GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201095552014 Demografik Analizler Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Türkiye’nin demografik özelliklerine ilişkin örnek konularda uygulamalı çalışmalar yapmak.


Prof. Dr. Şevket IŞIK


1 Verileri coğrafi bir bakışla ele alabilme, analiz edebilme, yorumlayabilme
2 Nüfus araştırmalarında temel verileri toplayabilme, sınıflayabilme
3 Nüfus araştırmalarında karşılaşılabilecek güçlükleri kavrayabilme ve çözümleyebilme
4 Elde edilen sonuçları çeşitli yöntemlerle sunma, rapor haline getirebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


•Temel demografik veriler, sorunlar •Türkiye'de demografik araştırmaların önemi •Konu ve Alan seçimi •Verilerin toplanması ve değerlendirilmesi ve yorumlanması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Türkiye’de nüfus çalışmalarında kullanılan başlıca veriler
2 Nüfus verilerinin coğrafi değerlendirilmesinde karşılaşılan güçlükler
3 Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) ve verilerin içeriği
4 Örnek Alan ve konu seçimine ilişkin ön çalışmalar
5 Literatür araştırması- Verilerin, toplanması ve değerlendirilmesi
6 Literatür araştırması- Verilerin, toplanması ve değerlendirilmesi-II
7 Verilerin toplanması ve değerlendirilmesi
8 Analizler I
9 Arasınav (Vize)
10 Analizler II
11 Analizler III
12 Harita ve Grafiklerin hazırlanması
13 Harita ve Grafiklerin hazırlanması
14 Sonuçların rapor haline getirilmesi I
15 Sonuçların rapor haline getirilmesi II
16 Final Sınavı

İÇDUYGU A. / SİRKECİ İ. (1999). Cumhuriyet dönemi Türkiye’sinde göç hareketleri“. 75. Yılda Köylerden Şehirlere. Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul. IŞIK, Ş. (1997). 1997 nüfus tespiti ve Türkiye nüfusu üzerine bazı yeni gözlemler“. Ege Coğrafya Dergisi Sayı 10. ÖZGÜR, E.M., (1998). Türkiye Nüfus Coğrafyası., Ankara. ÖZGÜR, E.M. (2003). "XXI. Yüzyılın başında Türkiye Nüfusu“., Ankara Üniv. Coğrafi Bilimler Dergisi Cilt 1 Sayı 1. TUSİAD (1999). Türkiye’nin Fırsat Penceresi: Demografik Dönüşüm ve İzdüşümler. GURTAN, K., Demografik Analiz Metodları., 1969, İstanbul Univ. Yayınlan No: 1479. IŞIK, Ş. (2008).Türkiye'de Üniversitelerin Kentlerin Gelişimi ve Ekonomik Yapısı Üzerine Etkileri: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi - Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yay: No: 150 IŞIK, Ş. (2009). “Türkiye’de Eğitim Amaçlı Göçler”. Ankara Üniv. Coğrafi Bilimler Dergisi. Cilt 7, Sayı 1. s. 27-37, Ankara. IŞIK, Ş. (2008).”Türkiye'de Üniversitelerin Kentleşme Üzerine Etkisi'”. Dokuz Eylül Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enst. Dergisi, Cilt 10, Sayı 3, s.157-179. İzmir IŞIK, Ş. (2005). “Türkiye'de Kentleşme ve Kentleşme Modelleri”. Ege Coğrafya Dergisi, Cilt 14, Sayı 1-2, s. 57-72 IŞIK, Ş. (1999). “1997 Nüfus tespiti ve Türkiye nüfusu üzerine bazı yeni gözlemler”. Ege Coğrafya Dergisi, Sayı: 10, s. 149-172. MUMCU, O. / ÇAĞLAR, E. (2006) “Türkiye’nin nüfusu zenginlik kaynağı olabilir mi ?” TEPAV, Politika notları


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Proje Hazırlama 2 17 34
Makale Kritik Etme 6 5 30
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 5 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 5 15
Okuma 8 2 16
Toplam İş Yükü (saat) 191

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 2 5 4 5
ÖÇ 2 5 4 5
ÖÇ 3 5 4 5
ÖÇ 4 4 4 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek