GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0 0 0

Yüksek Lisans





1 Metinlerin edebi özelliklerini ayırt edebilme.
2 Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme
3 Metinlerin tarihsel ve kültürel arka planını tanıyabilme.
4 Oyunlar hakkında saptadıkları bir problemin çözümü konusunda makale yazabilme
5 Metinlerin yazıldığı yüzyılın tarihi, politik ve kültürel değerlerinin ve dinamiklerinin farkına varabilme.
6 Seçilen oyunlarını tarz ve stil olarak tanıyabilme



[Yok]



Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dersin içeriğinin tanıtılması
2 CLASSICAL TRAGEDY AND COMEDY Background: Dionysian Festivity Tragedy: Conventions and staging. Aeschylus, Sophocles and Euripides Comedy: Aristophanes. *Agamemnon by Aeschylus “A show for Dionysus” (in The Cambridge Companion) “Aristotle’s Poetics and Ancient dramatic theory” (in The Cambridge Companion) “Ancient theatre and Performance culture” (in The Cambridge Companion)
3 MEDIEVAL DRAMA Historical and Social Background. Morality, miracle, mystery plays. *Everyman Commedia dell Arte. “Tragedy” (in The Routledge Companion to Aesthetics) “Humor” (in The Routledge Companion to Aesthetics)
4 RENAISSANCE AND ELIZABETHAN THEATRE Historical and Social Background Shakespeare, Marlowe, Jonson *King Lear by Shakespeare
5 FRENCH NEO-CLASSICISM, RESTORATION PERIOD Historical and Social Background Corneille, Moliere, Racine *The Miser by Moliere
6 ROMANTICISM Historical and Social Background, the French influence. German Strom and Stress Period Goethe, Schiller *Faust (Part I) by Goethe, (in The Norton Anthology of Drama)
7 NATURALISM AND SYMBOLISM: EARLY MODERNIST PRACTICE Historical and Social Background Ibsen, Strindberg, Shaw, Zola, Chekov, Stanislavsky. * Hedda Gabler by Ibsen “Ibsen and the Realistic Problem Drama” (in The Cambridge Companion) *Saint Joan by Bernard Shaw
8 Ara Sınav
9 *The Family Reunion by T.S. Eliot
10 *The Cherry Orchard by Chekov
11 *Cat on a Hot Tin Roof by T. Williams “Writing in ‘A place of Stone’: Cat on a Hot Tin Roof” (in The Cambridge Companion)
12 THE HISTORICAL AVANT-GARDE (The Theatre of the Absurd) Introduction: The Absurd, Theatre of Cruelty *Endgame by Beckett “Waiting for Godot and Endgame: Theatre as Text” (in The Cambridge Companion)
13 *The Room by Pinter "The Sacred Joke: Comedy and Politics in Pinter’s Early Plays” (in The Cambridge Companion)
14 Sunumlar
15 Oyunların genel değerlendirmesi
16 Final Sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 10 10
Derse Katılım 15 3 45
Problem Çözümü 1 20 20
Tartışma 6 2 12
Makale Yazma 1 20 20
Bireysel Çalışma 8 10 80
Okuma 8 3 24
Toplam İş Yükü (saat) 211

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3 4 4
ÖÇ 2 5 4 5
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 5 4 5 4
ÖÇ 5 5 3 5 5
ÖÇ 6 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek