GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201165392015 Studies in Victorian Fiction Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


İngilizce


Bu yüksek lisans dersinin amacı öğrencilere on dokuzuncu yüzyıl Viktorya Dönemi Kurmacasını Charlotte Brontë, Emily Brontë, Charles Dickens, Thomas Hardy, Elizabeth Gaskell, George Eliot, George Gissing, ve Oscar Wilde gibi dönemin önde gelen yazarlarının yapıtlarından örneklerle tanıtmaktır. Bu ders kapsamında, öğrenciler Viktorya Döneminin sosyo-kültürel, ideolojik, entelektüel ve yazınsal özellikleri ile ilgili farkındalık geliştirecek ve seçilen örnek metinleri farklı eleştirel yaklaşımlar ışığında tartışacaklardır. Söz konusu dönemin yapıtları aynı zamanda öğrencilere ilgili yazarlara yönelik değişen tepkileri tanıtmak amacıyla bazı eleştirel ve kuramsal metinlerle desteklenmektedir.


Prof. Dr. Rezzan Silkü


1 Öğrencilerin on dokuzuncu yüzyıl İngilteresi ve Viktorya Dönemi Kurmacası ile ilgili ileri seviyede bilgiye sahip olabilmeleri.
2 Analitik düşünme yetisine sahip olabilmeleri ve seçilen edebi ve kültürel metinleri çeşitli eleştirel perspektiflerden tartışabilmeleri.
3 Viktorya Dönemi Kurmacasından seçilen çeşitli metinlerin çözümlemesinde karşılaştırmalı ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilmeleri.
4 Viktorya Dönemi Kurmacası ile ilgili herhangi bir konuda araştırma ve sözlü sunum yapabilmeleri ve akademik ödevler hazırlayabilmeleri.
5 Viktorya Dönemi Kurmacası ile ilgili tez yazımında farklı araştırma yöntemlerini etkin bir şekilde kullanabilmeleri.
6 Viktorya Dönemi toplumundaki kültür, ırk, toplumsal cinsiyet ve sınıf farklılıklarına yönelik farkındalık geliştirmeleri.
7 Bilgi ve yetileri etik ve mesleki bir sorumlulukla kullanabilmeleri ve bağımsız davranabilmeleri.


Yok


Yok


Viktorya Dönemi’nde toplumsal dönüşüm, Söz konusu dönemin sosyo-kültürel, ideolojik entelektüel ve yazınsal özellikleri, Toplumsal sınıf ve cinsiyet, Endüstrileşme ve kadın sorunsalı, Toplumsal gerçekçilik karşısında estetisizm, dönemin baş yapıtlarından okumalar, yazın eleştirisi ve söz konusu eleştirinin edebi metinlerde yansımaları, tartışma, sunum ve araştırma ödevi hazırlama.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve içeriği
2 Viktorya Dönemi: Tarihe odaklanma Aydınlanma ve sosyal dönüşüm
3 Viktorya Dönemi: : Sosyal ve Ekonomik arka plan
4 Viktorya Dönemi: Sosyal ve Entelektüel arka plan
5 Viktorya Dönemi: Edebiyata odaklanma
6 Toplumsal Sınıf ve Viktorya Dönemi Romanı
7 Viktorya Dönemi kurmacasında kadın temsilleri
8 Makale yazma (Vize)
9 Toplumsal gerçekçilik ve Viktorya Dönemi Romanı
10 Endüstrileşme ve Viktorya Dönemi Romanı
11 Sapkınlık ve Viktorya Dönemi Romanı
12 Kadın Sorunsalı ve Viktorya Dönemi Romanı
13 Düşük kadınlar ve Viktorya Dönemi Romanı: Erkek egemen yasalar doğa ile çelişkide
14 Estetisizm ve Viktorya Dönemi Romanı
15 Modern Kadın ve Viktorya Dönemi Romanı
16 Makale yazma (Final)

Temel Kaynaklar: Brontë, Charlotte. Jane Eyre. (Hertfordshire: Wordsworth Ed. Ltd.), 1992. Brontë, Emily. Wuthering Heights, (New York: W.W. Norton and Comp.), 1990. Dickens, Charles. Great Expectations, (Middlesex: Penguin), 1983. Eliot, George. The Mill on the Floss. (London: Penguin), 2003. Gaskell, Elizabeth. North and South. (Oxford: Oxford UP.), 1988. ___________. Ruth. (London: Everyman), 2001. Gissing, George. The Odd Women. (London: Penguin), 1993. Hardy, Thomas. Tess of the D’Urbervilles, (Harmondsworth, Middlesex: Penguin), 1978. Wilde, Oscar. The Picture of Dorian Gray, (London: Penguin Books), 1994. Yardımcı Kaynaklar: Beaumont, Matthew. “The New Woman in Nowhere: Feminism and Utopianism at the Fin de Siècle,” The New Woman in Fiction and in Fact: Fin de Siècle Feminisms. Ed. Richardson, Angelique and Chris Willis. (Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Palgrave), 2002. Baker, Jr., Houston A. “A Tragedy of the Artist: The Picture of Dorian Gray” Nineteenth-Century Fiction, Vol. 24, No. 3 (Dec., 1969), 349-355 http://www.jstor.org/stable/2932864. 17.03.2006 David, Deirdre (ed.). The Cambridge Companion to the Victorian Novel, (Cambridge: Cambridge University Press), 2001. Eaglaton, Terry. “Myths of Power in Wuthering Heights” in The Wuthering Heights: Contemporary Critical Essays, Ed. Patsy Stoneman, (Houndmills: Macmillan: New Casebooks), 1993. pp. 118-130. Gordon, Jan B. “Origins, History, and the Reconstitution of Family: Tess’s Journey” Thomas Hardy. Ed. Harold Bloom. (New York: Chelsea House Publishers), 1987. Hagan, Jr. John H. “The Poor Labyrinth: The Theme of Social Injustice in Dickens’s Great Expectations” Nineteenth_Century Fiction, Vol. 9, No. 3 (Dec.,1954), pp. 169-178. http://www.jstor.org/stable/3044305 03.02.2009 Hall, Stuart and Bram Gieben. Formations of Modernity, (Cambridge: Polity Press), 1992. Kermode, Frank; John Hollander (eds.). The Oxford Anthology of English Literature, Vol. II, (New York: Oxford University Press), 1973. Marshall, Gail. Victorian Fiction: Contexts, (Oxford: Arnold), 2002. Morgan, Susan. “Gaskell’s Heroines and the Power of Time” Pacific Coast Philology, Vol. 18, No. ½. (Nov., 1983), pp. 43-51. http://www.jstor.org/stable/1316640. 11.04.2006 Nestor, Pauline. George Eliot: Critical Issues. (Houndmills: Palgrave), 2002. Shattock, Joanne (ed.). Women and Literature in Britain: 1800-1900.(Cambridge: Cambridge UP), 2001. Reed, John R. Dickens and Thackeray: Punishment and Forgiveness. (Ohio: Ohio UP), 1995. Tucker, Herbert (ed.). A Companion to Victorian Literature and Culture, (Oxford:Blackwell), 1999. Uglow, Jenny. Elizabeth Gaskell: A Habit of Stories. (London: Faber and Faber),1999.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 3 5 15
Rapor Sunma 1 9 9
Makale Yazma 2 20 40
Bireysel Çalışma 3 5 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 23 46
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 27 27
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 236

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4 5 5 4 5
ÖÇ 2 4 5 4 4
ÖÇ 3 4 3
ÖÇ 4 4 4 3
ÖÇ 5 3 5
ÖÇ 6 5 4 5
ÖÇ 7 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek