GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201105182016 Türkiye Nüfus Araştırmaları Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin Türkiye nüfusuna veya belirli bir alanın nüfusuna ait araştırmalarda izlenecek yöntemler konusunda uygulamalar yapmaktır.


Prof. Dr. Şevket IŞIK


1 Nüfus araştırmalarında karşılaşılabilecek güçlükleri kavrayabilme ve çözümleyebilme
2 Nüfus araştırmalarında temel verileri toplayabilme, sınıflayabilme
3 Verileri coğrafi bir bakışla ele alabilme, analiz edebilme, yorumlayabilme
4 Elde edilen sonuçları çeşitli yöntemlerle sunma, rapor haine getirebilme



[Yok]


• Nüfus verilerinin coğrafi değerlendirilmesinde karşılaşılan güçlükler • Türkiye'de nüfus araştırmalarının önemi • Konu ve Alan seçimi • Verilerin toplanması ve değerlendirilmesi ve yorumlanması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Türkiye’de nüfus araştırmalarındaki başlıca temel kaynaklar ve Adrese dayalı Nüfus Kayıt Sistemi
2 Türkiye Nüfus Coğrafyası konusunda belirlenen bir makalenin değerlendirmesi
3 Örnek Alan ve konu seçimine ilişkin çalışmalar ve tartışmalar
4 Belirlenen konuda Literatür araştırması- Verilerin, toplanması, değerlendirilmesi ve yöntem
5 Verilerin toplanması ve değerlendirilmesi
6 Araştırmaya ilişkin verilerin gruplanması, grafik ve haritaların hazırlanması. I
7 Araştırmaya ilişkin verilerin gruplanması, grafik ve haritaların hazırlanması. II
8 Ara sınav
9 Araştırmaya ilişkin verilerin gruplanması, grafik ve haritaların hazırlanması. III
10 Araştırmaya ilişkin verilerin grafik ile haritalarının hazırlanması ve kontrolü. IV
11 Sonuçların rapor haline getirilmesi ve kontrolü- I
12 Sonuçların rapor haline getirilmesi ve kontrolü- II
13 Sonuçların rapor haline getirilmesi ve kontrolü- III
14 Sonuçların tartışılması
15 Sonuçların tartışılması II
16 Final Sınavı

Yardımcı Kaynaklar: İÇDUYGU A. / SİRKECİ İ. (1999). Cumhuriyet dönemi Türkiye’sinde göç hareketleri“. 75. Yılda Köylerden Şehirlere. Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul. IŞIK, Ş. (1997). 1997 nüfus tespiti ve Türkiye nüfusu üzerine bazı yeni gözlemler“. Ege Coğrafya Dergisi Sayı 10. ÖZGÜR, E.M., (1998). Türkiye Nüfus Coğrafyası., Ankara. ÖZGÜR, E.M. (2003). "XXI. Yüzyılın başında Türkiye Nüfusu“., Ankara Üniv. Coğrafi Bilimler Dergisi Cilt 1 Sayı 1. TUSİAD (1999). Türkiye’nin Fırsat Penceresi: Demografik Dönüşüm ve İzdüşümler. IŞIK, Ş. (2008).Türkiye'de Üniversitelerin Kentlerin Gelişimi ve Ekonomik Yapısı Üzerine Etkileri: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi - Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yay: No: 150 IŞIK, Ş. (2009). “Türkiye’de Eğitim Amaçlı Göçler”. Ankara Üniv. Coğrafi Bilimler Dergisi. Cilt 7, Sayı 1. s. 27-37, Ankara. IŞIK, Ş. (2008).”Türkiye'de Üniversitelerin Kentleşme Üzerine Etkisi'”. Dokuz Eylül Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enst. Dergisi, Cilt 10, Sayı 3, s.157-179. İzmir IŞIK, Ş. (2005). “Türkiye'de Kentleşme ve Kentleşme Modelleri”. Ege Coğrafya Dergisi, Cilt 14, Sayı 1-2, s. 57-72 IŞIK, Ş. (1999). “1997 Nüfus tespiti ve Türkiye nüfusu üzerine bazı yeni gözlemler”. Ege Coğrafya Dergisi, Sayı: 10, s. 149-172. MUMCU, O. / ÇAĞLAR, E. (2006) “Türkiye’nin nüfusu zenginlik kaynağı olabilir mi ?” TEPAV, Politika notları


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 4 4 16
Rapor Hazırlama 1 25 25
Makale Kritik Etme 2 7 14
Bireysel Çalışma 5 5 25
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 140

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 1 1 1
ÖÇ 2 1
ÖÇ 3 1 1
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek