak Coğrafya’ (Çev.: Erol Tümertekin), Coğrafya Dergisi, Sayı 1, s. 153-172, 1985. CHORLEY, R.J, 1973, ‘Geography as Human Ecology’, Directions in Geography, R.J. Chorley (Ed.), London. ELİBÜYÜK, M, 1997:“Coğrafya’nın Önemi, Tanımı ve Sınıflandırılması.”Türk Kültürü Araştırmaları.XXXIII/1-2, s105-130. ERİNÇ, S., Cumhuriyetin 50. Yılında Türkiye’de Coğrafya, Cumhuriyetin 50. Yıldönümü Yayınları: 11, Ankara. PATTİSON, 1964, ‘Coğrafyanın Dört Geleneği’, (Çeviri: Yılmaz Arı). Ege Coğrafya Dergisi, 12 (2), 119-125, 2003. DOĞANAY, H., 1997, Türkiye Beşeri Coğrafyası, MEB Yayınları, 2982, Bilim ve Kültür Eserleri Dizisi, 877, İstanbul. KATES, R.W., 1987. ‘The Human Envıronment, Annals of the Association of American Geographers, 77 (4): 525-534. KÖKSAL,A.,1981, “Yeni Coğrafya Hakkında.” A.Ü. D.T.C.F. Coğrafya Araş.Derg. Sayı 10, s.83-90, ANKARA. MARCUS, M. G., 1979, ‘Coming Full Circle: Physical Geography in the Twentieth Century’, Annals of the Association of American Geographers, Vol. 69, No. 4. ÖZÇAĞLAR A, 2003: Coğrafyaya Giriş-Sistematik, Kavramlar Yöntemler. ISBN 975-93704-2-5, Ankara. ÖZGÜÇ, N., E. TÜMERTEKİN. 2000. Coğrafya: Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar. Çntay Kitabevi. İstanbul TANOĞLU, A., ‘Coğrafya Nedir?’ İstanbul Üniversitesi, Coğrafya Enstitüsü Dergisi, Cilt 7, Sayı 14, s. 3-14. TÜMERTEKİN, E, 1990: Çağdaş Coğrafi Düşüncenin Oluşumu ve Paul Vidal de la Blache. İ . Ü. Edebiyat Fak yay no: 3603, TÜMERTEKİN, E., ÖZGÜÇ, N., 2004, Beşeri Coğrafya: İnsan, Kültür, Mekan, Çantay Kitapevi, İstanbul.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 6 3 18
Rapor Hazırlama 4 2 8
Rapor Sunma 4 2 8
Makale Yazma 3 7 21
Makale Kritik Etme 4 5 20
Okuma 15 5 75
Toplam İş Yükü (saat) 182

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 3 3 4 3
ÖÇ 2 3 4 4
ÖÇ 3 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek