Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201095552014 | Demografik Analizler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Türkiye’nin demografik özelliklerine ilişkin örnek konularda uygulamalı çalışmalar yapmak.
Prof. Dr. Şevket IŞIK
1 | Verileri coğrafi bir bakışla ele alabilme, analiz edebilme, yorumlayabilme |
2 | Nüfus araştırmalarında temel verileri toplayabilme, sınıflayabilme |
3 | Nüfus araştırmalarında karşılaşılabilecek güçlükleri kavrayabilme ve çözümleyebilme |
4 | Elde edilen sonuçları çeşitli yöntemlerle sunma, rapor haline getirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
•Temel demografik veriler, sorunlar •Türkiye'de demografik araştırmaların önemi •Konu ve Alan seçimi •Verilerin toplanması ve değerlendirilmesi ve yorumlanması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’de nüfus çalışmalarında kullanılan başlıca veriler | ||
2 | Nüfus verilerinin coğrafi değerlendirilmesinde karşılaşılan güçlükler | ||
3 | Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) ve verilerin içeriği | ||
4 | Örnek Alan ve konu seçimine ilişkin ön çalışmalar | ||
5 | Literatür araştırması- Verilerin, toplanması ve değerlendirilmesi | ||
6 | Literatür araştırması- Verilerin, toplanması ve değerlendirilmesi-II | ||
7 | Verilerin toplanması ve değerlendirilmesi | ||
8 | Analizler I | ||
9 | Arasınav (Vize) | ||
10 | Analizler II | ||
11 | Analizler III | ||
12 | Harita ve Grafiklerin hazırlanması | ||
13 | Harita ve Grafiklerin hazırlanması | ||
14 | Sonuçların rapor haline getirilmesi I | ||
15 | Sonuçların rapor haline getirilmesi II | ||
16 | Final Sınavı |
İÇDUYGU A. / SİRKECİ İ. (1999). Cumhuriyet dönemi Türkiye’sinde göç hareketleri“. 75. Yılda Köylerden Şehirlere. Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul. IŞIK, Ş. (1997). 1997 nüfus tespiti ve Türkiye nüfusu üzerine bazı yeni gözlemler“. Ege Coğrafya Dergisi Sayı 10. ÖZGÜR, E.M., (1998). Türkiye Nüfus Coğrafyası., Ankara. ÖZGÜR, E.M. (2003). "XXI. Yüzyılın başında Türkiye Nüfusu“., Ankara Üniv. Coğrafi Bilimler Dergisi Cilt 1 Sayı 1. TUSİAD (1999). Türkiye’nin Fırsat Penceresi: Demografik Dönüşüm ve İzdüşümler. GURTAN, K., Demografik Analiz Metodları., 1969, İstanbul Univ. Yayınlan No: 1479. IŞIK, Ş. (2008).Türkiye'de Üniversitelerin Kentlerin Gelişimi ve Ekonomik Yapısı Üzerine Etkileri: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi - Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yay: No: 150 IŞIK, Ş. (2009). “Türkiye’de Eğitim Amaçlı Göçler”. Ankara Üniv. Coğrafi Bilimler Dergisi. Cilt 7, Sayı 1. s. 27-37, Ankara. IŞIK, Ş. (2008).”Türkiye'de Üniversitelerin Kentleşme Üzerine Etkisi'”. Dokuz Eylül Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enst. Dergisi, Cilt 10, Sayı 3, s.157-179. İzmir IŞIK, Ş. (2005). “Türkiye'de Kentleşme ve Kentleşme Modelleri”. Ege Coğrafya Dergisi, Cilt 14, Sayı 1-2, s. 57-72 IŞIK, Ş. (1999). “1997 Nüfus tespiti ve Türkiye nüfusu üzerine bazı yeni gözlemler”. Ege Coğrafya Dergisi, Sayı: 10, s. 149-172. MUMCU, O. / ÇAĞLAR, E. (2006) “Türkiye’nin nüfusu zenginlik kaynağı olabilir mi ?” TEPAV, Politika notları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 2 | 17 | 34 |
Makale Kritik Etme | 6 | 5 | 30 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Okuma | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 191 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 2 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 3 |