Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
Metinlerin edebi özelliklerini ayırt edebilme. |
2 |
Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme |
3 |
Metinlerin tarihsel ve kültürel arka planını tanıyabilme. |
4 |
Oyunlar hakkında saptadıkları bir problemin çözümü konusunda makale yazabilme |
5 |
Metinlerin yazıldığı yüzyılın tarihi, politik ve kültürel değerlerinin ve dinamiklerinin farkına varabilme. |
6 |
Seçilen oyunlarını tarz ve stil olarak tanıyabilme |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
Derse giriş, dersin içeriğinin tanıtılması
|
|
|
2 |
CLASSICAL TRAGEDY AND COMEDY
Background: Dionysian Festivity
Tragedy: Conventions and staging.
Aeschylus, Sophocles and Euripides
Comedy: Aristophanes.
*Agamemnon by Aeschylus
“A show for Dionysus” (in The Cambridge Companion)
“Aristotle’s Poetics and Ancient dramatic theory” (in The Cambridge Companion)
“Ancient theatre and Performance culture” (in The Cambridge Companion)
|
|
|
3 |
MEDIEVAL DRAMA
Historical and Social Background.
Morality, miracle, mystery plays.
*Everyman
Commedia dell Arte.
“Tragedy” (in The Routledge Companion to Aesthetics)
“Humor” (in The Routledge Companion to Aesthetics)
|
|
|
4 |
RENAISSANCE AND ELIZABETHAN THEATRE
Historical and Social Background
Shakespeare, Marlowe, Jonson
*King Lear by Shakespeare
|
|
|
5 |
FRENCH NEO-CLASSICISM, RESTORATION PERIOD
Historical and Social Background
Corneille, Moliere, Racine
*The Miser by Moliere
|
|
|
6 |
ROMANTICISM
Historical and Social Background, the French influence.
German Strom and Stress Period
Goethe, Schiller
*Faust (Part I) by Goethe, (in The Norton Anthology of Drama)
|
|
|
7 |
NATURALISM AND SYMBOLISM: EARLY MODERNIST PRACTICE
Historical and Social Background
Ibsen, Strindberg, Shaw, Zola, Chekov, Stanislavsky.
* Hedda Gabler by Ibsen
“Ibsen and the Realistic Problem Drama” (in The Cambridge Companion)
*Saint Joan by Bernard Shaw
|
|
|
8 |
Ara Sınav
|
|
|
9 |
*The Family Reunion by T.S. Eliot |
|
|
10 |
*The Cherry Orchard by Chekov |
|
|
11 |
*Cat on a Hot Tin Roof by T. Williams
“Writing in ‘A place of Stone’: Cat on a Hot Tin Roof” (in The Cambridge Companion)
|
|
|
12 |
THE HISTORICAL AVANT-GARDE (The Theatre of the Absurd)
Introduction: The Absurd, Theatre of Cruelty
*Endgame by Beckett
“Waiting for Godot and Endgame: Theatre as Text” (in The Cambridge Companion)
|
|
|
13 |
*The Room by Pinter
"The Sacred Joke: Comedy and Politics in Pinter’s Early Plays” (in The Cambridge Companion)
|
|
|
14 |
Sunumlar
|
|
|
15 |
Oyunların genel değerlendirmesi |
|
|
16 |
Final Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Derse Katılım |
15 |
3 |
45 |
Problem Çözümü |
1 |
20 |
20 |
Tartışma |
6 |
2 |
12 |
Makale Yazma |
1 |
20 |
20 |
Bireysel Çalışma |
8 |
10 |
80 |
Okuma |
8 |
3 |
24 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
211
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
ÖÇ 1 |
3
|
4
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 2 |
5
|
|
4
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
ÖÇ 4 |
|
5
|
|
4
|
|
|
|
5
|
4
|
|
|
ÖÇ 5 |
|
5
|
|
3
|
5
|
|
5
|
|
|
|
|
ÖÇ 6 |
4
|
|
5
|
|
|
4
|
|
|
|
5
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek