Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
Turizm-doğal çevre arasındaki ilişkiyi kurabilme
|
2 |
Turizm-doğal çevre ilişkilerinde sürdürülebilirliği analiz edebilme |
3 |
Doğal çevre için turistik taşıma kapasitesinin önemini kavrayabilme |
4 |
Doğal çevreye bağımlı turizm türlerini tanıyabilme ve onların olumlu-olumsuz etkilerini yorumlayabilme |
5 |
Çevre boyutlu başarılı turizm projeleri ve kampanyaların çevre üzerinde olumlu etkiler yaratabileceğini kavrayabilme |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
Rekreasyonel ve turistik kaynak olarak “doğal çevre” tanımlanması |
|
|
2 |
Turizm için doğal çevrenin önemi. Doğal çevre için turizmin öneminin kavratılması |
|
|
3 |
Turizm ve doğal çevre ile bütünleşen kavramları tanıyabilme |
|
|
4 |
Turizm ve doğal çevre ile bütünleşen kavramları tanıyabilme
|
|
|
5 |
Doğal çevrenin turistik taşıma kapasitesini saptayabilme (kavramsal yaklaşım) |
|
|
6 |
Doğal çevrenin turistik taşıma kapasitesini saptayabilme (kavramsal yaklaşım) |
|
|
7 |
Turizmde doğal çevrenin rekabet gücünü analizi edebilme |
|
|
8 |
Arasınav |
|
|
9 |
Doğal çevreyi kullanan turizm türlerinin öğrenilmesi |
|
|
10 |
Doğal çevreyi kullanan turizm türlerinin etkilerinin yorumlanması |
|
|
11 |
Çevre koruma, çevre yönetimi ve turizm arasındaki ilişkilerin açıklanması |
|
|
12 |
Turizm ve doğal çevre üzerinde çalışan STK’lar ve etkinliklerinin tanıtılması |
|
|
13 |
Turizm ve çevreyle ilgili ödüller, logolar ve kampanyaların tanıtılması |
|
|
14 |
Çevre temalı başarılı turizm projelerinden örneklerin tanıtılması |
|
|
15 |
2023 Türkiye Turizm Stratejisi Planında turizm-çevre ilişkilerine ait kararların eleştirilmesi |
|
|
16 |
Final |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Derse Katılım |
14 |
1 |
14 |
Tartışma |
14 |
1 |
14 |
Soru-Yanıt |
10 |
1 |
10 |
Takım/Grup Çalışması |
10 |
2 |
20 |
Örnek Vaka İncelemesi |
5 |
2 |
10 |
Makale Kritik Etme |
5 |
2 |
10 |
Bireysel Çalışma |
10 |
2 |
20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
10 |
2 |
20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
10 |
2 |
20 |
Okuma |
10 |
3 |
30 |
Ev Ödevi |
2 |
5 |
10 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
180
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
PÇ 13 |
ÖÇ 1 |
|
|
|
|
|
1
|
3
|
4
|
2
|
|
|
2
|
|
ÖÇ 2 |
2
|
|
3
|
|
|
2
|
3
|
4
|
2
|
|
1
|
2
|
|
ÖÇ 3 |
3
|
|
|
|
|
3
|
3
|
4
|
3
|
|
|
2
|
|
ÖÇ 4 |
3
|
2
|
|
|
|
3
|
5
|
5
|
4
|
2
|
2
|
3
|
3
|
ÖÇ 5 |
3
|
3
|
|
4
|
|
3
|
5
|
5
|
4
|
3
|
|
3
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek